• 1
  • 2
2002-01-25, 00:41
Snortade 50 mg av denna relativt nya(?)substans. Efter c:a 5 min är jag väldigt trippad. Grinar nästan av smärtan i näsan.

Blir aningen speedad, kanske för att jag är lite oroad över vad som ska hända (första gången jag provar detta). Lägger mig ner på sängen en stund, funkar inget bra pga smärtan i näsan, måste gå upp direkt.. Går omkring fram och tillbaka i rummet och svär över smärtan, ögonen rinner, näsan rinner, har en HEMSK besk smak i halsen och näsan svider.

Dricker ett glas saft, det smakar sötare än någonting jag smakat innan. Känner mig plötsligt oerhört konstig. Köket känns också konstigt, som att ett mörker sänkt sig över allting. Tittar mig omkring och allting tycks vibrera, känner ett oerhört HAT från skåpluckorna(!?) Jag står i köket ett bra tag och bara stirrar rakt ut i tomma intet som en idiot. Börjar sen skratta, men inte på ett positivt sätt utan på ett elakt, mörkt sätt. Kändes som att jag fick kontakt med min allra mörkaste sida och jag förstod ungefär hur en galen massmördare tänker.

Timmarna går och allt är bara totalt mörker men inte på ett deprimerande sätt utan på ett uppfyllande och kraftfullt sätt. Även fraktalerna och sinnesbilderna jag får när jag lägger mig ner och blundar är väldigt mörka. Ser en svart kråka som sliter huvudet av ett litet barn.. Ser förvridna och grimaserande ansikten, en apa som skiter osv... allt är mycket bissart.

Jag får plötsligt lust att krypa omkring på golvet alla fyra.. Det känns mer säkert av någon anledning. Så jag går omkring som en hund på alla fyra och morrar åt skuggorna i hallen. Det känns inte det minsta sjukt i stunden men känns knepigt att beskriva. Om man ska prata om "levels" så är detta vida knäppare än de gånger jag tagit höga doser svamp.

Mot slutet av trippen (det måste ha gått minst 20 timmar) om inte mer. Så är jag totalt utarbetad i skallen. Jag åker emellanåt tillbaka i tiden och återupplever sånt jag gjort under trippen, vissa saker loopar sig. Jag blundar men fraktalerna och sinnesbilderna är så sjuka att jag inte orkar med dom. Sätter på musik men musiken känns som seg, smältande asfalt som flyter fram, den går för sakta..

Lyckas till slut somna och får väldigt surrealistiska drömmar.. I en sekvens är jag helt naken och badar i en pool med bajs som flyter omkring te.x..

Helt klart intressant om man gillar droger med lite "mörkare influenser". Ska prova i helgen men då 250-300mg oralt.
2002-01-25, 02:03
äldre konto (old)
Ej medlem
TZA - helvetesdrogen..

Vart hitta du den
2002-01-25, 02:57
TZA - helvetesdrogen..

Ja inte var det på ICA's kryddavdelning så mycket kan jag säga.

Prova din lokala langare.
2002-01-25, 20:41
äldre konto (old)
Ej medlem
TZA - helvetesdrogen..

Jag jobbar för tillfället i Hamburg och här cirkulerar det tydligen lite TZA, det är tydligen inte olagligt. Har inte vågat testa själv, men har hört att det ska vara väldigt mörk tripp, någon sa att den var populär hos satanister.
2002-01-26, 16:43
TZA - helvetesdrogen..

vad består TZA av?
2002-01-26, 18:47
TZA - helvetesdrogen..

Ett kemiskt ämne närbesläktat med metaboliten 5-zygotaminooxide (5-ZAO) som agerar ihop med de olika signalsubstanserna i hjärnan, bl a serotonin, dopamin, norepinefrin och adrenalin.

Metaboliten av TZA, 5-ZAO, som bryts ned med hjälp av leverenzymen CPYD246, har egenskapen att det kan passera genom blod&hjärn barriären och agerar selektivt antagonistiskt på bl a 5-HT samt dopamin receptorer i hjärnan, vilket är sammankopplat med en känsla av välbefinnande, eufori, pigghet, alternativt också trötthet och ibland yrsel samt kan framkalla hörsel och visuella hallucinationer. Den främsta egenskapen hos detta ämne är dess mörka influenser som vid oansvarigt kan framkalla ganska tunga tankehallucinationer.

5-ZAO är ett kroppseget ämne och är därför helt oskadligt på både hjärnan och kroppen, de enda effekterna som har uppmätts vid långvariga tester på primater är än något förminskad aptit och vissa sömnproblem vid doser som överskrider 20 mg/kg.

Någon LD-50 (dosering varvid 50 % av försöksobjekten dör) har inte kunnat uppmätas.

/Shanaz Tejani-Butt, PhD, Virginia Commonwealth
Associate Professor of Pharmacology and Toxicology
2002-01-27, 21:04
äldre konto (old)
Ej medlem
TZA - helvetesdrogen..

Hehehehehehehe...hahahahahahahaha, har precis kommit ur en 26 timmars mardröm av T:Z:A,jag kunde fan känna mina mörkaste demoner krypa ur skinnet på mig, nackdelen (förutom den tunga närvaron av ett ont? mörk dimension)är förståss den jobbiga peaken som stegrar sig som ett rasande vilddjur..fyfan vad tungt, kan meddela att jag fick det droppat i mitt glas så jag såg aldrig hur substansen såg ut..men hemskt var det, kan förstå att det är populårt hos satanister! FUCK MAN vad knullad i hjärnan jag blev, jag säger bara aldrig mer, det slet nästan pungen ur mig..som en mix av pcp+lsd+dmt+amfetamin+dxm eller nåt sånt..helt enkelt för tungt!!!
2002-01-29, 05:55
Medlem
TZA - helvetesdrogen..

"Även fraktalerna och sinnesbilderna jag får när jag lägger mig ner och blundar är väldigt mörka. Ser en svart kråka som sliter huvudet av ett litet barn.. Ser förvridna och grimaserande ansikten, EN APA SOM SKITER osv..."

LOL jo den där apan som sket måste haa varit otäck! HAHAHAHAHA!!
2002-01-29, 17:19
TZA - helvetesdrogen..

Darkside, så du menar att ett riktigt 'tungt' rus av <insert valfri hallucinogen> brukar vara "friska" tankar?

Jag tror många här är av en helt annan uppfattning. Iaf de som testat något tyngre än de fejkalternativen på Naturensdroger ;)
2002-02-01, 12:49
Medlem
TZA - helvetesdrogen..

Detta är en drog man inte vill snetända på. Kan du inte skriva om trippen du får på 250 mg? Om du lever då...
2002-02-05, 03:17
Medlem
TZA - helvetesdrogen..

Inte jag som skrev inlägget nästan högst upp..Fattar fan inte varför dom skall skriva i detta namnet på en sån fråga...ja ja

Jag känner igen det ni säger provade det i Oslo för 2 år sedan..Fy fan säger jag ALdrig mer!!! Tog många dagar innan jag blev helt återställd...
2003-10-19, 15:39
Bannlyst
Låter ganska osannolikt att en viss hallucinogen skall ge "mörka" och helvetesinfluerade resor. Det beror väl liksom på vad man har i huvudet och vad man förväntar sig.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in