Om man, som jag, inte har tillgång till Canal+ eller någon annan av de flashiga kanalerna, så finns det nu en lösning. Med CoolStreaming kan man se toppmatcher i Premier Leauge och Serie A bland annat. Det är bra upplösning (vissa kanaler ligger på 220 kb/s andra uppe på 720). Den enda haken är att man ibland tvingas nöja sig med kinesiska kommentarer, men då kan man ju alltid starta en radiokanal parallellt och synka ljuden. De flesta matcher går dock på espn, som har engelsk kommentar och närmast perfekt bildkvalitet.
Det är dessutom lagligt, eftersom de kanaler som sänds på CS, faktiskt är de som sänder ut sina strems på nätet. CS funkar lite som bittorrent, nämligen genom att skicka runt streamen genom användarnas datorer, i syfte att minska trycket på den servern som sänder streamen. Därför behöver aldrig mediespelaren buffra om mitt i sändningen, och man får en klar och oavbruten bild. Eftersom CS funkar som bittorent så betyder detta också att ju fler som är uppkopplade desto bättre och stabilare blir streamen!
ladda ner programmet
här
EDIT: om mod tycker att detta hör hemma på p2p så kan den ju flyttas dit, men CS är framförallt anpassad till att kunna se fotboll med, så jag resonerade att den rätta publiken ändå fanns här.