• 1
  • 2
2007-07-29, 18:47
Medlem
pinkapes avatar
Hejsan.
Syftet med denna tråden är att diskutera olyckor man varit med om och hur det gick till osv. Posta gärna också bilder på händelsen.

Då börjar jag med mitt bidrag.

skador; blodbrist vänsterbenet, vadmuskeln höll på och dö. Sönderfrätta lungor av att jag nästan kvävdes i mina egna spyor. Lungblåsorna slutade ta upp syre och sjönk ihop.

droger; Morfin, 16mg subutex, 30-50mg Alprazolam, 1 flaska theralen, okänd mängd diazepam
sjukdommar vid händelsen; Kemisk lunginflammation (infektionsvärde 300)+ hepatit-c
Sjukhusvistelse; 2 veckor på intensiven i respirator och 1 vecka på medicinavdelning
rehabiliteringstid; upp till 1 år
risk of death; 80% bara på lungorna

mediciner på sjukhuset; ketogan injektioner, fentanyl på en digital pump som injicerade automatiskt, midazolam (dormicum injektionspreparat), oxazepam, diazepam, Xanor, och lite övriga sömnmedel.

allmänt; Var nersövd i 1 vecka innan de började minska fentanyldosen så jag vaknade till. när de sedan slutat ge mig fentanyl så började jag må riktigt jävla dåligt, Jag hade tydligen lyckats bli fysiskt beroende av skiten. Vad gör läkarna?. Jo de trappar ner mina bensodiazepiner på 2 dagar. Mådde riktigt jävla dåligt och ville flera gånger fly från sjukhuset, satt dock fast i alla möjliga sladdar och slangar

händelseförlopp.. Det började med att jag körde på rätt hårt med subutex och morfin ett tag. först på en kväll tog jag lite morfin sedan på natten tryckte i mig 16mg subutex satt också och ploppade så mycket Xanor att polaren försökte gömma burken för mig, för min skull dvs. Kom hem med ett set verktyg som var hepatitsmittat vilket jag visste, men jag sket i vilket och försökte skjuta en subutex/Xanor lösning i handen, misslyckades att få svar efter 4e sticket hade en sån skitpump med plastkolv. jag började bli lite deprimerad osv och fick för mig att jag skulle dricka min flaska theralen och bara sova i några dygn. Drack upp flaskan och däckade med benet över sänggaveln (en sån kant av trä) och blev liggandes där i 10 timmar innan ambulansen hämtade mig..

Bilder;.
Här hade jag fortfarande respiratorslangen i munnen som ni ser på bilderna
http://img260.imageshack.us/img260/6121/dscn1100dn3.jpghttp://img502.imageshack.us/img502/1400/dscn1101bk1.jpg
här har dem opererat in den i luftstrupen och blåst upp en "kuff"(en balong som blockerar luftstrupen ovanför respiratorslangen).
http://img512.imageshack.us/img512/9358/dscn1108ti6.jpg

Slutsats; har nu varit ren över 1 månad om man räknar bort sjukhusdrogerna. Kom hem från sjukhuset för ungefär 2 veckorsedan. Jag kan inte röka längre, och absolut inte under några omständigheter använda droger. Men får se hur det går med det..

Mvh // Pinkape
Citera
2007-07-29, 18:54
Bannlyst
Har bara fått andnöd, fast det av en skrattattack på syra så så jävla farligt var det inte.

Drogerna är mina vänner.
Citera
2007-07-29, 19:04
Medlem
Avgrunds avatar
vet inte om ja har hepatit C har inte testa mei.
dock är ja så jävla psykiskt fuckad man kan bli av alla jävla punderier som har hållt på sen ja var 16 år alltså 5 år non stop.
all min tid, alla mina tankar går till droger.
önska att mitt liv inte såg ut såhär, önska ja var en vanlig svensson jävel med bil, blondflickvän,1a och ett jobb. just nu har ja ingenting bara misär,droger och ångest och vafan gjorde ja för att förtjänna detta liv? inte ett skit ja hade bara otur att växa upp med ett dåligt självförtroende. tack livet!
Citera
2007-07-29, 19:11
Medlem
pinkapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
dock är ja så jävla psykiskt fuckad man kan bli av alla jävla punderier som har hållt på sen ja var 16 år alltså 5 år non stop.
önska att mitt liv inte såg ut såhär, önska ja var en vanlig svensson jävel med bil, blondflickvän,1a och ett jobb. just nu har ja ingenting bara misär,droger och ångest och vafan gjorde ja för att förtjänna detta liv? inte ett skit ja hade bara otur att växa upp med ett dåligt självförtroende. tack livet!
håller med. Fast dåligt självförtrodende har jag inte, bara ett starkt sug att testa allt okänt och en fördjävlig ångest och inget omdömme .. Undra vad man hade gjort idag om man inte rökt den första spliffen eller käkat dem första E´na för 3 årsedan
Citera
2007-07-29, 19:12
Medlem
dumms avatar
Citat:

Låter som du borde uppsöka en psykolog.
Citera
2007-07-29, 19:21
Medlem
Avgrunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumm
Låter som du borde uppsöka en psykolog.
ja går redan på terapi en gång i veckan. har en kontakt på psyk och går på tunga mediciner. borde ja ha något annat tycker du?
Citera
2007-07-29, 19:22
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:

¨Hur kan du skylla på självförtroendet??
skulle va kul o veta hur du tänker. jag e nog fulast i världen, o jag kanske beställer ett 200-400 benzo i året.

Fast hade ja haft rena kranar i min närhet, så skulle nog mitt liv se anorlunda ut. nu beställer ja från nätet o de är ju kompliserat. man kan inte lita på folk osv. men kunde ja få skiten när jag ville på dygnet. då hade jag nog setat riktigt illa till nu.
Citera
2007-07-29, 19:26
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkape
Hejsan.
Syftet med denna tråden är att diskutera olyckor man varit med om och hur det gick till osv. Posta gärna också bilder på händelsen.

Då börjar jag med mitt bidrag.

skador; blodbrist vänsterbenet, vadmuskeln höll på och dö. Sönderfrätta lungor av att jag nästan kvävdes i mina egna spyor. Lungblåsorna slutade ta upp syre och sjönk ihop.

droger; Morfin, 16mg subutex, 30-50mg Alprazolam, 1 flaska theralen, okänd mängd diazepam
sjukdommar vid händelsen; Kemisk lunginflammation (infektionsvärde 300)+ hepatit-c
Sjukhusvistelse; 2 veckor på intensiven i respirator och 1 vecka på medicinavdelning
rehabiliteringstid; upp till 1 år
risk of death; 80% bara på lungorna

mediciner på sjukhuset; ketogan injektioner, fentanyl på en digital pump som injicerade automatiskt, midazolam (dormicum injektionspreparat), oxazepam, diazepam, Xanor, och lite övriga sömnmedel.

allmänt; Var nersövd i 1 vecka innan de började minska fentanyldosen så jag vaknade till. när de sedan slutat ge mig fentanyl så började jag må riktigt jävla dåligt, Jag hade tydligen lyckats bli fysiskt beroende av skiten. Vad gör läkarna?. Jo de trappar ner mina bensodiazepiner på 2 dagar. Mådde riktigt jävla dåligt och ville flera gånger fly från sjukhuset, satt dock fast i alla möjliga sladdar och slangar

händelseförlopp.. Det började med att jag körde på rätt hårt med subutex och morfin ett tag. först på en kväll tog jag lite morfin sedan på natten tryckte i mig 16mg subutex satt också och ploppade så mycket Xanor att polaren försökte gömma burken för mig, för min skull dvs. Kom hem med ett set verktyg som var hepatitsmittat vilket jag visste, men jag sket i vilket och försökte skjuta en subutex/Xanor lösning i handen, misslyckades att få svar efter 4e sticket hade en sån skitpump med plastkolv. jag började bli lite deprimerad osv och fick för mig att jag skulle dricka min flaska theralen och bara sova i några dygn. Drack upp flaskan och däckade med benet över sänggaveln (en sån kant av trä) och blev liggandes där i 10 timmar innan ambulansen hämtade mig..

Bilder;.
Här hade jag fortfarande respiratorslangen i munnen som ni ser på bilderna
http://img260.imageshack.us/img260/6121/dscn1100dn3.jpghttp://img502.imageshack.us/img502/1400/dscn1101bk1.jpg
här har dem opererat in den i luftstrupen och blåst upp en "kuff"(en balong som blockerar luftstrupen ovanför respiratorslangen).
http://img512.imageshack.us/img512/9358/dscn1108ti6.jpg

Slutsats; har nu varit ren över 1 månad om man räknar bort sjukhusdrogerna. Kom hem från sjukhuset för ungefär 2 veckorsedan. Jag kan inte röka längre, och absolut inte under några omständigheter använda droger. Men får se hur det går med det..

Mvh // Pinkape

Du såg ju då inte gammal ut =/ 15-17?

o vad är de för stackare som tar kort på dej.. kul o skryta med lixom... =/

OT
har blitt av med min näsa o ett nyckelben.
Citera
2007-07-29, 19:27
Medlem
pinkapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
skulle va kul o veta hur du tänker. jag e nog fulast i världen, o jag kanske beställer ett 200-400 benzo i året.

Fast hade ja haft rena kranar i min närhet, så skulle nog mitt liv se anorlunda ut. nu beställer ja från nätet o de är ju kompliserat. man kan inte lita på folk osv. men kunde ja få skiten när jag ville på dygnet. då hade jag nog setat riktigt illa till nu.
bara 200-400st? .. Jag har nog konsumerat 300 stycken minst redan iår
Citera
2007-07-29, 19:28
Medlem
Avgrunds avatar
Citat:

ja du har tur som inte missbrukar da.
mitt självförtroende stoppade mig från att börja olika sporter, kunna stå på mei osv dock har ja alltid haft gott om kompisar och tjejer i mitt liv men innerst inne har ja alltid mått dåligt. drogerna fyllde alla hål i mitt liv.
Citera
2007-07-29, 19:39
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkape
bara 200-400st? .. Jag har nog konsumerat 300 stycken minst redan iår

Alla e inte lika coola som du..
jag e väl uppe i 200. iofs så har jag vart i norge på en fucking ö i 3 månader. o ska iväg nu snart igen. i 6 månader. Får se om jag vågar beställa av polan över gränsen.
Citera
2007-07-29, 19:50
Medlem
pinkapes avatar
Citat:
Du såg ju då inte gammal ut =/ 15-17?

o vad är de för stackare som tar kort på dej.. kul o skryta med lixom... =/

OT
har blitt av med min näsa o ett nyckelben.

jag är 19. här är en bättre bild ;>
http://s6.photobucket.com/albums/y22...nt=Bild018.jpg

Det är morsan som tar kort på mig. Det var ett slags 'farväl' innan operationen för att de inte visste om jag skulle klara det eller inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in