2008-01-10, 09:34
Medlem
min mor samlar på dockor, i prydnadssyfte. En gång skaffade hon en som såg ut som en riktig bebis. Jag gick in i hennes sovrum och hon hade lagt bebisen i sängen. Av ren panik började jag skrika. (smart?) Jag blev så skrämd. Den är tom mjuk. O den kostade då inte lika mycket som dockorna i artikeln.

Min sambos ex, var helt sjuk i huvudet i början av vårt förhållande.
Enligt några rykten skulle jag vara gravid, enligt henne då. Så det blev ett jävla liv. Fast vi båda sa "nej jag är inte gravid" så ville hon inte få in det i huvudet. Jag misstänker att hon var så rädd att det skulle vara sant, för hon älskade honom fortfarande med tanke på sårad hon var när han gick vidare.

Pga all sms terror hon höll på med, hade jag stor lust att ta en bild på mig o dockan, bara för att skicka den till henne. (ja hon trodde jag var gravid en låååååååång tid) Som tur lät jag bli. Det hade blivigt lite bizarrt på något sätt. Bara för att jävlas liksom.
Gravid blev jag dock ett halvår efter :-D
Citera
2008-01-10, 09:50
Medlem
Har ej sett filmen... men kan dra liknelser av det ni skriver med min skendräktiga tikhund. Hon trodde att en liten nallebjörn var hennes valp...
Citera
2008-01-10, 09:54
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Så där höll folk på med kåldockorna (cabbage patch kids) på 80-talet. De var dock inte lika avancerade då.

Ja, själv var mer inne på Garbage pail kids, men det är ju inte riktigt samma sak...

Jag vet inte om det är så stört, eller det är det kanske, men om de nu är sjuka så är det bättre att de leker med en docka än ett riktigt barn. Så på det sättet kanske de bara är bra.
Citera
2008-01-10, 14:10
Medlem
abbimickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Därför att ett riktigt barn smutser ner sig, kräks och skriker...den biten vill de inte ha.

Precis. De vill ju ha ett "perfekt" barn som ser perfekt ut och "uppför" sig perfekt, dvs inte gör någonting. Den ena hade ju tre, fyra dockor och var ändå inte nöjd för hon letade efter den perfekta dockan.
Citera
2008-01-10, 14:34
Medlem
giggitys avatar
Desperat behov av barn? Eller...barn...
Citera
2008-01-11, 03:09
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbimicke
Precis. De vill ju ha ett "perfekt" barn som ser perfekt ut och "uppför" sig perfekt, dvs inte gör någonting. Den ena hade ju tre, fyra dockor och var ändå inte nöjd för hon letade efter den perfekta dockan.
Själva grejjen med barn är ju att de är personligheter och växer upp och blir egna individer..trode jag.
Vid närmre eftertanke är det nog lika bra att dessa kvinnor skaffar sig dockor istället.
Citera
2008-01-12, 03:36
Medlem
skuggis avatar
Vad jag undrar är var dess personer får 300k ??
Verkar ju som riktiga tokar. Jag hade också velat kunna lägga 300k på dumheter...
Citera
2008-01-12, 05:09
Medlem
Red Machines avatar
Det där är en rätt vanlig företelse även här i sverige då det gäller gravt dementa men även djupt sjuka människor, inget märkvärdigt egentligen även om damen ifråga kan prata för sig. Oftast är de flesta som sysslar med dylikt för borta.
Citera
2008-01-12, 07:03
Bannlyst
Även killar tycks drabbas, på sitt sätt:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=596992
Citera
2008-01-12, 08:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av connaisseur
Även killar tycks drabbas, på sitt sätt:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=596992

hm kom att tänka på han indiske engelsmannen som hade en docka (han var på outsiders eller nåt sånt)

ja sen var det på typ Ricki Lake en tolvårig tjej ville ha en baby för de är så söta, hon fick prova en sån där babydocka, hon blev arg på den och hade den sen i backluckan på bilen för hon orkade inte med den. sen ville hon vänta några år på att skaffa riktigt barn
Citera
2008-01-12, 11:16
Medlem
Trinnits avatar
Det där är rätt intressant, både fallet med killarna som nämns i dokumentären i den andra tråden, och tjejen. Medan killarna letar partner letar kvinnorna efter ett barn.

Vad är egentligen förutsättningarna för att bete sig på det här viset? Är det folk som har varit ensamma så länge eller haft så svårt att få barn att de slutligen har knäckts? Eller en krissituation som satt dem såpass ur spel att de inte klarar av "normala" förhållanden/omständigheter längre? Eller är det andra issues, tex udda bakgrund, svårigheter att knyta an till andra människor, eller udda familjeförhållande i uppväxten?

Är de medvetna om fullt hur annorlunda saker de pysslar med, eller upplever de dockan som ett verkligt barn? Eller är det verkligen ett val, att de helt enkelt inte klarar av ett riktigt barn eller en riktig partner, och väljer att nöja sig med ett substitut?
Citera
2008-01-12, 11:30
Medlem
Sollens avatar
Jag går in på det här subforumet för första gången, och så ser jag det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in