• 1
  • 2
2004-06-10, 15:44
Medlem
Ghostriders avatar
Med fortsätting så menar jag tex : Civ 1 där det sista man ser är att man landar på Alfa Centuri, där skulle jag vilja ha en direkt fortsättning på det så man kan kolonosera planeten och starta rymdtrafik med tex jorden och annat skoj.
Några titlar jag skulle vilja se är :
Sam & Max II
Full Throttle II
(det var en fortsätting på G men den vart nerlagd av Lucas Arts)
Day of the tentacle II
Citera
2004-06-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostrider
Med fortsätting så menar jag tex : Civ 1 där det sista man ser är att man landar på Alfa Centuri, där skulle jag vilja ha en direkt fortsättning på det så man kan kolonosera planeten och starta rymdtrafik med tex jorden och annat skoj.
Sam & Max II
Full Throttle II
Day of the tentacle II

Det finns faktiskt ett spel som heter Alpha Centuri som är typ en fortsättning på Civ 1.
Jag hade blivit väldigt glad om uppföljare till Morrowind och Mafia hade släppts.
Citera
2004-06-10, 21:39
Bannlyst
Rygar -II-
Kid Icarus -II-
Metroid -II-
Citera
2004-06-10, 23:30
Medlem
WorlocKs avatar
Vagrant Story, helt klart. Världshistoriens mest underskattade spel. Folk klagade på att det var för svårt, vilket det faktiskt var i början då man skulle lära sig stridssystemet och lite till, men när det var fixad så var det 100% spelglädje.

Jag har hört många rykten, men inga har varit sanna... tyvärr.
Kanske ska man låta spelet ligga i graven, men jag vill så gärna tillbaka till Leá Monde.

Sidney Losstarot är störst, bäst och vackrast.
Citera
2004-06-10, 23:36
Medlem
Kanqins avatar
System Shock. Det spelet förändrade mitt liv (andra verisonen), skulle ge vad som helst för att få ytterligare ett äventyr. Detta ÄR världens mest underskattade spel! Det tyngsta är ju att utvecklarna Looking Glass gick i konkurs för några år sedan.

Självklart skulle det vara kul med ännu ett Monkey Island också.

---
Nu missade jag ju dock meningen med "forsättning" som skrevs där uppe.
Citera
2004-06-11, 00:25
Medlem
Rubbes avatar
Shenmue 3 skulle jag vilja se och spela. Det har varit på gång till X-boxen vad jag hört så då får man ännu en anledning att införskaffa en sådan.
Citera
2004-06-11, 00:28
Medlem
GucKishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
Rygar -II-
Kid Icarus -II-
Metroid -II-

metroid 2 var väl den som kom till gameboy?

http://www.samus.co.uk/metroid2/

personligen vill jag se en fortsättning på Heart Of The Alien som
kom till Mega CD 1994.

och gärna en på Grim Fandago.
Citera
2004-06-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostrider
Sam & Max II
Full Throttle II
Day of the tentacle II

Helt klart Full Throttle 2
Citera
2004-06-11, 01:53
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordeath
Det finns faktiskt ett spel som heter Alpha Centuri som är typ en fortsättning på Civ 1.
Jag hade blivit väldigt glad om uppföljare till Morrowind och Mafia hade släppts.
Alpha Centauri var faktiskt en uppföljare till Civ2 - och en riktigt bra sådan.

Jag har hört ryktas att Mafia 2 ska vara på g - vet inte om det bara är just rykten

Jag skulle vilja se en uppföljare/förnyad version av Sid Meier's utomordentliga spionspel Covert Action.
Citera
2004-06-11, 02:14
Medlem
skaSKAskas avatar
1.En grym fortsättning på de gammla mac spelet Marathon 2 hade inte varit helt fel!
2.Shadow warrior
3.Duke Nukem forever
4.Shogo: Mobile Armor Division !!!!
5.BLOOD 3
6.serious sam 3
Citera
2004-06-11, 02:40
Medlem
Jag får nog ställa mig bland de tiotals miljonerna som helst av allt vill se starcraft2...
Citera
2004-06-11, 02:58
Bannlyst
En uppföljare på MicroProse's skandalöst okända Sword of the Samurai skulle göra mig riktigt glad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in