2004-05-27, 13:35
Medlem
sikass avatar
Vilket av Final fantasy spelen gillar du bäst? och vilka har du spelat?

Jag har spelat 1,2,5,6,7,9,10,X-2,CC och jag måste säga att jag gillar nian bäst. det är medeltids miljöer och stort och helt igenom grymt!
Citera
2004-05-27, 13:41
Medlem
krexxs avatar
VII:an är och förblir min favorit, magisystem, accecories, summons, allt var perfekt avvägt. Numera är magi oftast så dåligt att man inte vill anväda det.. annat var det i ff7... =)
Citera
2004-05-27, 13:48
Medlem
Carcasss avatar
Jag har observerat att det verkar förekomma en hel del som klassificerar FFIX som det bästa Final Fantasy-spelet, något jag inte riktigt kan relatera till. Visst är det ett bra spel, men absolut inte det bästa FF-spelet enligt min otroligt subjektiva åsikt.

Favoriterna här är Final Fantasy VI tillsammans med FFVII. Dessa två delar ohotat på plats nummer ett.
Citera
2004-05-27, 13:53
Medlem
a4swes avatar
Håller med föregående talare VI och VII delar förstaplatsen, alltid svårt att säga vilket som är bäst där.
Just idag skulle jag nog säga att jag hellre skulle sätta mig och spela VI, men det skiftar.
Citera
2004-05-27, 14:23
Medlem
GucKishs avatar
jag gillar 1:an. men jag är ju en jewla retroröv.
Citera
2004-05-27, 15:39
Medlem
Atlantiss avatar
Final Fantasy VI hamnar på förstaplatsen för min del, med Final Fantasy IV strax efter.

Har inte kört nian, tian eller X-2 dock.
Citera
2004-05-27, 15:55
Medlem
sikass avatar
VII är ju jätte bra, det var förövrigt det första FF spelet jag spelade och varvade. men det är ju så tråkigt när det är framtidsmiljö, motorcycklar å sånt.
Citera
2004-05-27, 16:03
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikas
VII är ju jätte bra, det var förövrigt det första FF spelet jag spelade och varvade. men det är ju så tråkigt när det är framtidsmiljö, motorcycklar å sånt.

Personligen tilltalar det mig mer än hela fantasytemat, som man är så extremt van vid när det gäller konsol-rpg. Helt klart en smaksak.
Citera
2004-05-27, 22:50
Medlem
andree_larssons avatar
FF VII äger fett

Håller på och lirar det just nu, längesedan sist

FF X-2 va ju en feting flopp, inte stort det inte

FF X e ju helt klart grymt det också, ja FF IX är ju faktiskt ganska bra det också

FF VIII är väl typ det sämsta eller ???
Citera
2004-05-27, 23:04
Medlem
Spaders avatar
7an följt av 6an...

8an är sämst... jag verkligen "försökte" gilla det eftersom jag faktiskt köpte det... men det gick inte

/Spader
Citera
2004-05-28, 00:27
Medlem
ssXs avatar
VIII e ju klart bäst.. storyn, filmerna å ja.. allt (nästan)

Gillar inte IX, Men det kan bero på att jag körde fast i början på fjärde skivan å viste inte vart jag skulle ta vägen...
Citera
2004-05-28, 03:19
Medlem
Carcasss avatar
Jag måste hålla med Spader här.. FF VIII är sämst. Jag tycker det är mycket roligare med det första Final Fantasy-spelet än åttan.. Skräp, säger jag bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in