VII:an är och förblir min favorit, magisystem, accecories, summons, allt var perfekt avvägt. Numera är magi oftast så dåligt att man inte vill anväda det.. annat var det i ff7... =)
Jag har observerat att det verkar förekomma en hel del som klassificerar FFIX som det bästa Final Fantasy-spelet, något jag inte riktigt kan relatera till. Visst är det ett bra spel, men absolut inte det bästa FF-spelet enligt min otroligt subjektiva åsikt.
Favoriterna här är Final Fantasy VI tillsammans med FFVII. Dessa två delar ohotat på plats nummer ett.
Håller med föregående talare VI och VII delar förstaplatsen, alltid svårt att säga vilket som är bäst där.
Just idag skulle jag nog säga att jag hellre skulle sätta mig och spela VI, men det skiftar.
VII är ju jätte bra, det var förövrigt det första FF spelet jag spelade och varvade. men det är ju så tråkigt när det är framtidsmiljö, motorcycklar å sånt.
VII är ju jätte bra, det var förövrigt det första FF spelet jag spelade och varvade. men det är ju så tråkigt när det är framtidsmiljö, motorcycklar å sånt.
Personligen tilltalar det mig mer än hela fantasytemat, som man är så extremt van vid när det gäller konsol-rpg. Helt klart en smaksak.
Jag måste hålla med Spader här.. FF VIII är sämst. Jag tycker det är mycket roligare med det första Final Fantasy-spelet än åttan.. Skräp, säger jag bara!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!