Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Du har redan gjort det värsta. Vätternrundan är utan konkurrens det värsta av de fyra loppen. Jag gjorde klassikern för två år sedan och Vansbro är minst jobbigt. Om du är rädd flör att frysa är det bara att köra med våtdräkt, det är det många som gör. Simma behöver du inte vara bra på, det är bara 2 km. I år kör jag vasaloppet (öppet spår) och det får räcka. Jag kan tänka mig att göra om både vansbro och lidingöloppet också, men aldrig vätternrundan. Helvete vad slut jag var och ont i röven i två veckor efteråt. Har du redan cyklat vättern ska du alltså inte vara rädd för de andra. Ingen av dem är värre än det. Jag är f.ö. ingen hurtbulle utan tränar ganska lätt största delen av året och om jag ska köra något lopp tränar jag extra inför det (skidor just nu alltså). Tre helger snö har jag satt av, två redan gjorda, det räcker gott och väl om man är nöjd med att komma i mål utan tidspress. Kör på du bara. lycka till!
Ok, låter ju förtröstansfullt. Men Vansbrosimningen är väl 3 km, 2 medströms och 1 motströms? Men det är säkert lugnt ändå.
Det värsta med vätternrundan tycker jag inte var röven utan att man blev helt avdomnad i kuken. Men det talas det inte högt om.