FB Zwrch medger part i projektet:
1 oslitet ex av var valör: 20/50/100/500/1000:-
= 1670:- sjösattes i huvudstaden denna dag & i går.
Mer blir det inte Mottagare, njut Er unicitet!
20:- (med hednatonsur å baksida) #5790239766
Wasabinötter av söt tjej i Hötorgshallen. Någonstans i hennes ögon försvann alla materiella hänsyn, särskilt till växel om 5:-, vilket efter en sekunds missuppfattad laddning påpekades av mitt leende, nu utökat till även hörntänder.
Genom bruten magi faller ett tungt mynt i min hand, utan överbryggande kontakt. Rovdjuret låter bytet sitta, går själv därifrån, med gaddar ännu blottade till hugg.
50:- (med framsidas bakgrundsinfo å baksida) #4200298057
Bigarråer från Hötorgets nordersta stånd i dag vid 17:30. Priskriget inför stängning inleds som på signal av min betalning, sprider sig som löpeld, och jag är nog siste sucker att ge 30:- för 1/5 kg. Solen har just vunnit den sena eftermiddagen över molnen, och på Konserthustrappan är hälften tennispublik (med plats vald gärna för det omvända förhållandet), hälften nedåtböjda som en klosterförsamling i bön över sina respektive radband; här sina av solen bländade mobildisplayer: Kan ej se, kan ej ses.
100:- (med syrlig vers å baksida) #2070828272
Kaffe till skribbelpaus på Kulturhusets takterrass, i på denna rätt avskärmade plats nu (17:45) brännande sol. Ett flertal finlandssvenska barnfamiljer håller sig strängt inomhus. Råkar hamna mitt på estraden; För att undvika den verkligen milda vinden har alla andra satt sig utmed väggar & vindskydd, och jag finner mig plötsligt ensam i centrum. Kring mig går vita servetters ystra dans i sporadiska virvlar. (Viker som så ofta min egen till oregelbunden pentagon, för goda retelsens skull.)
Även älvorna har sina sommarvikarier.
500:- (med [n/t]o[t/n]/-er å baksida) #3700291595
Pretty pretto fyndtur @ Megastore innan stängning 19:00 :
Bernd Alois Zimmermann: Cellokonsert (Siegfried Palm!),
Antiphonen (Viola, 25 instr.) m.m. 109:-
Heitor Villa-Lobos: Samtliga 17 stråkkvartetter [6CD] 199:-
Iannis Xenakis: Kammarmusik 1955-90 [2CD] 209:-
Iannis Xenakis: Thalleīn,
Jalons,
Nomos Alpha,
A l'Île de Gorée m.m. [2CD] 149:-
Det lustiga i listan är summan, eller hur? Hade exakt betalning och sedan 13:- kvar. Tog det som ett tecken eller två och gick hem.
1000:- (med rebus å baksida) #2360671444
Bjöd mitt kära X på lunch eller middag i går. (Vi har aldrig känt något annat sätt att hälsa än innerligt, det måste ännu till kyssar.) Efter timmar av tungt tryckande öppnar sig plötsligt några moln över Odenplan. Vi slinker in på Tennstopet, precis lagom blöta för att tycka det är skönt med tak. (Hennes decolletage nu ännu läckrare i gåshud.) Damen beställer sin Skagen, jag måste till så smakfylld utsikt ha kött att tugga och ber att få min entrecôte blodig, med pepparrot & bakad potät. (Hon kan mig, putar lite extra när hon reser/sätter sig; Jag kan henne.) När jag ätit klart (Hon är alltid färdig först, sitter sedan och talar med stora ögon ibland fångade under det mörklockiga jag gärna tänker mig ha fått sin form av mina många grepp.) går vi ut i solen som nu bestämt tagit över. Egentligen ska vi nu skiljas, men hamnar i stället på en uteservering på andra sidan Sveavägen. (Kjolen leker över hennas lår. Hon tyglar den varken direkt eller tillräckligt.) Det blåser varmt men hårt, och i byarna kommer saker från andra sidan Odengatan passerande förbi oss i luften. (Nu tar även hon sig ett tjuvnyp när andra inte ser.) Vi räddar en förlupen betalning ā 650:- åt servitrisen som varit inne för att reva markiserna. Måste till slut skiljas för respektive åtaganden. (Nästa gång utan publik!)
Samtliga registrerade @
www.sedlarna.se