2004-11-13, 18:27
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Då är det ju alldeles strax dags för Half-Life 2 att komma ut i butikerna. Knappa tre dagar kvar! Det kommer väl bli det mest omtalade spelet på flera år. Frågan är om inte spelet är för "hypat" {hajpat} och kan gå på en nit. Men vem vet, det kanske är bättre än föregångaren. Men i alla fall, låt oss hoppas på det bästa då. Och inom kort vill jag höra era kommentarer om spelet.
Citera
2004-11-13, 19:34
Medlem
Japps, apropå det, någon som kan tänka sig att RARa srcsdk mappen till mig

tänkte göra lite fina maps nu, ska sedan köpa i butiken
Citera
2004-11-13, 19:42
Bannlyst
Det är...

Det är för överexponerat, grafiken, fysiken och AI är bra men hur är det med spelhandlingen, det är inte precis något ickelijerat spel som S.T.A.L.K.E.R som måste köpas.
Citera
2004-11-14, 01:20
Medlem
SwedishMilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznas
Det är för överexponerat, grafiken, fysiken och AI är bra men hur är det med spelhandlingen, det är inte precis något ickelijerat spel som S.T.A.L.K.E.R som måste köpas.
Mmmmmmmmh... S.T.A.L.K.E.R Intet ont om Half-Life 2 men jag ser det (och Vampire: The Masquerade - Bloodlines) som tidsfördriv tills S.T.A.L.K.E.R. kommer.

Som du säger, utsmyckningen på Half-Life 2 är bra, det är ju konstaterat, men spelglädjen veta tusan. Och jag har aningar om att det kommer att vara ett nytt Unreal 2: The Awakening, det vill säga, kort, på tok för kort. Allt under 30 timmars speltid är för lite och jag tror vi hamnar där omkring. Vissa påstår att det ska gå att utforska och hitta alternativa vägar men jag har inte fått det intrycket av alla filmer man sett coh recensioner man läst. Linjära spel kan vara ok (Call of Duty) men man spelar inte gärna om ett sånt spel.

Tacka vet jag då S.T.A.L.K.E.R. Om dom bara håller hälften av det dom sagt om slumpmässigt genererade uppdrag/andra stalkers/djur/monster, de åtta alternativa sluten, den enorma miljön att utforska, o.s.v. så kommer jag att vara sysselsatt ett bra tag framöver. Samma sak med Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Så jag kommer att spela HL2 en, kanske två gånger och kommer med största sannolikhet ha djävligt kul medan jag gör det. Men Vampires och S.T.A.L.K.E.R. kommer inte bara att vara kul, det kommer också att hålla länge.

Vi får kanske förlita oss på att alla modmakarna släpper roliga tillägg till HL2.
Citera
2004-11-14, 01:26
Medlem
Unbalanceds avatar
Längtar också efter S.T.A.L.K.E.R så in i ....
Men HL2 blir något jag måste se & uppleve också, har sätt lite olika trailers osv, det ser ju relativt snyggt ut .
Citera
2004-11-14, 09:00
Medlem
P.Gs avatar
Hypen > Half-Life 2

Har dessutom ingen dator att spela det på sen.
Citera
2004-11-14, 11:25
Medlem
SwedishMilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hypen > Half-Life 2

Har dessutom ingen dator att spela det på sen.
Jaha... *gäsp*
Citera
2004-11-14, 12:17
Bannlyst
who gives a shit about HL 2? Det är CS:Source som är intressant, Inte HL2.
Citera
2004-11-14, 12:39
Medlem
Selbstmords avatar
n3rdz0r

CS: Source, roflmao.
Citera
2004-11-14, 12:57
Medlem
Wittgensteins avatar
Får HL2 gratis tack vare ATI-kupong. Jag ser i alla fall fram emot det. Första spelet gav mig många timmars njutning.

Jag brukade komma hem från gymmet på kvällen, skita i att duscha och sätta mig framför HL med en proteinshake. Sedan satt man ensam i mörkret och spelade tills mitt i natten. Ibland så var man tvungen att ringa en kompis för att försäkra in sig om att världen inte tagits över av aliens.
Citera
2004-11-14, 13:31
Medlem
SwedishMilks avatar
Jag var på väg till en fest där jag skulle möta min gravida fru och på vägen så stannade jag och köpte Half-Life. Naturligtvis gick vattnet och jag tillbringade dom nästa 36 sömnlösa timmarna på BB. När jag åkte hem så sa frun att jag skulle passa på att sova lite. "Självklart älskling", sa jag. Det blev en snabbdusch, några mackor framför datorn och 5 - 6 timmars spelande.
Citera
2004-11-14, 16:01
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osk1
Japps, apropå det, någon som kan tänka sig att RARa srcsdk mappen till mig

tänkte göra lite fina maps nu, ska sedan köpa i butiken

Tjena!

Är du bekant med LevelDesign?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera