2005-07-25, 21:02
Vill härmed uppmärksamma alla på som använder olika former av gas för att bli höga på att det i 8/20 fall är jävligt skadligt, och i många fall dödligt att använda.
Själv har jag använt en hel del n2o, lustgas, som betraktas som relativt ofarligt; och huruvida det är sant kan jag inte uttala mig om.
Däremot finns många andra ämnen som är allt annat än bra att inhalera såsom:
Bensin, butangas(tändargas), Thinner, eter(finns i startgas),freon(kylskåp, Ac); och nu senast 4-44, eller "air-duster" som innehåller köldmedel (Cf4), eller tetrafluoretan som relativt lätt kan orsaka kvävning då det tar ut syret från lungorna och man dör helt enkelt under inandning av det, man kvävs, som av koldioxidförgiftning ungefär, som jag förstått det.
Så som jag ser det finns det inget "säkert" användningsområde för dessa gaser, än just för vad de ursprungligen gjordes för.
Jag är välkommen att ta invändningar; eller om nån tycker jag är en tönt som skriver det här; men vet det alla som läst det här, att jag ljuger inte för nåt syfte i orm av vinning, utan skriver det här för att man ska ha en chans att veta att många av de här ämnena är potentiella livsfaror att dra i sig.
Konklusion:
Rök hellre brass eller nåt nyttigare; gas är billigt, men det är en lek med hälsan och en lätt väg att dö också.
Mer om dödsfall av "Air-duster"
Mer om 4-44
Fler rapporter kan läsas som vanligt på ErowidSjälv har jag använt en hel del n2o, lustgas, som betraktas som relativt ofarligt; och huruvida det är sant kan jag inte uttala mig om.
Däremot finns många andra ämnen som är allt annat än bra att inhalera såsom:
Bensin, butangas(tändargas), Thinner, eter(finns i startgas),freon(kylskåp, Ac); och nu senast 4-44, eller "air-duster" som innehåller köldmedel (Cf4), eller tetrafluoretan som relativt lätt kan orsaka kvävning då det tar ut syret från lungorna och man dör helt enkelt under inandning av det, man kvävs, som av koldioxidförgiftning ungefär, som jag förstått det.
Så som jag ser det finns det inget "säkert" användningsområde för dessa gaser, än just för vad de ursprungligen gjordes för.
Jag är välkommen att ta invändningar; eller om nån tycker jag är en tönt som skriver det här; men vet det alla som läst det här, att jag ljuger inte för nåt syfte i orm av vinning, utan skriver det här för att man ska ha en chans att veta att många av de här ämnena är potentiella livsfaror att dra i sig.
Konklusion:
Rök hellre brass eller nåt nyttigare; gas är billigt, men det är en lek med hälsan och en lätt väg att dö också.
Mer om dödsfall av "Air-duster"
Mer om 4-44
Även där går de starkt ut med varningar mot att sniffa och boffa.
"There is no such thing as a safe use of solvents and inhalants", skriver de; och de har relativt bra koll där.
Må gott!