Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-29, 11:23
  #1
Avstängd
Vilket anser ni är det bästa? Och vilket är ett bra att starta med (om det finns nått som är det dvs) . Jag är sugen på rappla ihop lite egna låtar och dyrligt!
Citera
2005-07-29, 12:15
  #2
Medlem
Jiis avatar
Det skulle hjälpa ifall du kunde berätta vilken sorts musik du vill göra och vad du spelar.

Ett par bra program i "förmånlig" prisklass.

Reason:

www.propellerheads.se

Softsyntsekvenser.

+ Fullt med syntar och samplers.
- Du kan inte banda in sång/gitarrer etc.

Pro Tools LE

www.digidesign.com

Audio/midi sekvenser.

+ Enkelt, snabbt och låter bra. Kan användas tillsammans med Reason.
- Du är tvingad att använda Digidesigns hårdvara.
Citera
2005-07-29, 12:55
  #3
Medlem
Sök på forumet, det finns flera trådar med tips.
Citera
2005-07-29, 13:45
  #4
Medlem
mongrels avatar
Jag rekommenderar gärna Reason. Det är relativt lätt att sätta sig in i, och med rätt kunskap går det att få till ett ganska schysst ljud. Man får räkna med ett par dagars mixtrande för att lära sig behärska programmet någorlunda, men efter det öppnar sig möjligheter. Därmed inte sagt att det inte finns kraftfullare och mer professionella program, för det finns det naturligtvis, fast då får man titta i andra prisklasser samt spendera betydligt mer tid på att lära sig hur det fungerar.
Citera
2005-07-29, 14:33
  #5
Banned
SkepticEnquirers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jii
Det skulle hjälpa ifall du kunde berätta vilken sorts musik du vill göra och vad du spelar.

Ett par bra program i "förmånlig" prisklass.

Reason:

www.propellerheads.se

Softsyntsekvenser.

+ Fullt med syntar och samplers.
- Du kan inte banda in sång/gitarrer etc.

Pro Tools LE

www.digidesign.com

Audio/midi sekvenser.

+ Enkelt, snabbt och låter bra. Kan användas tillsammans med Reason.
- Du är tvingad att använda Digidesigns hårdvara.
Det går alldeles utmärkt att lägga in sång, gitarr och vad man vill i Reason. Man måste bara spela in det med ett annat program, men det finns många gratisprogram för det, Goldwave till exempel.
Citera
2005-07-29, 14:44
  #6
Medlem
Jiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticEnquirer
Det går alldeles utmärkt att lägga in sång, gitarr och vad man vill i Reason. Man måste bara spela in det med ett annat program, men det finns många gratisprogram för det, Goldwave till exempel.

Jo, men som jag skrev så går det inte att banda/spela in audio på Reason. Att man kan sätta in vilket klipp som helst i samplern är väl en helt annan sak.

Hursomhelst, bra program är det. Tänkte själv uppgradera till 3.0 när jag får lite pengar över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback