2005-02-10, 15:24
Medlem
Cobra Styles avatar
Hittade ingen tråd med detta kommande spel .

Det verkar ju helt suveränt . Ngn som vet om de bestämt release på PC i Sverige ännu ? Eller är det fördröjt ?
Citera
2005-02-10, 15:39
Medlem
Spelet är försenat. Till när vet jag inte, men hur som helst så verkar det väldigt lovande. Om det verkligen blir som dewt beskrivits skulle det kunna bli det bästa spelet någonsin...
Citera
2005-02-10, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Den svenske
Spelet är försenat. Till när vet jag inte, men hur som helst så verkar det väldigt lovande. Om det verkligen blir som dewt beskrivits skulle det kunna bli det bästa spelet någonsin...
Det är ju en helt ny genre inom dataspel. Läste på deras hemsida att AI är den bästa någonsin i ett datorspel. De har skapat AI beroend hur hungrit djuret är lr om det är skadat. Jag tror att detta kmr bli årets spel om det verkligen är så lyckat som det verkar....
Citera
2005-02-10, 16:06
Medlem
MrSanderss avatar
Det står 2005-05-15 här http://www.webhallen.com/prod.php?id=14047
Citera
2005-02-11, 10:56
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSanders
Det står 2005-05-15 här http://www.webhallen.com/prod.php?id=14047

Hoppas det blir detta nu . Hatar förseningar ! Kan nog bli årets spel detta .
Citera
2005-02-11, 14:25
Medlem
P3tters avatar
hmm, bara PC?
Citera
2005-02-11, 18:04
Medlem
har sett fram emot STALKER i snart två år.
Citera
2005-02-11, 18:15
Medlem
kan någon berätta kort om vad det handlar om?
Citera
2005-02-11, 19:28
Medlem
Stalker är ett spel som verkar mer lovande, nyskapande och tekniskt överlägset allt annat som finns på marknaden just nu. Enligt de previews jag läst så är det verkligen ett oerhört lovande spel, och för mig personligen blir det ju en dröm, nåja , att få krypa runt i ett megaradioaktivt område och skjuta av muterade grisar från 1km's håll.
Att allting slits och måste repareras, att man måste äta osv är antagligen inte helt nytt, men minst sagt väldigt ovanligt för ett fps.
En lätt sammanfattning är väl att kalla det för rpgfps kanske?
Då med fps som syftning på action/skjuta, vilket mer och mer blir den allmänt accepterade betydelsen vad jag har märkt av.
Tyvärr verkar mp-delen än så länge vara en total rip på CS, möjligen med inslag av fordon och det är lite tråkigt med tanke på hur sp-delen utvecklas så förväntar jag mig en hel del nytt även i mp.
Sök lite på google så hittar ni tonvis av länkar om det här spelet.
Citera
2005-02-18, 10:51
Medlem
Jag väntar extremt spänt på detta spelet, ser otroligt ballt utom man kollar på videos o screens. Hoppas innerligt att det inte bara blir ännu ett average fps som Doom3 o Hl2 o dom överhypade skitspelen.
Citera
2005-02-19, 09:28
Medlem
SwedishMilks avatar
Det går inte att beskriva i korta ordalag vad S.T.A.L.K.E.R. är och inte är, det är alldeles för stort för det. Besök dessa sidor och läs FAQ'n, ladda hem filmer, m.m.
http://www.stalker-game.com/index_eng.html
http://stalker.myexp.de/en/index.php

Datumet på Webhallen stämmer inte, nyligen blev det uppskjutet igen på obestämd tid. Många tror först i slutet på 2005 eller så sent som nästa år.

Men tycker man S.T.A.L.K.E.R. verkar intressant så bör man hålla ett öga på Boiling Point: Road to Hell. Sämre grafik, speciellt animationerna, men spelupplevelsen/friheten bör vara detsamma, kanske till och med bättre. Dessutom släpps det i maj - om inte det också blir försenat.
Citera
2005-08-02, 09:52
Medlem
Cobra Styles avatar
Ngn som hört ngt nytt om releasedate på detta magiska Überspel ? På sidorna står det bara 2006 ?!?! Jag hade hoppats på att de ville få ut det till Julhandeln 2005 iallafall .

Försöker de skapa en Hype runt spelet ? Eller förbättrar de så mycket ? Som jag förstått så har ju spelet funnits klart ett tag .

På sidan står detta :

System requirements:

Minimum (expectedly):
CPU 1.4 GHz
GeForce 4 (Must support at least DX8)
512 RAM

Vad betyder "DX8" ? Vilka kort på marknaden stödjer detta idag ? Finns det andra spel på marknaden idag som kräver detta ?

Skall bli kul att se det när det kommer ...........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in