• 2
  • 3
2006-03-09, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Eftersom trådstartaren försöker göra en poäng av nån slags borgerlig hållning i frågan, kan det vara lämpligt att fråga vederbörande vilken klassificering följande, socialdemokratiska, fyllekörning skall ges?

Nååå?

Vi tar en socialdemokratisk förtroendvald till, apropå beteende i s m alkohol:

"Toppsosse kissade på dansgolvet"

Kiss-Forssberg och Göran Persson

`Man skall inte kasta vatten i badhus´
Nä, jag glömde så när av trådskaparens lilla kommentar i det första inlägget. Jag diskuterar gärna politikers förhållningssätt till brott och straff vs deras förtroendeuppdrag i största allmänhet, och det finns en klar poäng i att ställa partiets agerande mot deras eget partiprogram. Men jag har väldigt svårt att se det, som trådskaparen menar, som en borgerlig fråga; möjligen en folkpartistisk sådan.

Jesusreferensen från sossen i Bjurholm var för övrigt rätt intressant; förmodligen hade det gjort alla anhöriga gladare, om han kört ihjäl någon på fyllan, att veta att det kunde ha hänt Jesus om han levt i dag. Och haft körkort.
Citera
2006-03-09, 13:24
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfrank
Då har du självklart överseende med Per Gahrton som åkte fast, men med 0,18 eller? Och nästa person som kör ihjäl en människa rattfull, även om det är deras första gång och alkholnivån "endast" var på 0,3.

Ditt inlägg kan dock vara menat som ironi, jag hoppas verkligen det, men här vet man dock inte. Om så, bortse självklart från min kommentar.

Med överse menar jag naturligtvis att hon enligt mig kan få sitta kvar som politiker.

Däremot menar jag inte att hon inte ska bli straffad för det hon gjort.
Citera
2006-03-09, 23:01
Medlem
Lobengulas avatar
Jag gillar inte Pilsäter. Jag tycker att hon är en näbbig politiskt korrekt gapig kärring.

Men 0,3 promille i trafiken? Herregud! Visst det är olagligt enligt svensk standard men det är en bagatell. Nej Pilsäter var ingen kryssningsmissil som letade efter barn att döda. Förmodligen var hon en bättre förare än många andra. En ansvarsfull påverkad förare är bättre en ett nyktert pucko.

Herregud vilka jävla idioter som jag ofta möter i trafiken, med all sannolikhet nyktra. Det är dessa som orsakar olyckor.
Citera
2006-03-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Men 0,3 promille i trafiken? Herregud! Visst det är olagligt enligt svensk standard men det är en bagatell. Nej Pilsäter var ingen kryssningsmissil som letade efter barn att döda. Förmodligen var hon en bättre förare än många andra. En ansvarsfull påverkad förare är bättre en ett nyktert pucko.

Herregud vilka jävla idioter som jag ofta möter i trafiken, med all sannolikhet nyktra. Det är dessa som orsakar olyckor.
Och om nu fp-damen till äventyrs var en dålig bilförare redan utan alkohol?
Citera
2006-03-10, 17:50
Medlem
Erk Swedes avatar
0,3 i promille

Visst är det en skitgrej,och jag misstänker att man aldrig någonsin kunnat bevisa att någon orsakat en olycka på grund av den låga promille halten.
Det är drängfulla som orsakar olyckor.
Men nu har vi regler som säger att man inte får köra bil med 0,3 så då har hon helt klart druckit alkohol i avsevärda mängder.
mer förlåtlig om promilehalten uppmätts rätt snbbt efter en middag el dyl.
Men dagen efter tyder på att hon druckit rejält,och en otränad skulle vara så dålig och fyllesjuk att den personen skulle inte våga köra.
faktum är att hon troligtvis är storkonsument av alkohol, och det är det skamliga,att ha ett fyllo till ekonomisk expert.
Skål
Citera
2006-03-10, 19:50
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Men nu har vi regler som säger att man inte får köra bil med 0,3 så då har hon helt klart druckit alkohol i avsevärda mängder.

Visst är det så. Regler ska efterföljas, speciellt viktigt för politiker som faktiskt är med och stiftar lagarna. För att ha 0.3 promille på morgonen så har hon med all sannolikhet druckit rödtjut in på småtimmarna. Helt ok. Det var väl en fredagkväll? Sedan hade hon det dåliga omdömet att ta bilen efter några timmars sömn.

Sveriges 0.2 promillegräns är enligt min uppfattning en PK lag som stiftats av nykterhetsmaffian. Men nu är det så, och det är bara att acceptera. Karin har inte äventyrat sina medmänniskors liv mer än någon annan. Hennes ånger och det straff hon kommer att få borde göra saken utagerad. Och det här är min uppfattning oavsett politisk tillhörighet på henne eller andra som kanske hamnar i samma situation. Att kalla henne för fyllo är något överdrivet.
Citera
2006-03-10, 20:00
Medlem
fnuskes avatar
Ställt i ljuset av vad sittande ministrar kommer undan med så känns det mest bara som politiskt motiverad illvilja mot damen ifråga. En bagatell men en ack så smaskig sådan. Kanske detta koncept känns igen från amerikansk politik?
Citera
2009-08-06, 23:36
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Pilsäter lämnar rikspolitiken

Citat:
Folkpartiets Karin Pilsäter, ordförande i riksdagens näringsutskott, lämnar rikspolitiken. Hon har meddelat partiets valberedning att hon inte ställer upp till omval 2010.

http://www.dn.se:13029/nyheter/polit...tiken-1.926003

Kolla bilden i artikeln. Hon ser tärd ut. Sjuk, fylleproblem, relationsproblem?
Från att ha varit väldigt medial för några år sen, så 'försvann' hon mer eller
mindre efter sin rattfylla. Väldigt ful tanduppsättning f ö, i övrigt var hon
lätt sexig som ung, för att vara folkpartist...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in