2008-02-13, 06:31
Medlem
Suhartovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hur skulle Kosovo klara sig som ett eget land? Räcker det inte med Makedonien, ett land utan kust och med låg levnadsstandard?
Inte för att jag älskar Serbien, men jag ser inte Kosovo som en livskraftig statsbildning.

Man behöver inte en kust för att nå hög levnadsstandard.
2008-02-13, 07:24
Medlem
kess avatar
Citat:
Hur skulle Kosovo klara sig som ett eget land? Räcker det inte med Makedonien, ett land utan kust och med låg levnadsstandard?
Inte för att jag älskar Serbien, men jag ser inte Kosovo som en livskraftig statsbildning.

TOP 10 reasons to invest in Kosovo:

2008-02-13, 07:25
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suhartovic
Man behöver inte en kust för att nå hög levnadsstandard.

Sant, kolla bara på Schweiz och Luxemburg dom är en av världens rikaste länder + att dom är kustlösa .
2008-02-13, 15:19
Bannlyst
Så länge Kosova gränsar till Albanien så kommer landet ha tillgång till en kust.
2008-02-13, 15:35
Medlem
skalman1973s avatar
Javisst kosovo är säkert redo ............Men det är nog resten av balkan också ! Sen finns det ju gästspelare som gärna slipar sina knivar typ grekerna och turkarna
2008-02-13, 15:42
Medlem
Kosovo är ett litet land med ett stort befolkning och med ett relativt bra förutsättning för ekonomiskt tillväxt på grund av dess territoriella och demografiska storlek.
2008-02-13, 16:59
Bannlyst
Citat:

De har redan tillgång till kust, de har fått totalt kontroll över vissa hamnar i Albanien av albanska regeringen.
2008-02-13, 19:15
Medlem
TrialByErrors avatar
Savalito och Pringl3z får varsin tillsägelse för den enorma mängd trams/OT de presterat i tråden

/Mod
2008-02-13, 19:15
Bannlyst
modden, du är bättre "Eraser" än arnold tycker jag
2008-02-13, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savalito
ni har aldrig sagt nått bra om serbien

nu är du bara oförskämd, Pringl3z här har ju tillägnat sin avatar åt att beskriva det näst bästa med Serbien och jag själv skriver ständigt om Serbien bästa egenskaper, exempelvis hur Serbien varje år tar allt större steg mot skapandet av förutsättningar för fred och stabilitet på Balkan genom den beundransvärda prestationen där landet självsanera så mycket som 40 000 av de eviga problemmakarna per år. Var 12:e minut, varje dag, året om ger Serbien sin omgivning en anledning att fira och se fram emot en stabilare framtid på Balkan där det kommer finnas allt färre storserber som andas och allt fler fredligt sinnade EU och Nato vänner.
2008-02-13, 19:41
Medlem
109740s avatar
Jag har la visst sagt något bra om Serbien. Alltid hävdad att normala serber är okej, så länge de inte försöker ta över sina grannländer och utföra folkmord.

Kan avslöja en liten hemlighet för dig, lille Savvie, jag lever idag tack vare serber som tänkte längre än näsan. Tack vare de som avstod erat Storserbien och istället brydde sig om sina grannar.

Men som vanligt förkastar du något sånt här, lika mycket som du förkastade när jag förklarade en gång att average ortodoxa bosniern inte ville kriga i Bosnien utan blev tvingad och t.o.m. skjuten av serber från Serbien.
2008-02-13, 19:44
Bannlyst
Citat:
Kan avslöja en liten hemlighet för dig, lille Savvie, jag lever idag tack vare serber som tänkte längre än näsan. Tack vare de som avstod erat Storserbien och istället brydde sig om sina grannar.

Ja, dessa kallas serber. Men vi pratar oftast om storserber. Dvs, de som är sjuka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in