2005-07-10, 21:14
Medlem
När "mediumen" i dessa program vandrar runt och får en massa fakta och vet en massa personliga saker om personerna som dom igentligen inte kan veta om så verkar det ju solklart att en del människor kan få kontakt med ande världen, Jag är väldigt skeptisk till dessa program men vill gärna tro på den sk ande världen.

Inget program som handlar om övernaturliga fenomen har lyckats övertyga mig om att det existerar en "andlig värld" men jag vill gärna att det skall existera en sådan, men jag tror inte på den förens jag själv upplever något som kan få mig att tro på det till 100%.

Jag snackade med en som sysslar med sådant här för 2 år sedan och han sa bara att jag skulle försöka vara "öppen", hur 17 är man det?

Finns det någon här på Flashback som kan hjälpa mig att "tro" så ta kontakt med mig via PM
Citera
2005-07-10, 22:31
Medlem
Indians avatar
De här programmen är inte avsedda att ge absoluta bevis - det kan aldrig TV ge - de är väl mera en TV-mässig inblick för allmänheten i vad för fenomen som kan drabba familjer - ja, vanliga familjer - och dessutom får medierna en chans att demonstrera sina förmågor.
Arkivforskningen verkar ganska amatörmässig i de svenska programmen, de danska har gett bättre resultat.

Är du intresserad att uppleva mediers arbete personligen, så ta kontakt med närmaste spiritualistiska förening,
http://www.narrator.se/narratorse/bo...sta050313r.htm
Fråga efter något medium de rekommenderar - eller billigare, kolla in några mediala demonstrationer/storseanser de kanske anordnar framåt hösten & bedöm sedan vilket medium som har bäst träffprocent.. Har du tur är du en av dem som får svar på seansen, annars får du beställa tid för en personlig konsultation. Ge inget namn eller spårbart telnummer, sen får du förhoppningsvis lite hälsningar från andevärlden eller i alla fall lite myror i huvet efteråt
En skeptikers besök hos Jörgen Gustavsson; http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=110402

Själv har jag aldrig besökt honom, bara ett par klävojanta "spåkärringar" som plockat fram en del som de inte kan ha vetat + Carina Jeppsson från Malmö (ganska bra) + sett Jill Pettersson på storseans - många träffar!
Citera
2005-07-11, 01:11
Medlem
jnses avatar
Grejen är ju den att INGEN vet vad som händer bakom kameran i alla dessa program, vad är det som säger att inte TV-teamet talar om precis allt och sen sitter programvärden och blåljuget i rutan -"Och kom ihåg att sätt-valfritt-namn-här inte har någon som helst aning om vad som hänt..bla bla bla"...
Citera
2005-07-11, 01:19
Bannlyst
Så länge dessa förvirrade program sänds av TV 3 , Kanal 5 osv så bryr jag mig inte - men skulle SVT börja visa dessa blufferier så skulle jag allvarligt fundera på att sluta betala min licens.

Ofattbart att någon kan tro på sådant hokus-pokus - vi lever ju på 2000-talet för sjutton!!
Citera
2005-07-11, 05:42
Medlem
Appropå rubriken, "Det okända".
En riktig jävla b-film, så det finns inte
Citera
2005-07-11, 12:20
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnse
Grejen är ju den att INGEN vet vad som händer bakom kameran i alla dessa program, vad är det som säger att inte TV-teamet talar om precis allt och sen sitter programvärden och blåljuget i rutan -"Och kom ihåg att sätt-valfritt-namn-här inte har någon som helst aning om vad som hänt..bla bla bla"...
Klart man vet! Om man pratat med de medverkande så vet man precis hur det går till!
Inga mörkningar eller fejkningar där inte!
Citera
2005-07-11, 12:54
Medlem
jnses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvannan
Klart man vet! Om man pratat med de medverkande så vet man precis hur det går till!
Inga mörkningar eller fejkningar där inte!

Åh det är ju precis som å fråga en mördare:
-"Var det du som mördade XXX?"
-"Näää jag loooovar, jag vet ingetiiiing om det"

Varför skulle vi lita på nåt sånt, har du pratat med dom?
Svarar du ja så vill jag gärna veta varför du skulle ha ringt runt/åkt runt och pratat med alla som var med...
Citera
2005-07-11, 13:00
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnse
Åh det är ju precis som å fråga en mördare:
-"Var det du som mördade XXX?"
-"Näää jag loooovar, jag vet ingetiiiing om det"

Varför skulle vi lita på nåt sånt, har du pratat med dom?
Svarar du ja så vill jag gärna veta varför du skulle ha ringt runt/åkt runt och pratat med alla som var med...
Har pratat flera gånger med Anders o Jörgen om detta. Räcker det?
Citera
2005-07-11, 13:47
Medlem
jnses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvannan
Har pratat flera gånger med Anders o Jörgen om detta. Räcker det?

Nu kollar jag inte direkt på det programmet så ofta, är det medierna eller?
Citera
2005-07-11, 14:02
Medlem
Heinekens avatar
Jag tyckte inte programmet Andarnas makt om diskoteket var så bra. Väldigt virrigt och rörigt. Såg "Det okända" när ett engelskt medium var i en lägenhet och höll på vilket var lite bättre, då var det mer raka detaljer och så berättade han lite om hennes liv vilket var kul att höra också, hon verkade ganska tagen av vad han sa.

Förnimmelse av mord var ännu roligare som program tycker jag. Dom hade iofs kunnat krydda till det ännu mer med lite poliser som vandrade omkring och blev chokade- dom med! =)
Citera
2005-07-11, 17:40
Bannlyst
Inte ett enda fall som togs upp i förnimmelse av mord kunde lösas med hjälp av mediernas uppgifter. Dock tog Falupolisen kontakt med en av deras medier för att försöka hitta en försvunnen person. Mediet påstod att personen drunkat i en närliggande sjö/damm och det stämde. Jag vet inte om jag tror på andar och dessa program. Jag vill också uppleva någonting själv först.
Citera
2005-07-11, 22:19
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruven
Inte ett enda fall som togs upp i förnimmelse av mord kunde lösas med hjälp av mediernas uppgifter. Dock tog Falupolisen kontakt med en av deras medier för att försöka hitta en försvunnen person. Mediet påstod att personen drunkat i en närliggande sjö/damm och det stämde. Jag vet inte om jag tror på andar och dessa program. Jag vill också uppleva någonting själv först.
Bra att du skrev om det . Undrar om det nämnts i någon tidning...?
Samma sak var det när Marie från Vansbro försvann. Ett medium berättade exakt var hon fanns, men skrev de om det i tidningen...? Nej...

Men vi vet i alla fall att det fungerar även utan massmedias inblandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in