2007-01-05, 14:12
Medlem
echnooquebecs avatar
jag hade ett gamogevär med ställbart tryck, som det va 250m i utgångshastighet, och någorlunda hagelgevär är det ca 300m i utgångshastighet så det är inte så stor skillnad..
2007-01-05, 17:19
Medlem
Inte döda folk va? erm... jag låter följande tala för sig själv och är
i övrigt glad den här individen är "avstängd"

Khorassan:

Nej jag ska inte död anågon varför tror du det? Jag skulle alldrig knna göra nåt sånt. Jag ska ha den som väggdekoration.

Khorassan:

hur mycket kostar de o vart köper man såna?
(angående ljuddämpare)
2007-01-05, 18:03
Jag gjorde ett intressant experiment nyss!

Sköt mig i armen nyss med ett luftgevär, utgångshastighet är väl ca 195-199 m/s. Det gjorde inte så ont att bli skjuten faktiskt! Men kulan trängde in ca 2 cm, men jag har försökt operera ut den, men det gick inte, så det blir till att åka upp till sjukhuset imorgon o få den avlägsnad. Lite onödigt, men jag vill inte ha den i mig!

Sköt från ca 5 cm avstånd!

Har bilder, o laddar upp dem så fort batterierna i kameran är klara!
2007-01-05, 18:12
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag gjorde ett intressant experiment nyss!
Härligt med lite empiriska ansatser!
2007-01-05, 18:25
Medlem
anton-s avatar
farsan körde krig med luftgevär på 70talet..
så bössorna från den tiden lär ju inte vara så farliga
2007-01-05, 18:53
Här är en bild från ett 4,5 mm gevär, avfyrat från ca 5 cm avstånd! Nu har jag lindat in såret, då det blödde för mycket, få se vad de säger på sjukhuset i morgon!
2007-01-05, 18:55
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Här är en bild från ett 4,5 mm gevär, avfyrat från ca 5 cm avstånd! Nu har jag lindat in såret, då det blödde för mycket, få se vad de säger på sjukhuset i morgon!

haha fan.. du är inte frisk
2007-01-05, 19:13
Medlem
Fruktpojkens avatar
Citat:

Ja, fan.. Du borde vunnit något pris för ett långt tag sen!
2007-01-05, 19:13
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:

. Imorgon? Sova med en kula i armen? Om du ändå ska knapra painkillers eller är smärttålig kan du ju lika gärna plocka ut den med pincett, neomagnet? eller lirka ut den med en spatel...Är inte sånna kulor blybaserade förresten? kanske inte helt bra å ha en sån kula i kroppen då. Shit, fattar inte hur du kunde göra så, inspirerad av Jackass? .
2007-01-05, 19:26
Medlem
Res nånstans och prova
2007-01-05, 22:07
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:

Världsklass! Jag vet inte vad jag ska säga. Antingen är du helt jävla dum i huvudet eller en hjälte (på ditt eget lilla sätt). Lutar åt det senare. Nu vet jag vilken verkan ett luftgevär kan ha på en människa. Det visste jag inte tidigare.

Så tack för din uppoffring.
2007-01-05, 23:14
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
. Imorgon? Sova med en kula i armen? Om du ändå ska knapra painkillers eller är smärttålig kan du ju lika gärna plocka ut den med pincett, neomagnet? eller lirka ut den med en spatel...Är inte sånna kulor blybaserade förresten? kanske inte helt bra å ha en sån kula i kroppen då. Shit, fattar inte hur du kunde göra så, inspirerad av Jackass? .
Nix, det här blev ju en lagom rolig kväll...

Har precis kommit hem från akuten. En röntgen visade att kulan trängt in hela 5 cm i armen. I morgon ska jag till ortopeden i Helsingborg för att operera bort den. Fick iaf. besked om den inte träffat nån viktig nerv eller så. Jag trodde faktiskt inte att mitt luftgevär var så kraftigt!

Lite lustigt var dock att läkaren skulle först försöka peta ut kulan med en peang. Då skulle de först ge mig lokalbedövande Xylocain. Svarade att jag redan injicerat det hemma, o de undrade var jag fått det ifrån, svarade typ:
-Ja, men jag har ett helt apotek hemma!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in