Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-09, 09:55
  #1
Medlem
Juggalos avatar
Någon som har någon information om dåren som står och demonstrerar varje helg i Växjö centrum? Han ställer upp kameror på stativ och riktar dem mot sig själv och har ett antal plakat med målade hakkors och andra symboler där han påstår olika saker, ofta direkt antisemitiska påståenden. Folket han hoppar på kan vara allt från lokala figurer till GWB.
Citera
2004-05-09, 14:26
  #2
Medlem
joels avatar
Var brukar han stå?
Citera
2004-05-10, 11:36
  #3
Medlem
Juggalos avatar
Han står där Bäckgatan korsar Storgatan.
Citera
2004-05-10, 11:54
  #4
Medlem
agitators avatar
OT: gillar ni South Park i Växjö?
Citera
2004-05-10, 14:14
  #5
Medlem
maskins avatar
han måste till kommit växjö på senare tid..
ingen sådan dåre när jag bebodde växjö, förutom bojje
han med rött skägg som sjöng gapade lite lätt mongoliserad.
men han försvann,
Citera
2004-05-10, 14:36
  #6
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ni som bor i Växjö:

Finns "kryckmannen" kvar? Han gick med en krycka och var allmänt otrevlig - svor och slogs. Satt alltid främst i bussen och kommenterade.
Citera
2004-05-10, 14:52
  #7
Medlem
joels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskin
han måste till kommit växjö på senare tid..
ingen sådan dåre när jag bebodde växjö, förutom bojje
han med rött skägg som sjöng gapade lite lätt mongoliserad.
men han försvann,

Vad jag hört så hoppade han ner från en bro för ett bra antal år sen.
Citera
2004-05-10, 17:05
  #8
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskin
han måste till kommit växjö på senare tid..
ingen sådan dåre när jag bebodde växjö, förutom bojje
han med rött skägg som sjöng gapade lite lätt mongoliserad.
men han försvann,


Bojje gjorde en underbar cover på "What if God was one of us". Krampaktigt knixande med benen, slåendes på sin gitarr och med vildsint blick. Fantastisk frasering, mer åt punkhållet. En oförarglig människa..... Pratade med honom under min Växjötid. R.I.P Bojje...

Om ni vill kan jag sjunga den som han sjöng den på FB Hotline någon gång, fast när jag tänker efter... det blir ingen människa lyckligare över...
Citera
2004-05-10, 17:09
  #9
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ni som bor i Växjö:

Finns "kryckmannen" kvar? Han gick med en krycka och var allmänt otrevlig - svor och slogs. Satt alltid främst i bussen och kommenterade.

Kryckmannen var för djävlig. Han prejade in mig i en blomrabatt och hotade mig med stryk med kryckan. Jag blev skitsned och skulle nita honom. Polaren sa " Äh, låt bli honom. Han är ett psykbryt..." Jag skrek "E du dum i huvudet, gubbdjävel" och nöjde mig med med det. Stackars de som har honom på hemmet... Sanslös person.... :mad:
Citera
2004-05-10, 17:11
  #10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Annat Växjö-original från min tid där:

- Konstnären som såg lite farlig ut. Minns tyvärr inte namnet.
Han överföll socialtanterna en gång - försökte stjäla tavlor mm

Sedan fanns det ju riktiga mongoloider, hjärnskadade och utvecklingsstörda i mängder där.

Nån tjej som på bussen från Teleborg stod och debatterade med sig själv. Hon blev ibland lite arg på sig själv ...

Kul också att hotell 3S har så bra säkerhet *ironi*
(Sankt Sigfrid Sjukhus = en av de mentalsjukhus som finns kvar, med riktiga psykfall av rang - mördare mm.)

Jodå - Växjö var en trevlig stad ....
Citera
2004-05-10, 22:41
  #11
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggalo
Någon som har någon information om dåren som står och demonstrerar varje helg i Växjö centrum? Han ställer upp kameror på stativ och riktar dem mot sig själv och har ett antal plakat med målade hakkors och andra symboler där han påstår olika saker, ofta direkt antisemitiska påståenden. Folket han hoppar på kan vara allt från lokala figurer till GWB.

Hehe låt han hållas, det blir en bra turistattraktion
Citera
2004-05-11, 02:59
  #12
Medlem
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10079297
Är det denna man?

Jasså är han i Växjö nu, tidigare städer på touren är Lund (se ovan) och Jönköping där han gick troget i många år enligt ett ex till mig som bodde där förut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback