• 8
  • 9
2005-03-26, 15:02
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snackaren
Ja, tycker att denna tråden kommit att spegla hela "förintelse-debatten" som förts här i ett antal månader!
Hur man eventuellt kan undersöka källor.... eller "litar på" vad nån skriver i nåt forum(!) är faktiskt en ganska underhållande läsning
Och hur "undersöker" du dina källor? Hur vet du vad som är "rätt och riktigt"?
Citera
2005-03-26, 15:17
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Man KAN naturligtvis få svar från kemisten Rudolf men det finns det ju ingen garanti för.

Bara för att jag har mailat Madonna och fått svar från kan jag då hävda att det var Madonna jag korresponderat med? Skulle det räcka som bevis i en domstol?
Nu ställde jag Rudolf en kemisk fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av quark
I am looking at your reply to Richard Green on http://www.vho.org/GB/c/GR/Green.html

There you write: "[FeIII(CN)6]3- is a strong oxidizing agent in alkaline medium which can even oxidize Cr3+ to Cr2O3, a compound itself well know for its oxidizing power."

That is a mistake, isn't it?
Hade du förstått frågan?

"Germar Rudolf" svarade, och ändrade en text som ligger ute på nätet.

Om karln heter Germar eller Ernst eller båda och är förstås inte så relevant - det är klart att jag korresponderat med revisionistkemisten som hängt upp sig på berlinerblått, som tar hand om VHO och Caste Hill Publishing.

Du bara tramsar. Det verkar ha blivit en sån vana för dig att ifrågasätta vittnesmål och dokument om förintelsen, att du också tar över den hållningen till andra områden.

Blir inte livet lite jobbigt då?
Citera
2005-03-28, 02:00
Moderator
Ruskigbusss avatar
BlizzardKing - två inlägg raderade - OT.
Hurvida du får svar av Madonna eller inte har ICKE med den här tråden att göra.
/Mod
Citera
2005-03-28, 19:30
Medlem
Ezzelino Jag kan gå i god för att åtminstone Scott Smith är en seriös revisionist. Under de åren jag postade på Skalmans forum var han den främsta förintelseförnekaren fram tills den dagen han blev bannad. Jag vet inte var dina kriterier går för att bli klassad som en äkta vox veritas, men mig veterligen var han en allmänt respekterad debattör, även bland revisionismens mest fanatiska motståndare, på forumet som alltid kunde backa upp sina teorier med bevis. Kan inte tänka mig att han skulle ställa upp på någon bluff designad att misskreditera något han vikt så många år av sitt liv åt.

~Protosebastos
Citera
2005-03-28, 19:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protosebastos
Ezzelino Jag kan gå i god för att åtminstone Scott Smith är en seriös revisionist. Under de åren jag postade på Skalmans forum var han den främsta förintelseförnekaren fram tills den dagen han blev bannad. Jag vet inte var dina kriterier går för att bli klassad som en äkta vox veritas, men mig veterligen var han en allmänt respekterad debattör, även bland revisionismens mest fanatiska motståndare, på forumet som alltid kunde backa upp sina teorier med bevis. Kan inte tänka mig att han skulle ställa upp på någon bluff designad att misskreditera något han vikt så många år av sitt liv åt.

~Protosebastos

Det finns ändå många frågetecken här...jag ska förmodligen under veckan ta mig tid att fråga upp närmare på The Revisionist Forum och VHO vad dealen med RODOH är - TRF verkar ju ytterst kritiska mot upplägget, och om det är samme Scott så får han sin släng av sleven av modsen där. Folks åsikter förändras ju, tänk på fallet Pressac (som jag ändå finner vara en genuint fascinerande snubbe). Men på RODOH-debatten finns hur som helst en del material som kan vara nyttigt: "VERITAS"-teamet hade i sitt tredje svar länkar till förhörsutskrifter från Frankfurträttegången om Auschwitz som jag fann värda att ta upp i Auschwitztråden häromdan - enligt min mening så var dessa utdrag ur Hermann Langbeins bok på intet sätt någon "bekräftelse" av industriellt massmord, tvärtom, om man har någon psykologisk skarpblick och förmåga att urskilja nyanser i text och mellan rader i en så egenartad dokumentation om en skåderättegång mot på förhand dömda "monster".
Citera
2005-03-28, 20:42
Medlem
Citat:
Jag kan gå i god för att åtminstone Scott Smith är en seriös revisionist. Under de åren jag postade på Skalmans forum var han den främsta förintelseförnekaren fram tills den dagen han blev bannad. Jag vet inte var dina kriterier går för att bli klassad som en äkta vox veritas, men mig veterligen var han en allmänt respekterad debattör, även bland revisionismens mest fanatiska motståndare, på forumet som alltid kunde backa upp sina teorier med bevis. Kan inte tänka mig att han skulle ställa upp på någon bluff designad att misskreditera något han vikt så många år av sitt liv åt.

Jag har debatterat både med och mot Scott. Viktigt att notera är att Scott inte betraktar sig som Revisionist. Utan kallar sig, tror jag, Holocaust skeptiker. Och visst är han en mycket kunnig och seriös debattör.

Framför allt är han en free speach förespråkare och det präglar hela hans site, med det resultatet att Exterministerna dominerar forumet. De gör det därför att de systematiskt trakasserar Revisionisterna bl.a genom att "outa dem", de söker efter IP adresser och spårar namn och publicerar dem på forat, och skrämmer darmed bort Revisionisterna. Kom ihåg att Revisionisterna har all anledning för sin rädsla, då man i många Europeiska länder riskerar långa fängelsestraff om man uttrycker åsikter som sätter förintelsen ifråga.

Jag har åtminstone sett 3 personer som blivit outade. Scott accepterar det här i namnet av "free speach". Enligt mig, är det idiotiskt av Scott.
Citera
2005-03-28, 20:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba
Jag har debatterat både med och mot Scott. Viktigt att notera är att Scott inte betraktar sig som Revisionist. Utan kallar sig, tror jag, Holocaust skeptiker. Och visst är han en mycket kunnig och seriös debattör.

Framför allt är han en free speach förespråkare och det präglar hela hans site, med det resultatet att Exterministerna dominerar forumet. De gör det därför att de systematiskt trakasserar Revisionisterna bl.a genom att "outa dem", de söker efter IP adresser och spårar namn och publicerar dem på forat, och skrämmer darmed bort Revisionisterna. Kom ihåg att Revisionisterna har all anledning för sin rädsla, då man i många Europeiska länder riskerar långa fängelsestraff om man uttrycker åsikter som sätter förintelsen ifråga.

Jag har åtminstone sett 3 personer som blivit outade. Scott accepterar det här i namnet av "free speach". Enligt mig, är det idiotiskt av Scott.

Intressant information, helt i linje med TRF:s offentliga uttalanden om RODOH, och visst är det sinnesrubbat med den tanketerror och skrämseltaktik de Förintelsetroende inte tvekar att använda mot "kättarna". Så småningom kanske det enda giltiga svaret blir en kontraterror, för det är i mina ögon ingen tvekan om vilka som initierar aggressionshandlingarna, och man äger rätt till självförsvar alldeles särskilt som det rör ett principiellt försvar av det fria ordet och den europeiska kulturen.
Citera
2005-03-31, 04:48
Medlem
BlizzardKings avatar
I stället för den fejkade debatten på RODOH kanske detta nya forum kan vara något? Har dock inte hunnit "lus" -läsa allt ännu:

http://p097.ezboard.com/brevisionistbbs
Citat:
"---RBBS is about all things Revisionist. This is also the place to chat about politics, issues, current events and how all that is tied to the "holocaust" myth!

Here's why I decided to create this forum. I started thinking a long time ago that there was something fishy about the "holocaust" story as I had been told it. So I started to poke around on the internet and discovered Revisionism. It's amazing what people don't know, don't bother to think about. If you're reading this and haven't thought about it before, then consider a few points. In 1989 the official death toll was lowered by three million but the overall alleged Jewish death toll wasn't lowered at all. Isn't there something wrong about that? You know what else? Kosher historians admit that there is no evidence of any written order by Hitler ever given to "exterminate" the Jews. I thought for years that the paper trail must have been miles long. It isn't. But, the biggest revelation is the lie of the gas chambers. What they show to "tourists" at Auschwitz was never used as a gas chamber. I downloaded a video of a Jewish kid, of all people, interviewing the person who runs the camp today and the guy admits that the "gas chamber" is a fake. If they used gas chambers to kill millions of Jews then where the hell are they?

And this is just the tip of the iceberg. We're going to provide links on all of this material and we hope you'll join us and help get to the bottom of this hoax once and for all.---"
Citera
2005-05-07, 10:24
Medlem
Ezzelinos avatar
RODOH har ju som sagts i tråden även en avdelning där individer postar inlägg, från vilken jag citerat flera rätt intressanta diskussioner under den senaste tiden. Där finns i alla fall ett genuint intresse för sakfrågorna, om än man märker en klar slagsida åt det utrotningstroende hållet, och att RODOH:s Holocausttroende moderatorer och debattörer ägnar sig åt personangrepp och försök att skada (exempelvis genom att offentliggöra revisionisters identitet, vilket kan vara förödande om dessa råkar bo i Tyskland eller Schweiz) när de relativt få revisionister som postar på RODOH lugnt och lidelsefritt lägger fram sina tvivel på de versioner som omhuldas av de "rättrogna":

http://p093.ezboard.com/frodohforumfrm10

Ett bittert hat mot The Revisionist Forum (där inga personangrepp tillåts, sakfrågorna står i centrum och exterminationisterna alltså inte kan hävda sig) kan man förstås skönja bland de ledande postarna på RODOH.

http://www.yourforum.org/revforum/viewforum.php?f=2
Citera
2005-05-08, 00:32
Moderator
Ruskigbusss avatar
Bolt får härmed en tillsägelse för trams och OT.

Jag råder dej starkt till att låta bli att dra fler trådar off topic.

/MOD
Citera
2005-05-15, 16:18
Medlem
Ezzelinos avatar
RODOH:s Holocaustdiskussionsforum har undergått en drastisk förändring under de senaste dagarna...När jag för en eller ett par veckor sedan botaniserade i deras trådar (jag talar alltså om den avdelning där de tillåtit individuella postningar) fanns där åtminstone tjugo sidor med trådar, och åtskilliga av dem innehöll läsvärda kritiskt granskande resonemang och vittnade om ett genuint intresse för sakfrågorna. De utrotningstroende dominerade trådarna kvantitativt, och vissa av moderatorerna missbrukade sin ställning till att försöka personskymfa enskilda tvivlare, men där fanns en diskussion och ett kritiskt ifrågasättande av såväl exterminationistiska som revisionistiska teser.

Nu finns det bara fyra sidor med "levande trådar" (okej, resten finns i arkivet), och forumet har uppenbarligen hamnat under nytt styre .

http://p093.ezboard.com/frodohforumfrm10

Den Scott Smith som uppenbarligen drev RODOH påstås ha råkat ut för en olycka, och showen tycks nu styras av hardcoreexterminationisterna "sergeyromanov" och Andrew E. Mathis:

http://p093.ezboard.com/frodohforumf...picID=19.topic

Scott Smith tvivlade på aspekter av den officiella Holocausthistorien men tycks ha hamnat mellan två stolar, i och med att han p.g.a. sitt länkande till RODOH (där revisionister systematiskt trakasserats och outats) inte heller var särskilt välkommen på The Revisionist Forum...

De som nu regerar på RODOH, som ju har en "Scholar's Debate" av mycket tvivelaktig karaktär, har märkliga sätt att uttrycka sina åsikter, som denne Mathis kommentar när Robert H. Countess dött av en hjärntumör (Countess, som kanske ändå kommer att fortsätta "leda negationistlaget" i den riggade The Scholar's Debate? ):

http://p093.ezboard.com/frodohforumf...picID=17.topic

Citat:
"I do hope it was painful.---

That man deserved a painful death. God was TOO merciful to him.

No mercy for the wicked. No apologies."

Endast det gemenaste avskum önskar ens sina värsta "fiender" svåra lidanden. Ergo: Mathis är ett eländigt kräk.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in