• 1
  • 2
2004-08-07, 20:25
Medlem
PappaBoegs avatar
När jag var liten och fick min första konsol, den magiska Mega Driven, så började jag samtidigt läsa tidningen Sega Force. I den fanns en massa feta reportage om spel som var på gång och om folk som gjorde spel. Jag insåg tidigt att det jag ville bli var speltestare, livet kunde ju inte vara bättre än att spela de senaste spelen hela dagarna och dessutom få betalt.

Sedan dess har jag vuxit upp, inte blivit speltestare och nu ser jag alla dessa kids som spelar samma spel som jag och får betalt. Inte får de vanliga månadslöner heller, utan det ska vara prispengar på över miljonen och sponsoravtal.

Det är inte så att jag inte unnar de här jävla fjollorna att tjäna pengar på det här sättet, men jag funderar lite över hur sund den här subkulturen egentligen är. Kommer framtidens hjältar att vara Jolt-förgiftade tonårsgrabbar med dålig hy och ännu sämre hållning, eller är det bara jag som håller på att bli en bitter, magsur och reaktionär gubbjävel?
Citera
2004-08-07, 20:41
Medlem
the_bandits avatar
Det roliga är ju att visa CS-spelare bestämt hävdar att det borde räknas som en sport. Har flera i klassen som kan bli jättearga och röda i ansiktet om man påstår annat. Vågar man sig på det så kan man räkna med att de jävlarna slänger in någon diskett med en massa virus i skåpet.
Citera
2004-08-07, 20:52
Medlem
dIRe_s avatar
Påstår man att CS är en sport så kan man säga att plockepinn är en sport också.
Citera
2004-08-07, 21:03
Medlem
the_bandits avatar
Ungefär såna argument använder jag. Det kanske är nån sorts försvarsmekanism. De känner sig hotade och måste försvara sitt revir. De vill kanske kalla sig själva "sportutövare".
Citera
2004-08-07, 21:06
Medlem
Tar flera år att bli bra på skiten, innehåller ett antal element som man inte bemästrar på en kvart. Vafan om bowling och dylikt räknas som sport så tycker jag fan Counter-strike ska få de me.
Citera
2004-08-07, 21:10
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_

Ja eller schack eller patiense...suck
Citera
2004-08-07, 21:41
Medlem
Djangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
Tar flera år att bli bra på skiten, innehåller ett antal element som man inte bemästrar på en kvart. Vafan om bowling och dylikt räknas som sport så tycker jag fan Counter-strike ska få de me.

Håller bara med.
Ju fler som utövar det, desto större uppmärksamhet. Det var inte länge sen som det ansåg vara fjantigt att spela dataspel och spelades bara av personer under 16 år. Idag så spelar folk hela vägen till sin 40 årsdag och lite till.

Redan idag lever några få människor på att enbart spela dataspel samt lägger ner 12 timmar om dagen på det bara för att hålla sig i form. Kan tänka sig i framtiden OS i "Half-Life femtielva" visas på Tv. Tider förändrar sig och sporter som igår ansåg sig vara lekar är idag blodigt allvar.
VM i dataspel eller VM i Gång? Vad väljer du att titta på.

Mr. Pong-Master
Citera
2004-08-08, 10:11
Bannlyst
Jag spela i topp5 svensk CS-clan så jag har lite insyn.

De som spelar i SK får 16-19k per månad. Plus att de sedan får behålla 70-90% av prispengarna. Prispengarna har dock inte ökat så mkt och intresset för cs som sport har tappat lite fart.
Citera
2004-08-08, 11:33
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Påstår man att golf, bowling och biljard är sporter kan man lika gärna kalla CS sport, också.
Citera
2004-08-08, 11:50
Medlem
P3tters avatar
Sport är det, dock ingen idrott..
Citera
2004-08-08, 11:59
Medlem
Spaders avatar
Citat:

gränsen går bekant vid schack, sport eller spel?

/Spader
Citera
2004-08-08, 12:46
Medlem
Roll8ors avatar
Om man anser att CS är en sport är isåfall MS Röj en sport också. För fan snacka om förlorad verklighetsuppfattning. Någon borde lära ungarna att snyta sig och skaffa sig ett jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in