Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-20, 10:01
  #13
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Dom hade nog redan börjat verka när du startade tråden....
Men just Xanor (alprazolam) och Rohypnol (Flunitrazepam) är snabbverkande
bensodiazepiner så dom slår igång snabbare än många andra benzo's!

Ett hett tipps till alla benzo knaprare där ute: Ta all benzo sublingualt! (lägg dom under tungan och låt dom lösas upp där) det går ut i blodet mycket snabbare och slår då till snabbare!
Man kan även tugga sönder tabletten/erna först lite försiktigt med tänderna och
sen lägga dom under tungan för ännu snabbare absorbering!

Precis som du säger Unbalanced ska man ta alla benso under tungan eller tugga, speciellt alprazolam ska tas upp väldigt bra på det viset. Jag tar xanor dagligen och alltid under tungan och sen "drar runt lite med tungan" över dom så det kommer ordentligt med saliv på dom. Och sköljer sedan ner med lite alkohol.
Tycker dom börjar fungera redan medans man har dem i munnen, så något fel på metoden är det absolut inte.
2006-05-20, 10:29
  #14
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
JAG tycker dom flesta benzo's smakar väldigt gott! Men Alprazolam.. är en utav
de benzo som inte smakar SÅ gott nej. Men jag har väldigt härdade smaklökar
och kan ta väldigt äckliga/sura/salta saker. Och man känner inte smaken
när det ligger under tungan, det är när man rör på tungan eller när saliv som
varit i kontakt med smeten under tungan tränger fram, men det får man ta för
sublingual administration slår på hårdare och snabbare och man vill väll *nästan
alltid åt det bästa sättet att inta något, right?

Jepp, så är det.
Ska testa detta, får se vad jag tycker om det.
Hur är det med längden? Håller sig "ruset" lika länge eller avtar det snabbare än när man käkar dom? Iofs snortar jag oftast så det spelar väl kanske ingen roll...
Ska man dra ner på dosen lite om det slår både hårdare och snabbare?

/Fordie
2006-05-20, 15:02
  #15
Avstängd
Brofsteels avatar
Ok då är jag med! Jag trodde du yrade om att du hade haft hallicar på själva ruset

Sen tycker jag för egen del att det kan va rätt schysst att röka en fet joppe när man är benzad, blir så himla flummig då...Men det är enda gångerna jag röker gräs/hasch, tycker annars man bara blir konstig på't.

Trevlig helg på dig!

mvh

Brofsteel
2006-05-20, 15:14
  #16
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Ok då är jag med! Jag trodde du yrade om att du hade haft hallicar på själva ruset

Sen tycker jag för egen del att det kan va rätt schysst att röka en fet joppe när man är benzad, blir så himla flummig då...Men det är enda gångerna jag röker gräs/hasch, tycker annars man bara blir konstig på't.

Trevlig helg på dig!

mvh

Brofsteel

Haha, nädå, så väck är jag inte.

Håller med, en holk med fint neråtröka och lite benzo så man blir grymt låg är så härligt!

Detsamma!

/Fordie
2006-05-21, 15:43
  #17
Medlem
GaiNs avatar
Då tråden börjat spåra ur med OT låses den. Vill någon ha den upplåst skickas ett PM till mig med en bra anledning till detta.

/Mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback