Efter att jag kämpat mig igenom hela Mafia för ett par år sedan så har jag nästan tappat lusten för spelande. Inget av de spel som jag provat efteråt har varit i närheten av detta spel.
Jag tycker synd om alla som ännu inte har upptäckt detta fantastiska spel.
När det kom så var det många som gav upp av tre orsaker:
1. Man hade inte en tillräckligt kraftfull dator eftersom Mafia ställde tuffa krav på PC-kraft. (Idag borde de flesta ha en PC som klarar kraven)
2. Man hade inte tålamod att ta sig igenom de första lite småtråkiga uppdragen. (Man inleder med taxi-uppdrag och andra relativt tama uppgifter).
3. Man gav upp under racingtävling-uppdraget. (Det finns en patch att ladda ner som sänker svårigheten på detta uppdrag).
Men för de som inte stannade vid dessa punkter så var det en otrolig spelupplevelse. Jag sögs in i spelet och kunde inte sluta. Handlingen, grafiken, actionsekvenserna, stämningen...ja allt kändes mer eller mindre perfekt.
Skulle vara intressant att höra fler kommentarer från andra Mafia-fans.
jag har inte spelat det på säkert ett år men det är ett lysande spel!
det är en otroligt gripande story, bra grafik, bra dialoger, bra karaktärer, fin storstadskänsla med rikemansområde, hamn osv., bra ljud, sköna gamla bilar, bra actionsekvanser och spelet varierade sig mycket. allt från att sno en bil till att vandalisera bilar till att göra inbrott hos någon höjdare.
enda minuset är att det var lite enformigt att köra tillbaka till baren efter varje avklarat uppdrag. det kunde bli riktigt långt ibland.
körde igenom hela spelet med min wingman ratt. racingbanan var inga som helst problem och det gav spelet lite mera känsla än att trycka på knappar
Jag fick fuska mig igenom racingen (för svårt). Och köra tillbaka efter varje uppdrag.
Det är de sakerna som jag inte gillade.
Men det andra i spelet, inte många spel har kommit i närheten av det.
Jag håller med om att Mafia är ett av de bästa datorspelen någonsin.
OM Mafia 2 kommer så hoppas jag verkligen att dom försöker, verkligen försöker. Vi alla vet hur det blev med matrix, från en av världens bästa film till en vanlig action'serie' för att tjäna pengar. Men nog om det.
Jag hade Mafia installerat för någon månad sedan för att uppleva detta spel.
Skoj spel, gillar det faktum att det är såpass mkt transportsträckor. Blir mer realistiskt och skoj då.
Racingen vart småsvår men det var bara och nöta
håller med. det är bland de bästa som gjorts. som en enda lång film och när det kom var det outstanding och är fortfarande ohotat. måste bara komma en uppföljare!!
Fasen vad skoj!! Köpte Mafia på Tradera idag för några tior, så nu blir det spela av antar jag. Är det hälften så bra som GTA III/VC & Deus Ex så är det ett kanonspel!!
Efter att jag kämpat mig igenom hela Mafia för ett par år sedan så har jag nästan tappat lusten för spelande. Inget av de spel som jag provat efteråt har varit i närheten av detta spel.
Jag tycker synd om alla som ännu inte har upptäckt detta fantastiska spel.
När det kom så var det många som gav upp av tre orsaker:
1. Man hade inte en tillräckligt kraftfull dator eftersom Mafia ställde tuffa krav på PC-kraft. (Idag borde de flesta ha en PC som klarar kraven)
2. Man hade inte tålamod att ta sig igenom de första lite småtråkiga uppdragen. (Man inleder med taxi-uppdrag och andra relativt tama uppgifter).
3. Man gav upp under racingtävling-uppdraget. (Det finns en patch att ladda ner som sänker svårigheten på detta uppdrag).
Men för de som inte stannade vid dessa punkter så var det en otrolig spelupplevelse. Jag sögs in i spelet och kunde inte sluta. Handlingen, grafiken, actionsekvenserna, stämningen...ja allt kändes mer eller mindre perfekt.
Skulle vara intressant att höra fler kommentarer från andra Mafia-fans.
Håller med till 590%.... har aldrig spelat ett spel som gett en sådan makalös upplevelse som Mafia! Finns inget spel som kommer i närheten!! Världens bästa spel!
Jag la tidigare upp en tråd om Mafia 2 är på väg, här:
Fasen vad skoj!! Köpte Mafia på Tradera idag för några tior, så nu blir det spela av antar jag. Är det hälften så bra som GTA III/VC & Deus Ex så är det ett kanonspel!!
Du kommer antagligen att uppleva det lite tamt de första uppdragen. Första antydan till lite häftigare händelser är när du får i uppdrag att hämta en kidnappad polare på en bensinstation med efterföljande biljakt. Men spelet sätter riktigt fart i och med avrättningsuppdraget på hotellet. Innan dess måste du också härda ut racingbaneuppdraget som många har fastnat på.
Håller med till 590%.... har aldrig spelat ett spel som gett en sådan makalös upplevelse som Mafia! Finns inget spel som kommer i närheten!! Världens bästa spel!
Jag la tidigare upp en tråd om Mafia 2 är på väg, här:
Jag läste din tråd och blev lite irriterad över de som kallar Mafia för en GTA-klon. Herregud - det finns inte många likheter mellan de spelen. GTA är också ett kul spel men det andas inte alls samma känsla av klass.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!