2007-09-24, 22:10
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Visst är det upp till samhället vad du ska göra och inte göra. Försök att slippa betala skatt eller inför vänstertrafik på egen hand, så får du illa kvickt se vad som händer. Varför är det så? Jo, för att klokare huvud än ditt har bestämt vad som gäller och är beredda att med våld se till att påbuden efterlevs.
Att punda är förbjudet, och det är bara för dig att rätta dig i ledet eller ta konsekvenserna.
Din individualism och fjortisrevolt pissar lagstiftarna på, och det med rätta.

Ah, så när det är lag så är det automatiskt bra? Då uppskattar du nynazisters inskränkta yttrandefrihet och HMF antar jag?
Citera
2007-09-24, 22:11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra
Jag ville inte arbeta med missbruksvård. Jag var tvungen att göra det ett tag. Tyvärr kunde jag inte bara följa min fria vilja att ligga på soffan. För övrigt handlar inte denna tråd om mig, därför valde jag att inte fortsätta ditt fokuserande på mig.

Snicksnack. Du skrev att du jobbade med det under lång tid. Ingen svensk myndighet skulle tvinga någon att arbeta med missbruksvård om vederbörande inte vill göra det, har adekvat utbildning och är lämplig för jobbet. Du är inte seriös.

Att jag ställde frågan till dig var rätt naturligt med tanke på hur du har uttryckt dig angående missbrukare i den här tråden. Om du inte förstår det ligger problemet hos dig, inte mig.

Du kanske har glömt vad du skrev eller så ljög du?
Citat:
Jag har jobbat med avgiftning av narkomaner i många många år. Träffat tusentals knarkare.
Vem skulle arbeta med det i många många år om man har din syn på missbrukarna? Såvida du inte är en sadist förstås som njuter av att se hur taskigt de nedpundade horsarna och tjackisarna mår?
Citera
2007-09-24, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det där är ju korkat. Det har i alla tider varit förbjudet att mörda människor men det har inte och är inte förbjudet överallt att berusa sig. Lagarna kring narkotika och andra berusningsmedel har varit tämligen olika från plats till plats och tidsperiod till tidsperiod. När det gäller mord har det sett ungefär likadant ut överallt i alla tider. Du är verkligen ute på hal is om du jämför mord med att folk FRIVILLIGT väljer att punda ned sig.

Det är den där som tjatar om sin fria vilja som jag frågar.

Mord praktisas dagligen i vissa länder. I Saudiarabien är det lördagsnöje att se på avrättningar, allt enligt sharialagen.
Citera
2007-09-24, 22:15
Medlem
Cineastens avatar
Vad har Saudiarabiens Sharialagar och avrättningar med narkotikamissbruk och mord att göra?
Citera
2007-09-24, 22:16
Bannlyst
Citat:
Snicksnack. Du skrev att du jobbade med det under lång tid. Ingen svensk myndighet skulle tvinga någon att arbeta med missbruksvård om vederbörande inte vill göra det, har adekvat utbildning och är lämplig för jobbet. Du är inte seriös.

Att jag ställde frågan till dig var rätt naturligt med tanke på hur du har uttryckt dig angående missbrukare i den här tråden. Om du inte förstår det ligger problemet hos dig, inte mig.

Ingen svensk myndighet? Menar du socialen? Jag har inte en tanke på att ligga samhället till last. Jag tar ansvar över mitt eget liv och skyller inte på någon myndighet.

Jag vill jobba och tjäna mina egna pengar, jag är ingen parasit. Men inser att jobbet med knarkare inte ger någonting. Knarkare förblir knarkare tills de dör. Meningslöst att försöka göra något åt. Men jag är beroende av att få en lön.

Sen finns det många som arbetar för att de känner att de vill göra rätt för sig. Även om det verkar vanligt bland dagens ungdom att vilja leva oansvarigt och låta andra ta hand om de när partyt är över.
Citera
2007-09-24, 22:18
Bannlyst
Citat:
Vad har Saudiarabiens Sharialagar och avrättningar med narkotikamissbruk och mord att göra?

Det var du som började babbla om att det är förbjudet att mörda människor. Ja det är förbjudet att knarka också. Nu blandar du ihop det rejält.
Citera
2007-09-24, 22:21
Medlem
Du är ett fint exempel på hur vårdare tänker Kleopatra.
Citera
2007-09-24, 22:22
Bannlyst
Citat:

Vem skulle arbeta med det i många många år om man har din syn på missbrukarna? Såvida du inte är en sadist förstås som njuter av att se hur taskigt de nedpundade horsarna och tjackisarna mår?

Det finns väl ingen som inte tycker att knarkare är smutsiga, stinkande och allmänt äckliga? För så är det ju. Lär dig att kalla en spade för spade för fan.
Citera
2007-09-24, 22:22
Medlem
Cineastens avatar
Först skrev du att du jobbade med missbruksvård i många många år. sen skrev du att du jobbade med det därför att du var tvungen (du ville inte göra det egetligen). Nu skriver du att du valde jobbet för att du inte är en parasit.

Är du korkad eller bara dålig på att ljuga?

Ingen tvingar dig att ta ett arbete som innebär att du umgås med människor du hatar och föraktar. Jag upprepar, INGEN TVINGAR DIG ATT TA ETT ARBETE SOM INNEBÄR ATT DU UMÅS MED MÄNNISKOR DU HATAR OCH FÖRAKTAR. Varför i helvete jobbar man med missbruksvård om man inte har någon sorts vilja att göra en skillnad?

Att du utger dig för att ha arbetat med missbrukare och sen påstår att en knarkare alltid är en knarkare men en som "bara testat några gånger inte är en knarkare" får dig att framstå som oseriös. Jag är inte överförtjust i missbrukande återfallsförbrytare men har ändå såpass mycket koll att jag vet att det finns missbrukare som lämnar sitt gamla liv bakom sig och återgår till ett vanligt hederligt nyktert liv som vanliga produktiva Svenssons. Att du inte tror på det eller delar samma uppfattning betyder inte ett förbannat dugg.
Citera
2007-09-24, 22:23
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ju fler som blir beroende av tex heroin ju fler kommer att behöva avrusning. Jag har inte lust att betala av min lön till skatt som ska gå till knarkare som inte haft vett att undvika att hamna i missbruk.

Sitter du och tror att det ovinnbara kriget mot knarket är gratis? Du talar om knarkare som det bara handlar om det fåtal utslagna du kan identifiera på stan.
Enkelt uttryckt kan man säga att det är skitmånga som någon gång ibland använder narkotikaklassade preparat utan att det har några som helst skadeverkningar på deras liv.
Folk kommer inte sluta, så jävla enkelt är det. Disponeras befintliga resurser på ett humanare sätt kommer du garanterat se färre utslagna missbrukare.
Citera
2007-09-24, 22:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ingen svensk myndighet? Menar du socialen?
Är de sociala myndigheterna de enda myndigheter du känner till? Du med din mångåriga erfarenhet av missbruksvård? Tror du på fullt allvar att någon myndighet överhuvudtaget eller att arbetsförnedringen skulle tvinga en arbetslös person att ta ett jobb inom missbruksvården för att vederbörande ska slippa vara arbetslös? Är du på riktigt eller?
Citera
2007-09-24, 22:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det var du som började babbla om att det är förbjudet att mörda människor. Ja det är förbjudet att knarka också. Nu blandar du ihop det rejält.
Det är inte förbjudet att knarka i alla länder. Det är förbjudet att tillverka, sälja, smuggla och distribuera narkotika i alla länder såvitt jag vet men det är inte förbjudet i alla länder att vara påtänd. Det är en viss skillnad på att sälja heroin till skolungdomar och att sitta hemma och röka en fet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in