2004-09-12, 17:03
Det har länge snackats om att lasse winnerbäck varit nazist/rasist i sin ungdom. Att det finns bilder på honom när han står och heilar, att det skall finnas ljudinspelningar med honom när han spelar vit maktmusik osv.. nån som kan bekräfta eller har hört något annat? droppa allt ni vet :]
Citera
2004-09-12, 17:09
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals
Det har länge snackats om att lasse winnerbäck varit nazist/rasist i sin ungdom. Att det finns bilder på honom när han står och heilar, att det skall finnas ljudinspelningar med honom när han spelar vit maktmusik osv.. nån som kan bekräfta eller har hört något annat? droppa allt ni vet :]
Det enda jag vet är att han en gång var en trevlig och långhårig skatare, kring 14-15 kanske samt att han spelade i bandet Snoddas (som inte är/var vit makt). Ställer mig högst tvivlande till dessa rykten.
Citera
2004-09-12, 19:29
Medlem
Jag måste instämma föregående talare...

Winnerbäck är nog en av de sista jag kan tänka mig som tidigare rasist/nazist, och detta speciellt i och med hans ganska uppenbara vänstertycke nu för tiden. Att vissa personer (Uffe, osv) går från att spela nazistmusik till vanlig opolitisk eurodisco må vara hänt, men att gå från rasism/nazism till att spela musik som handlar om fördomar, feminism, den "ondskefulla kapitalismen", osv, känns aningen magstarkt.

Notera dock att jag inte har en aning om vad han gjorde som ung, så jag tror bara ditt och datt här.

...och var fick du höra dessa rykten föressten!?
Citera
2004-09-12, 20:03
Medlem
M_A_Rs avatar
Vem fan är Lasse Winnerbäck?
Citera
2004-09-12, 20:37
Medlem
http://www.winnerback.net/

Vet inte om det är han dom menar.Men, men
Citera
2004-09-12, 20:41
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pro Patria
http://www.winnerback.net/

Vet inte om det är han dom menar.Men, men
Jodå, det är honom vi pratar om.
Citera
2004-09-13, 13:09
Medlem
rabiass avatar
Citat:

du tänker inte på ace of base uffe nu? lars winnerbäck är ju en proggartist och dom brukar ju tllhöra det motsatta lägret
Citera
2004-09-13, 15:19
tänker verkligen inte på uffe, utan Lasse Winnerbäck, å jag har hört ryktena från flera olika forum på nätet, + i en tidning där intervjuarn frågar om det här me lasse å han säger att det inte spelar roll hur det var då, osv..
Citera
2004-09-13, 15:24
Medlem
Citat:
tänker verkligen inte på uffe, utan Lasse Winnerbäck, å jag har hört ryktena från flera olika forum på nätet, + i en tidning där intervjuarn frågar om det här me lasse å han säger att det inte spelar roll hur det var då, osv..

...och vad hette den tidningen då?

Du får ursäkta mig nu, men det här låter minst sagt luddigt.
Citera
2004-09-13, 16:00
Bannlyst
ang. Uffe så finns det väl en skön skiva där Uffe står och heilar på omslaget.
Hette inte skivan "Uffe was a nazi"?
Citera
2004-09-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrobarro
ang. Uffe så finns det väl en skön skiva där Uffe står och heilar på omslaget.
Hette inte skivan "Uffe was a nazi"?

http://www.den-vite.com/images/blandat/35.jpg
Citera
2004-09-13, 16:11
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:

Lite länkar eller mer bakgrundsfakta hade inte varit fel. Vilken tidning? Mer kött på benen tack...
Har väldigt svårt o tänka mig att Lasse skulle varit nasse. Lyssnar du på hans musik så är det jävligt långt ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in