• 1
  • 2
2004-04-24, 13:30
Medlem
X00Ls avatar
Hejsan

Jag undrar om någon vet något program där man kan emulera en webcam och sedan välja själv vilket filmklipp man vill sända ut i exempelvis en webcam konversation på MSN ??

/ x
Citera
2004-04-24, 14:58
Medlem
jag vet inget program som gör detta men om du kan lite c++ så fixar man det själv på stört
Citera
2004-04-24, 22:47
Bannlyst
tror att camtasia studio kunde göra det, jag har iaf för mig att jag råkade välja det som outstream istället för min webcam en gång, vilket blev lite knepigt då jag samtidigt använde det för att spara ner den andras webcam.. *host* (dock inte ett dugg säker på hur det egentligen var, men värt ett försök?)
Citera
2004-04-25, 18:28
Bannlyst
prova att filma med webcameran på skärmen... mot en bild eller en film då
Citera
2004-04-25, 22:11
Medlem
Fan va fet ide... ej testat camtasia studio, kan man spara andras webcam me d oxå? Aja, ska kola upp d. Borde gå att fixa det som du frågar efter iaf. Om nån gör ett program kan man ju gärna göra d tillgängligt... Med tanke på att det finns "fejkade" cd-läsare i typ CloneCD lr Deamontools som läser från ISO filer borde det ju gå att göra det samma med en "drivrutin" för en kamera man väljer i msn som spelar upp en avi fil
Citera
2004-04-26, 15:41
Medlem
agents avatar
Det är nog inte omöjligt. Ja, man kan spela in msn konversationer med camtasia studio, man bara markerar del på skärmen och kör. Jag har använt det någon gång och tycker det fungerar bra.
Om någon känner för det så kan han (eller hon) sätta sig och göra ett program, gärna som både spelar in och spelar upp utan att man måste visa fönstret.
Citera
2004-04-26, 15:47
Medlem
X00Ls avatar
Jag provade camtasia studio och det fungerade bra, kan använda det som jag tänkt mej. Tack!
Citera
2004-04-26, 16:09
Medlem
Med camtasia... kan man välja en .avi på msn o lura att det är min webcam? "upp utan att man måste visa fönstret" låter bra mkt svårare. sooraw kanske fixa ett program "på stört" som sänder ut(?)
Citera
2004-04-26, 17:48
Medlem
Azoracs avatar
Det är väll bara att emulera en webkamra?
Citera
2004-04-26, 18:33
Medlem
agents avatar
finnas sådana program som sänder "på stört"
Citera
2004-04-27, 15:50
Medlem
Någon som skulle kunna berätta hur man sänder ut video (emulerar en webcam) med camtasia?

"Det är väll bara att emulera en webkamra?"
Citera
2004-04-27, 16:02
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Varför , i hela friden skulle man vilja göra en sån sak? Verkar ju alldeles förkastligt....

Fy och usch på er..

/CWvP
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här