2006-07-03, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Är du 24 och tror att folk är avensjuka på en lätt skadad datanörd som tryckt ut en låt som mer eller mindra alla över 16 hatar? Om du inte ens orkar att läsa igenom tråden hur vet du då att det bara är skitsnack? Detta är ett diskusionsforum och inte ett "posta onliners klotterplank" så orkar du inte läs de arguments som lagt frams så tycker jag att du skall vara jävligt tyst. Vad det gäller vilka brudar jag eller basshunter knullar så är inte det av allmenintresse men av det jag har sett ifrån basshunters sida är jag inte spec imponerad

rätt imponerade för att vara en lätt skadad datanörd. Sålt Platina, toppar dom flesta sverigelistor. Tänk om han inte var datanörd o lätt skadad då. Va fan, han skulle kanske vara nya Elvis då.

Du har gjort över 2500 inlägg, luktar datanörd om dig med...
Citera
2006-07-03, 14:18
Medlem
Nu är det (tyvärr) så att vissa personer gillar den här musiken och vi som inte gör det kan se fram emot att starta en "vad hände sen?" tråd om ett par år. Det luktar för mycket 90-tal över denna artist och förhoppningsvis kommer vi inte att få se så mycket mer av honom. En traditionell sommarplåga, han kommer dansa en sommar och sen är det inte mer med det.
Citera
2006-07-03, 14:19
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffbone
rätt imponerade för att vara en lätt skadad datanörd. Sålt Platina, toppar dom flesta sverigelistor. Tänk om han inte var datanörd o lätt skadad då. Va fan, han skulle kanske vara nya Elvis då.

Du har gjort över 2500 inlägg, luktar datanörd om dig med...

Sen när blev antalet inlägg en måttstock på ens intresse?

Det som hindrar Basshunter ifrån att bli nästa Elvis är inte att han är en datanörd (vilket i sig inte är fel) utan att inte kommer med något nytt. Jag bryr mig inte ett dugg om du tycker han är den bästa artisten som någonsin vandrat på denna jord men är du inte villig att diskutera runt det och motivera dina svar så förstår jag inte va du gör här. Antar att jag genom din logik kan utgå ifrån att dina 8 inlägg tyder på att du inte ha mycket vettigt att säga/tilllägga...
Citera
2006-07-03, 18:31
Medlem
genos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hegg
Okej allesammmans, det jag syftade på var Basshunters musik, det ÄR meningslös musik, och inte musik i mina ögon, utan bara en massa ljud kastade tillsammans.
"En massa ljud kastade tillsammans"... aha... och vilken musik är inte bara en massa ljud kastade tillsammans?

Du har inte funderat på att det du tycker är "kastat tillsammans" i själva verket bara är musik som du inte förstår dig på... därav det ganska målande uttrycket "kastad tillsammans".

Misstag mig nu inte... jag anser inte killen vara någon "gigant" i musikvärlden.
Jag tycker personligen att låten bara är bra när jag fått i mig några öl.

Citat:
Där har du fel igen, min vän.
Vårat band, har nog lyckats bättre än han, vi blev signade förra året av ett stort skivbolag, kanske det största inom metal-genren.
Jag har väl inte sagt något om hurvida ditt band lyckats eller inte?!
Jag försökte bara få dig att förstå hur löjligt det är att säga att man bara "kastar ihop" något i valfritt program och sedan hamnar högt på listorna..

Citat:
Jag tänker inte vara en idiot och säga vilket bolag det är, men inom snar framtid tänker jag berätta det för dig, och du kommer kissa blod när du ser vilka vi egentligen är.
Hur snart kan du avslöja det här?
Citera
2006-07-03, 19:19
Medlem
Nihilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffbone
tyvärr så orkar jag inte sitta o läsa 14 sidor skitsnack. Allt handlar bara om Sveriges största sjukdom. Avundsjukan!

visst du får säkert knulla, men jag tror Basshunter får ett större utbud snygga tjejer att välja på. En vad du har.

dessutom är jag inte 14, utan 24.

Det var fan det dummaste inlägget på länge. Läs om allting då innan du börjar yttra dig. Sålt paltina, min röv!!!
Citera
2006-07-03, 19:40
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilist
Sålt paltina, min röv!!!
Tyvär har han ju det http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...850398,00.html
Citera
2006-07-03, 19:45
Medlem
Heinzes avatar
Dessa inlägg är utflyttade från skvallertråden om Basshunter då de helt enkelt inte är skvaller utan mer rör hans musik och hur han är som artist.

Andra länkar om detta fenomen som väcker så mkt känslor:

Skvaller om Basshunter
OMG! Boten Anna-videon
Botten Anna

Skvaller --------> Musik.

/Mod
Citera
2006-07-03, 23:11
Medlem
Trodde länge att låten bara var till för att driva med alla 10-18 åriga mainstream idioter som gillar allt som spelas för dom. Men när man ser honom på DH-scenen så börjar man undra, han verkar tycka det är värsta draget?

Och angående avundsjukan så kan jag säga att visst det är jag, sitter på en halvdålig lön och skulle gärna skämma ut mig till en viss grad för att tjäna pengar.

PS: Tror dock jag är för talangfull och skulle nog skapa något så pass musikaliskt avancerat att det aldrig skulle fungera
Citera
2006-07-03, 23:12
Medlem
Sälklubbarns avatar
Jag är tveksam till att personer med Tourettes ska få hålla på med musik.
Citera
2006-07-04, 02:31
Medlem
Patriarch Ks avatar
Måste ni vara så hårda mot honom? Jag avskyr den där låten hemskt mycket, men man behöver inte avsky honom som person p.g.a det.
Citera
2006-07-04, 04:22
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Jag gillar att någon spelar in en skojlåt för folket i en IRC-kanal och säljer platina. Jag gillar när populärkulturen blir infekterad av "humor" för nördar.

Jag hatar låten, men jag diggar hur det hela har gått till och jag förstår att han tar sin chans att få sina månader i rampljuset, oavsett hur fan han gör det. Att hans musik är totalt värdelös är en annan sak.

"If you gonna make it in this game, you got to have the luck-got to have look" som Pete Doherty sjunger, stämmer ju verkligen in här. Han är inte en blekfet nörd och han har haft en jävla massa flax. Han gör eurotechno, det blir inte särskilt bra.
Citera
2006-07-04, 10:08
Medlem
VAD I HELVETE!!!!

Jag känner en båt som heter Anna... som röjer upp vår kanal...
Va fan är det här, snubben måste ju vara helt jävla efterbliven. Det var nog fan det sämsta skit jag hört och videon när han står med bar överkropp och försöker se tuff ut.. Jag blir uppriktigt upprörd. Jag hoppas verkligen att han inom en snar framtid blir misshandlad på krogen eller stan och att han dör eller får permanenta skador....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in