Citat:
Det hr har jag aldrig hrt talats om. Vem r man anstlld av? Kommer man i en stor van med br och sopskyffel d eller? Jobbar man ensam? Nn som vet nt?
Jag vet inte hur det fungerar nu men tidigare arbetade de tillsammans med polisen. Har fr mig att politi betyder
i samhllets tjnst eller nt liknande. Nr jag jobbade i begravningsbranschen lades verksamheten ut p entrepenad och de som tog lgst betalt fick kontraktet. Numera r det frmodligen ngot annat fretag som har hand om verksamheten eftersom flera som arbetade p den firman dr mina bekanta var anstllda, missktte sig det grvsta. De hade en van. Den brukar (brukade?) kallas fr Svarta Maja eller likbilen i folkmun.
De jobbar inte ensamma och anvnder den utrustning som krvs fr att f med sig kroppen/resterna.
Citat:
Mste krvas jvligt speciella personer fr att klara av det jobbet. Jag skulle nog inte palla en dag...
No shit...Inte nn hjdare att behva plocka upp resterna efter ngon som har legat dd i 3 veckor mitt i sommarvrmen. Har hrt stories om en som skulle plocka upp en kropp frn golvet som hade fastnat i parketten. Han fick med sig ryggraden och huvudet, resten lg kvar p golvet...
Kroppsvtskorna hade runnit ut och klibbat ihop med golvet. Det luktade tydligen inget vidare...
En annan hade dtt i badkaret (hjrtattack frmodligen) medans varmvattnet stod p. Nr det brjade droppa ned till grannen under tog denne kontakt med polisen som brt sig in och hittade en kropp som hade flutit ut. Den hade helt enkelt kokats snder pga det skllheta vattnet. Inte s jttefrscht direkt...
Det finns mycket att bertta men jag tnker inte gra det med hnsyn till era tangentbord. Undrar om de r gjorda fr att klara hftiga kaskadspyor?