• 1
  • 2
2005-04-17, 14:14
Medlem
jag undrar vad det konstigaste ni käkat är?

själv har jag stoppat i mig fårtesticklar
utseende och konsistensen var som svamp och smaken var vitlök/persilja som franskmännen förövrigt gillar att ha med i flera av sina så kallade delikatesser

Tankarna samtidigt som man stoppar i sig det får magen att vända sig lite men skulle jag inte vetat vad det var så skulle jag tyckt det var riktigt gott.
Citera
2005-04-17, 14:18
Medlem
Jag har ätit rökta gäddögon i småland, den upplevelsen var minst sagt annorlunda. Varken gott eller äckligt, bara konstigt.
Citera
2005-04-17, 14:18
Medlem
WSEs avatar
Manet. Fick det som förrätt på en restaurang i Malaysia. Smakade inget vidare.
Citera
2005-04-17, 14:21
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag åt valbiff i Norge, björnstek i Finland och Alligatorgryta i Florida.
Citera
2005-04-17, 14:25
Medlem
Björnstek har jag ätit i Finland också på ett ryskt ställe, tyckte inte det var så konstigt.
Citera
2005-04-17, 14:32
Medlem
En spigg, rå och mumsig.
Citera
2005-04-17, 14:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Björnstek har jag ätit i Finland också på ett ryskt ställe, tyckte inte det var så konstigt.

Det knepiga i det hela är väl att det är ett rovdjur man äter av däggdjursfamiljen vilket inte är så vanligt. Det var f.ö. en rysk restaurang jag oxå åt björn på, Saslik heter den, riktigt bra renfilé har de oxå...
Citera
2005-04-17, 14:40
Medlem
Jag kommer inte ihåg vad stället hette, men det var ett ganska litet ställe med murrig inredning som gick i rött och brunt. Björnsteken hade de endast i mån av tillgång/säsong. Jag tyckte det smakade ganska gott, men så är jag också en sucker för vilt, ju mer vilt det smakar ju bättre är det
Citera
2005-04-17, 14:41
Medlem
Wittgensteins avatar
Krokodil på en restaurang i Galway, Irland.
Citera
2005-04-17, 14:51
Medlem
Gwyllyras avatar
Lung-gulasch (Budapest)
Citera
2005-04-17, 15:28
Medlem
jiarts avatar
Kalvtunga - På en resturang i Köpenhamn
Smakade som bambas (barnbespisningen, matan, matlokalen-där-barnen/ungdomarna-samlas-för-att-äta) skinka, åtminstånde konsistensen tyckte jag.
Citera
2005-04-17, 15:36
Medlem
FetFulElaks avatar
Vet i fan om detta räknas som att äta, men vadå.. I norra Finland åt jag på en restaurang som serverade björnkött, inget märkligt i det, men till det fick vi snaps på björngalla. Den var... macho. Ryser fan när jag tänker på den.. De hade lite olika specialsnapsar där. Kantarell minns jag och blåbär
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in