• 1
  • 2
2004-06-20, 14:17
Medlem
Shallows avatar
Goddagens kära Fb:ister.
Undrar om det är någon som har ett tips på ett alternativ till Winamp.
Måste vara lika simpelt i utförandet som Winamp och inte stort och slött.
Ett plus är även om Playlisten har bra sorterings funktioner.

Anledningen till att jag ens bemödar mig med att byta är att Winamp 5.03 bestämt sig för att knasa ur totalt.

Nån som har en bra spelare på lager?
Tacksam för ideér och råd
Citera
2004-06-20, 14:24
Medlem
Broder Tutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shallow
Anledningen till att jag ens bemödar mig med att byta är att Winamp 5.03 bestämt sig för att knasa ur totalt.

Nån som har en bra spelare på lager?
Tacksam för ideér och råd

Lätt: Nedgradera till WinAmp 2.93 (som kom before the darkness fell across the land) så blir du genast glad igen. Inget tjaffs med plug-in:er blir det heller så du snabbt kan lägga till en mp4/aac-dekoder för att snabbt komma i bissniss.
Citera
2004-06-20, 14:26
Bannlyst
vart nånstans försvinner mina inlägg?
Winamp 2.95 funkar utmärkt iaf
Citera
2004-06-20, 14:33
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broder Tuta
Lätt: Nedgradera till WinAmp 2.93 (som kom before the darkness fell across the land) så blir du genast glad igen. Inget tjaffs med plug-in:er blir det heller så du snabbt kan lägga till en mp4/aac-dekoder för att snabbt komma i bissniss.

Låter som en strålande idé faktiskt. Undra varför min bakfulla hjärna inte kom att tänka på det själv. Men vad är en Mp4/aac - dekoder?
Citera
2004-06-20, 14:39
Medlem
ischs avatar
Kör själv winamp 2.91 vilket jag alltid varit nöjd med. Men vet att många andra förespråkar foobar. Kanske kan vara något för dig?
Citera
2004-06-20, 14:40
Medlem
Broder Tutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shallow
Låter som en strålande idé faktiskt. Undra varför min bakfulla hjärna inte kom att tänka på det själv. Men vad är en Mp4/aac - dekoder?

MP4 (egentligen då kapslad AAC - Advanced Audio Coding) är ett ganska nytt ljudformat som komprimerar hårdare (=mindre filer) men med bibehållen/mycket bra ljudkvalitet. Apple använder genomgående AAC i sin iPod/ITunes-lösning. En mp4/aac -dekoder gör att du kan spela just denna mediatyp (om du nu har något behov av det vill säga )
Citera
2004-06-20, 17:15
Medlem
Stakkers avatar
Jag kör själv Winamp 2.91 och XMPlay. Det finns dock en nackdel med att köra äldre winamp...

Klipp från http://www.winamp.com/about/article.php?aid=10565

Winamp Security Exploit Advisory
Published: Apr. 5, 2004
By Steve Gedikian

We have patched several moderate risk security exploits affecting all previous versions of Winamp. We recommend that all users of Winamp upgrade to the version 5.03 to protect against this vulnerability.

This vulnerability may be exploited in situations when a user navigates to a specially crafted web page containing a malicious .XM, .MOD, or .MIDI file and Winamp is set as the default player for these file types.

Click here (http://winamp.com/player/) to download the latest version of the Winamp player that will protect you from this exploit.

If you are a Winamp 2 user and wish to upgrade without all the bells and whistles of Winamp 5, please upgrade to Winamp 5.03 Standard and simply deselect the following components:
Modern Skin Support
User Interface Extensions
Video File Support

Please direct all inquries regarding this issue to Jonathan Ward

Thanks!

- Steve Gedikian, Stand-in Spokesman
Citera
2004-06-20, 17:17
Medlem
Körde med Sonique innan winamp.
Sen dumpa man den efter winamp5
Citera
2004-06-21, 00:24
Medlem
onemans avatar
iTunes! Det är det helt klart bästa musikprogrammet. Förut använde jag winamp och organiserade mina musikfiler med windows explorer. Nu har jag inte varit inne i musikmappen på hur länge som helst. Man kan sköta allt innifrån iTunes. Testa gärna. En del råkar ut för att det möblerar om hela musiksamling, döper om filer mm. Det är bara för att de kryssat i "Keep iTunes music folder organized".
Citera
2004-06-21, 02:00
Medlem
Shallows avatar
Tackar tusenfallt för alla tips. Ska rota runt lite mellan olika program och se vad som funkar bäst.
Citera
2004-06-21, 12:55
Medlem
Carradines avatar
Men snälla nån, om du endå ska kasta av dig oket kallat Winamp så kan du lika gärna gå över till det enda alternativet som finns och som både är gratis, utan reklam, open source för att inte nämna att den knappt drar något och spelar så gott som allt inom ljudformat utan något extra...nämligen Foobar2000, bytte för några månader sen och har sen dess spottat i Winamp:s riktning.

http://www.foobar2000.org
Citera
2004-06-21, 17:44
Medlem
derangeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Men snälla nån, om du endå ska kasta av dig oket kallat Winamp så kan du lika gärna gå över till det enda alternativet som finns och som både är gratis, utan reklam, open source för att inte nämna att den knappt drar något och spelar så gott som allt inom ljudformat utan något extra...nämligen Foobar2000, bytte för några månader sen och har sen dess spottat i Winamp:s riktning.

http://www.foobar2000.org

Är själv sedan länge trogejn foobar anhängare. Bäst helt enkelt, minnessnålast av alla på marknaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in