2005-05-06, 14:50
Medlem
Jag skulle logga in på FB idag och fick meddelandet att det hade skett för många misslyckade inloggningar samt att jag skulle vänta i 15 min.
Det var första gången idag som jag försökte logga in.
I e-mailet som skickades från FB stod det att IP 10.0.0.1 stod för påloggningsförsöken som tillfälligt låst mitt konto.
Jag fick inte fram nåt genom att "pinga" ip-adressen.
Är det helt enkelt så att nån suttit och försökt logga på som mig eller finns det nån annan förklaring?
2005-05-06, 15:49
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Crosby
Jag skulle logga in på FB idag och fick meddelandet att det hade skett för många misslyckade inloggningar samt att jag skulle vänta i 15 min.
Det var första gången idag som jag försökte logga in.
I e-mailet som skickades från FB stod det att IP 10.0.0.1 stod för påloggningsförsöken som tillfälligt låst mitt konto.
Jag fick inte fram nåt genom att "pinga" ip-adressen.
Är det helt enkelt så att nån suttit och försökt logga på som mig eller finns det nån annan förklaring?
Det berodde med all säkerhet på arbetet med serverbytet, se http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=206782

Nu bör problemet vara ur världen, eller?
2005-06-06, 09:24
Medlem
Q: Jag vill ta bort ett gammalt inlägg jag gjort, hur gör man?
A: Man kan inte ta bort inlägg man gjort och man har bara ett dygn på sig att redigera sitt inlägg, se mer info i den här tråden.

Mao: Lagt kort ligger!
2005-06-06, 11:38
Medlem
jrosens avatar
När är ett inlägg "editerat?"

Q: Om man ändrar i ett inlägg kommer "edit-raden" fram. Men inte alltid. Till exempel inte om man snabbt som ögat gör korrigeringen, bara några sekunder efter att inlägget postats. Hur funkar det egentligen?

A: Om du editerar inom två minuter efter att inlägget postats så ser man inte att det editerats.
2005-06-06, 13:04
Medlem
202walkers avatar
Q: Har antalet inlägg som man ser när man tycker på "Nya inlägg" begränsats till 100 stycken? Jag har alltid haft en övre gräns på 500 innan, men sedan några dagar sedan så listas aldrig fler än 100.
2005-06-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 202walker
Q: Har antalet inlägg som man ser när man tycker på "Nya inlägg" begränsats till 100 stycken? Jag har alltid haft en övre gräns på 500 innan, men sedan några dagar sedan så listas aldrig fler än 100.
A: Yes, det har ändrats, vet dock ej om det är för alltid eller tillfälligt, se: http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=214909 där diskussionen pågår.
2005-06-06, 13:29
Medlem
Q: Hur ändrar man rubriken i en tråd man skapat?
A: Klicka på knappen "Ändra" i nedre högra hörnet av ditt inlägg, gör sedan de ändringar du önskar. Fungerar dock bara 24 timmar, se detta inlägg! Har det gått över 24 timmar så kan du vända dig till någon av moderatorerna i de forum där tråden ligger. Om du ber snällt så kanske de ändrar. Vem som är moderator ser du längst ner på underforumet!
2005-06-07, 13:53
Medlem
Gisburnes avatar
Q: Varför läggs inte vissa av mina inlägg till i min "postcount"?
2005-06-07, 14:00
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gisburne
Q: Varför läggs inte vissa av mina inlägg till i min "postcount"?
A:För att vissa forum, så som, Flashback Lounge, Evighetsdiskussioner etc. inte räknas med i din postcount. För de trådar i de forumen ses väl på något sätt som spam-trådar.
2005-06-10, 16:32
Medlem
NoTruces avatar
Q: Varför kan jag inte ladda upp en avatar som är större en den jag har nu, när vissa andra användare har mycket större bilder och högre bildkvalitet? Jag har försökt med att både länka till avataren och ladda upp från datorn.
2005-06-10, 16:39
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Q: Varför kan jag inte ladda upp en avatar som är större en den jag har nu, när vissa andra användare har mycket större bilder och högre bildkvalitet? Jag har försökt med att både länka till avataren och ladda upp från datorn.

A: Säker på att avataren du försöker ladda upp stämmer överens med detta:
Citat:
Notera: Den maximala storleken på din bild är 100 gånger 100 pixlar eller 19.5 KB (vilket som är minst).
2005-06-10, 17:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
A: Säker på att avataren du försöker ladda upp stämmer överens med detta:

Försökte t.ex ladda upp en avatar som är större än den jag har nu, men mindre än din. Fungerade icke. Bilden blir ju så satans grynig om jag ska minska upplösningen hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in