Citat:
Ursprungligen postat av spetznas
Det är för överexponerat, grafiken, fysiken och AI är bra men hur är det med spelhandlingen, det är inte precis något ickelijerat spel som S.T.A.L.K.E.R som måste köpas.
Mmmmmmmmh... S.T.A.L.K.E.R

Intet ont om Half-Life 2 men jag ser det (och Vampire: The Masquerade - Bloodlines) som tidsfördriv tills S.T.A.L.K.E.R. kommer.
Som du säger, utsmyckningen på Half-Life 2 är bra, det är ju konstaterat, men spelglädjen veta tusan. Och jag har aningar om att det kommer att vara ett nytt Unreal 2: The Awakening, det vill säga, kort, på tok för kort. Allt under 30 timmars speltid är för lite och jag tror vi hamnar där omkring. Vissa påstår att det ska gå att utforska och hitta alternativa vägar men jag har inte fått det intrycket av alla filmer man sett coh recensioner man läst. Linjära spel kan vara ok (Call of Duty) men man spelar inte gärna om ett sånt spel.
Tacka vet jag då S.T.A.L.K.E.R. Om dom bara håller hälften av det dom sagt om slumpmässigt genererade uppdrag/andra stalkers/djur/monster, de åtta alternativa sluten, den enorma miljön att utforska, o.s.v. så kommer jag att vara sysselsatt ett bra tag framöver. Samma sak med Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Så jag kommer att spela HL2 en, kanske två gånger och kommer med största sannolikhet ha djävligt kul medan jag gör det. Men Vampires och S.T.A.L.K.E.R. kommer inte bara att vara kul, det kommer också att hålla länge.
Vi får kanske förlita oss på att alla modmakarna släpper roliga tillägg till HL2.