2004-12-15, 19:49
Bannlyst
suck vilket skämt, Vad har hänt egentligen? Har valve tänkt någonting alls när dom utvecklade spelet?

Flytet och känslan ifrån orginal cs är borta, Fula vapen med gubbar som rör sig likt dom gjorde i 1.0. Man ser knappt skillnad på T o CT(ovana iofs).
Det är nå grymt fps krävande, På en 3.0ghz med 512 DDR å Radeon9800 så har man väl runt 50 fps.

Nä detta var förmodligen världens största flopp nånsin? Någon som tycker något annorlunda? ordet är fritt..

cs:source :thumbsdow :shoot2:
Citera
2004-12-15, 20:09
Medlem
Bunkers avatar
Tycker det är dags att lägga ner CS överhuvudtaget, våga förnya.
Citera
2004-12-15, 20:12
Medlem
Själv har jag inte lirat cs på ett tag men blev positivt överaskad när jag såg source.
Citera
2004-12-15, 20:12
Medlem
Wittgensteins avatar
Förhoppningsvis så blir CS2 bättre, när - och om - det nu släpps. CS:S känns enbart segt och smutsigt.
Citera
2004-12-15, 20:17
Bannlyst
CS2? CS:S är ju CS2
Citera
2004-12-15, 20:31
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
CS2? CS:S är ju CS2

Nej. CS:S är inte CS2. CS:S är gamla CS, fast med HL2-motorn.

Edit: Se http://www.csnation.net/view.php/cssource/faq/cs2.csn
Citera
2004-12-15, 20:44
Medlem
Är väl helt ok i väntan på dod:source.
Citera
2004-12-15, 21:04
Medlem
jag tycker det är skitbra... mycket bättre än gammla.. snyggare och så kule med hlf 2motorns effekter!!
Citera
2004-12-15, 21:07
Medlem
jag tycker det va assnyggt... och absolut inte processorkrävande med tanke på den grafik det är... har en 2500+ (något överklockad) med 1gb ram och 9600 xt och gör lätt 80 fps...

jag är inte en fps-fan alls egentligen men source har fått mig att börja tänka om....

kort sagt, jag håller inte med dig alls JohnnyT
Citera
2004-12-15, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
jag tycker det är skitbra... mycket bättre än gammla.. snyggare och så kule med hlf 2motorns effekter!!

Berätta vad som är bra? att det går sakta, att känslan helt är borta, jag har förmodligen lirat cs längst här. Har lirat på rätt hög nivå också, Och nu har man ju ingen fördel med det. Banorna är sämre, Dust2 är ju pinsamt dålig. Aztec har väl blivit bättre iofs. Men det är cs känslan, Känslan som fängslat flera miljoner ungdomar, Den är ju BORTA. Cs epoken är snart förbi, Eftersom som CPL kommer spela source på nästa CPL summer..

berätta gärna utförligt varför ni tycker source är bättre än 1.6? Grafik är nonsens, Det är känslan som spelar roll, Det är känslan som kan fängsla en, inte grafiken. Och det är sämre känsla. :thumbsdow
Citera
2004-12-15, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abhorrent
jag tycker det va assnyggt... och absolut inte processorkrävande med tanke på den grafik det är... har en 2500+ (något överklockad) med 1gb ram och 9600 xt och gör lätt 80 fps...

jag har en P4 3.0ghz med 512 ddr o Radeon 9800 och jag har 50 fps, något är ju helt klart fel, Trodde dom lärt sig, jävla skit grafikmotor. HL motorn är ju bättre.
Citera
2004-12-15, 22:49
Medlem
_R_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyT
Berätta vad som är bra? att det går sakta, att känslan helt är borta, jag har förmodligen lirat cs längst här. Har lirat på rätt hög nivå också, Och nu har man ju ingen fördel med det. Banorna är sämre, Dust2 är ju pinsamt dålig. Aztec har väl blivit bättre iofs. Men det är cs känslan, Känslan som fängslat flera miljoner ungdomar, Den är ju BORTA. Cs epoken är snart förbi, Eftersom som CPL kommer spela source på nästa CPL summer..

berätta gärna utförligt varför ni tycker source är bättre än 1.6? Grafik är nonsens, Det är känslan som spelar roll, Det är känslan som kan fängsla en, inte grafiken. Och det är sämre känsla. :thumbsdow

Måste säga att jag både gillar och ogillar Source. Har också spelat väldigt länge, sedan beta 5.2 tror jag. "Känslan" är borta, men större än i 1.6 enligt mig...

+ Grafiken
+ Att man kan plocka upp granater
+ Banorna

- Grafikkraven
- Att gubbarna "åker skridskor" istället för springa
- Konstanta GUI-menyer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem