• 1
  • 2
2004-11-11, 12:15
Medlem
sikass avatar
Tjena, nu har jag och en polare äntligen köpt det senaste Final fantasy liret. Det dröjde säkert minst hundra timmar att installera och updatera.
Men när vi väl fixat det så skulle vi skapa karaktär och allt det, sedan när vi vandrade runt så kunde vi omöjligt hitta varandra fast vi var på samma ställe i spelet. då visade det sig ju att det finns 25 olika servrar och att man hamnar på en av dom slumpmässigt när man skapar en ny gubbe. blir man inte besviken?
någon som vart med om samma situation?

(jag löste det genom att skapa ny karaktär, ta bort det, skapa ny, ta bort etc. ca 12 gånger innan jag fick turen att hamna på server "Kutja".)

Men nu när jag väl spelar så tycker jag det är jävligt svårt. Någon som har några bra nybörjar tips mer än att snacka med massa npc's å sånt?
Citera
2004-11-16, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sikas
Tjena, nu har jag och en polare äntligen köpt det senaste Final fantasy liret. Det dröjde säkert minst hundra timmar att installera och updatera.
Men när vi väl fixat det så skulle vi skapa karaktär och allt det, sedan när vi vandrade runt så kunde vi omöjligt hitta varandra fast vi var på samma ställe i spelet. då visade det sig ju att det finns 25 olika servrar och att man hamnar på en av dom slumpmässigt när man skapar en ny gubbe. blir man inte besviken?
någon som vart med om samma situation?

(jag löste det genom att skapa ny karaktär, ta bort det, skapa ny, ta bort etc. ca 12 gånger innan jag fick turen att hamna på server "Kutja".)

Men nu när jag väl spelar så tycker jag det är jävligt svårt. Någon som har några bra nybörjar tips mer än att snacka med massa npc's å sånt?

Jag har inte spelat alls men är rätt nyfiken på liret. Berätta gärna mer och vad du tycker om det.
Citera
2005-06-27, 16:38
Medlem
[THRiCE]s avatar
final fantasy online?

Är det någon som har kört det?
Eller någon som fortfarande kör, jag slog ihjäl tid genom att kolla min lokala "game" butik nyss, jag har något gammalt osprättat spel hemma som jag tänkte byta in mot något, funderar på att testa guild wars pga det är gratis /månad till skillnad från andra mmorpg. Trots att jag inte gillar alls att det är "halft" mmorpg bara.. iaf i mina ögon.

Hur som helst så fick jag syn på final fantasy online till PC (ff XII?). Jag har för mig att jag hörde att det skulle komma nån gång, men sen har jag inte hört ett ord, men det verkar funnits ute länge?
Är det någon som har testat det? Någon som kör det idag?
kostade nog inte mer än 150:- !!
Jag läste i mmorpg forumet något om 500.000 registrerade spelare.
Blev lite nyfiken bara, jag älskade ju de gamla ff liren till snes.
Citera
2006-01-26, 11:09
Medlem
Better_Halfs avatar
Kör någon Final Fantasy XI Online, eller har ni testat?

Det kliar lite i mmorpg fingrarna på mig, Star Wars galaxies är i särklass det bästa jag spelat när det var som det va från början, nu är det riktigt kasst, WOW har jag ingen lust att köra.

Jag har alltid gillat Square's spel till konsoler, och speciellt Final Fantasy serien, så nu funderar jag på om ff xi online kan vara något ?
Skulle vilja veta lite mer om det ifall nån kört det.
Hemsidan för spelet va ingen höjdare, så hoppas på lite info här
Citera
2006-01-26, 21:37
Medlem
Ifall du tycker SWG var det bästa du har spelat kan du ta vilket mmorpg somhelst, alla andra mmorpg är bättre än swg.
Citera
2006-01-26, 22:29
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Ifall du tycker SWG var det bästa du har spelat kan du ta vilket mmorpg somhelst, alla andra mmorpg är bättre än swg.

Hahahahaha! nja, smaken är ju olika vet du.
Men av ren nyfikenhet, talar du om det det swg som fanns för 1.5-2 år sen nu eller det som finns idag?
Citera
2006-01-27, 01:04
Medlem
mike muhs avatar
tjena,
jag spelar FFXI ganska hardcore, har spelat i nestan 2 ar nu.

FFXI kraver en hel del tid, det ar inte som WoW dar du kan logga in och spela lite da och da.

Manga time sinks och taskig drop rate pa loot.

Vad som driver FFXI ar, precis som med dom andra FF spelen, storyn.

Exp tar tid, max lvl ar 75 och bara mellan lvl 74 > 75 so kravs det 42,000 exp och att fa effektiv exp so maste man spela i grupper om 6 spelare, i balancerade partyn.

vad jag gillar bast ar att man kan byta jobb nar som helst utan att, som i WoW, byta karaktar. Du bara gar in i ditt Mog House och byter jobb.
nar du byter jobb sa foljer din exp inte med.
Sag att du ar en lvl 50 warrior och vill borja spela black mage, som black mage far du borja om fran lvl 1, men, om du vill byta tillbaks till warrior, baam! lvl 50 igen.

postar ett par lankar har till en del siter som har bra info, boards med screenshots och vids.

http://ffxi.allakhazam.com/

http://ffxi.killvoid.com/

http://ffxi.somepage.com/

jag ar Crimonos pa Valefor server om du bestemmer dig for att spela.
bara skicka ett /tell sa ska jag forsoka hjalpadig igenom "newb" stadiumet atminstone.

ha det!
Citera
2006-01-27, 06:06
Medlem
Har också tittat på FF online men nu när du säjer att man måste vara i grupp kan det kvitta, finns inget värre än att sitta och vänta på en vettig grupp. Spelar wow just nu och där finns det mycket solo grejor och även grupp grejor.
Citera
2006-01-27, 08:30
Medlem
Ninja-Rubens avatar
Jag har spelet, men jag har inte installerat det än... Legat och samlat damm i ett halvår snart
Mest för att det tar så jäkla mycket plats.. Runt 7 gig var det väl. Och eftersom att jag bara har en pjuttig bärbar skoldator som inte är känd för att ha särskilt mycket hårddiskutrymme så har jag itne lyckats rensa bort tillräckligt för att installera det än.

Dessutom har jag blivit kär i Ragnarök Online När det lägger sej så antar jag att jag får försöka sparka igång Final Fantasy.
Citera
2006-01-27, 15:17
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Har också tittat på FF online men nu när du säjer att man måste vara i grupp kan det kvitta, finns inget värre än att sitta och vänta på en vettig grupp. Spelar wow just nu och där finns det mycket solo grejor och även grupp grejor.
Det har inte nämnts men ekonomin i FFXI har gått helt åt helvete, inflationen är enorm. Skall du spara ihop till något så är det bäst att köpa nånting dyrt & sedan sälja det istället för att låta pengarna sitta & bli mindre värda.
Inflationen gjorde tjänande av pengar mer som ett jobb än spel (t.o.m grundläggande utrusting var dyr).

Efter omkring level 10 måste du spela i grupp, och inte vilken grupp som helst. Har man inte en bra blandning mellan jobben är det kört.

Jag gav upp när jag insåg att jag väntade/sökte bokstavligt talat fyra timmar per dag på att få/skapa en grupp som är inom ens egen level & har rätt jobb. (Är inte gruppen inom få levelar av varann går xp ner rejält).
Citera
2007-07-11, 05:21
Medlem
Min fråga är till dem som har köpt det här spelet och spelat det ett tag. Vad tycker ni om spelet hittils? Är det värt att köpa? Är spelupplevelsen bra? osv...
Tack på förhand!
Citera
2008-01-18, 23:27
Medlem
Någon som lirar Final Fantasy XI (onlineliret)

Är bara nyfiken på det, har aldrig sett det eller pratat med nån som kört det.
Dock är ju final fantasy en stor titel och spelet ligger bland toppen på webhallens mmorpg till pc.

Skulle vara kul att testa en trial eller buddy key eller så men det verkar inte existera. Någon som testat det och kan berätta lite om det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in