2005-01-19, 21:17
insomnias avatar
Det har börjat visas nu igen på Eurosport efter ett långt uppehåll. Ngn som verkligen gillar att kolla på snooker?
Jag älskar passiva sporter som snooker.

Favoritspelaren är självklart Ronnie O'Sullivan. Världsettan.
Citera
2005-01-19, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Det har börjat visas nu igen på Eurosport efter ett långt uppehåll. Ngn som verkligen gillar att kolla på snooker?
Jag älskar passiva sporter som snooker.

Favoritspelaren är självklart Ronnie O'Sullivan. Världsettan.

Snooker har blivit mycket populärt bland mig och mina polare sen Eurosport började bevaka. Ja, Ronny är stentuff.
Citera
2005-01-19, 22:45
Medlem
Scrambles avatar
Är störtskönt att kolla lite snooker när man inte har nåt bättre för sig. Bara att sjunka ner i soffan och förundras av deras skicklighet.

Jag och polarn funderade på att dra och lira det en dag, men vi insåg att vi nog skulle få betala en halv förmögenhet för att få den tids som vi skulle behöva för att köra klart ett set...
Citera
2005-01-19, 22:55
Medlem
Mx2000s avatar
Jajamän, snooker på Eurosport brukar man kolla på! Tack för att du nämnde att det är igång igen. Det är en väldigt avkopplande och trevlig sport att titta på, dock kan man bli lite sur när de spelar för defensivt för länge!
Citera
2005-01-19, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Jag och polarn funderade på att dra och lira det en dag, men vi insåg att vi nog skulle få betala en halv förmögenhet för att få den tids som vi skulle behöva för att köra klart ett set...

haha, ja, bordet är ju så stort! Svårt att pricka hålet.

Var någonstans har dom bord i Stockholm? Nu var det längesen jag var där, men dom har väl en stor biljardhall på St Eriksgatan, alldeles vid bron. Dom borde väl ha bord?
Citera
2005-01-19, 23:35
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex_kidd
haha, ja, bordet är ju så stort! Svårt att pricka hålet.

Var någonstans har dom bord i Stockholm? Nu var det längesen jag var där, men dom har väl en stor biljardhall på St Eriksgatan, alldeles vid bron. Dom borde väl ha bord?
Jepp det är det verkligen.

Jag vet inte vart det finns i Stockholm, men i Linköping finns det i biljardhallen nere vid stora torget för dom som vet var det är. Dom har endast ett bord om jag inte minns helt fel. Var kanske inte till nån hjälp för dig, men det kanske finns nån lycklig från Linköping som undrat, vem vet..
Citera
2005-01-20, 07:09
Medlem
danbanans avatar
Skön avslappnande tv-sport med minimal risk för tidsödande avbrott för behandling av skador på dem utövande
Citera
2005-01-20, 10:35
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex_kidd

Ja där finns det bord, här är en lista över bord i hela Sverige. Den ska tydligen vara komplett men vill ha tips om dom har glömt något.

http://www.snooker.se/snookerbord.php

Citera
2005-01-20, 12:47
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Är störtskönt att kolla lite snooker när man inte har nåt bättre för sig. Bara att sjunka ner i soffan och förundras av deras skicklighet.

Å andra sidan möter man ju inte någon världsmästare så man får ju upplägg som proffsen inte får och på så sätt kanske det går snabbare än man tror.
Citera
2005-01-20, 12:51
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Å andra sidan möter man ju inte någon världsmästare så man får ju upplägg som proffsen inte får och på så sätt kanske det går snabbare än man tror.
Det är inte alls omöjligt, får testa det nångång. Lite mer utmanande än vanlig biljard ska det nog vara iaf.
Citera
2005-01-20, 13:19
Medlem
icys avatar
Jag tycker också det är trevligt med Snooker. Det är riktigt imponerande hur de kan få den köbollen att alltid stanna där de vill. Tycker faktiskt även defensivspel har en viss charm, har sett frames där alla röda bollar varit samma hörna, lite smått roande faktiskt.
Favoritspelaren är för mig också O'Sullivan.

Har pratat om att testa det med en kompis också, fast vi är usla på biljard, tror jag inte det hade tagis så lång tid som man skulle tro. En av anledningarna till det, är ju att man inte tar upp någon röd boll efter den gått i. Och så är vi kassa på defensivspel också. Det är väl risk en viss risk att reglerna och poängräkningen lär ta en viss tid dock!
Citera
2005-01-20, 14:24
Medlem
snow_mans avatar
Citat:

En frame heter det faktiskt. Även jag är helt tagen av denna sport,så till den milda grad att in flickvän blir riktigt grinig när det vankas livesändningar. Snooker är förövrigt en väldigt rolig sport att betta på live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in