• 1
  • 2
2005-03-04, 15:30
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag använder mini lätta, jag tycker det är perfekt, 28% fett är lagom! Gott är det också!

Vad använder ni?
Citera
2005-03-04, 15:31
Medlem
SamBams avatar
Vanlig lätta.
Citera
2005-03-04, 15:32
Moderator
Ruskigbusss avatar
Becel

Inte för att jag vet om jag tror på deras reklam, men det skadar inte.

Innan hade jag Bregott.
Citera
2005-03-04, 15:33
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Becel

Inte för att jag vet om jag tror på deras reklam, men det skadar inte.

Innan hade jag Bregott.
Är det gott det där becel?
Jag tror mormor och morfar använder det som ett led i sin strävan att bli 200 år gammla.. Dom påstår att det ska vara sååå nyttigt..
Citera
2005-03-04, 15:37
Medlem
kurdiss avatar
Har alltid använt Bregott Normalsaltat, de andra tycker jag ser ut som lim och smakar skumt.
Citera
2005-03-04, 15:38
Medlem
Evaristos avatar
Gamla hederliga Milda. Arv från barndomen.
Citera
2005-03-04, 15:40
Medlem
Ballonggrevens avatar
Becel är OK.

För övrigt är smör något helt annat än smörgåsmargarin. Riktigt rumsvarmt smör på nybakat bröd är en delikatess i sig. Allt annat är bara påläggsklister.
Citera
2005-03-04, 15:56
Medlem
Använder ett ytterst tunnt lager Lätt & Lagom, vilket jag kommer att fortsätta med tills mitt lager om drygt 2 st 600g-askar tar slut. Har blivit rekommenderad Becel.
Tycker inte att det är så viktigt med smörgåsfett utom vid vissa tillfällen. Har man bredbara eller stekta pålägg så behövs inget extra smörgåsfett.
Citera
2005-03-04, 15:58
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Är det gott det där becel?
Jag tror mormor och morfar använder det som ett led i sin strävan att bli 200 år gammla.. Dom påstår att det ska vara sååå nyttigt..

Tja, det smakar väl som alla andra - mer eller mindre.
Det är ju sällan jag äter det rent - oftast är det ju på en macka med något pålägg på dessutom.
Citera
2005-03-04, 15:59
Medlem
tonyhassans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jag använder mini lätta, jag tycker det är perfekt, 28% fett är lagom! Gott är det också!

Vad använder ni?

Tjena kompis. Jag använder yoghurt eller kvarg från Lidl med lite salt/peppar och mynta ibland. Ingen annan jag känner tycker det funkar. Men det är billigt och inte så mkt fett (1,5% resp. 0,2%) men kvargen är en kolhydratbomb i alla fall och jag äter gärna ett helt kilo lite då och då. Så inte fan blir det nyttigt sammantaget.
Citera
2005-03-04, 16:09
Medlem
Hispers avatar
Oftast Lätt&Lagom eller Lätta. Ibland Philadelphia Cheese.

OT. En anfader till mig vrider sig nog i sin grav om han visste att jag använder margarin på mackorna, han behagade visst kalla margarin för "negertalg". HMF var inte uppfunnet då
Citera
2005-03-04, 18:12
Medlem
Deannas avatar
Mjölkfria milda (som förut hette flora och innan dess linnéa). Helt okej och tydligen ganska nyttigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in