• 1
  • 2
2005-08-28, 00:22
Bannlyst
Hur många TKU-fans finns det här på FB? Är det nån som vet varför Ulph inte ville fortsätta som trummis?
Citera
2005-08-28, 00:27
Medlem
jag diggar en del låtar på fyllan, men nyckter nja.. Ta en holk va som folk!
Citera
2005-08-28, 00:38
Medlem
Thrudvangs avatar
Styggare kan ingen vara än guds lilla homoskara hampa blad i pipans fäst här i vårat knarkarnäste.

Klart man är frälst i svart grogg.

Ang. trummisen så hörde jag iaf att han kände att kristet var ett avslutat kapitel för honom och han vill satsa på familjen lr något sådant.

Blev helt sjukt glad när jag såg att dom skulle komma och frälsa halmstad ifrån ondo!
Citera
2005-08-28, 01:04
Medlem
Hur kan man undgå att älska ett band som vrålar ur sig textrader som t.ex. "dom kom från himlavalvet, ur svarta hål i rymden, små gröna män med enorma kukar" och "apokalypsens transvestiter, förlorade i onämnbara riter!".

Ta mig till den svarta groggens nirvana!
Citera
2005-08-28, 07:37
Medlem
Hylands avatar
De är riktigt bra. Riktigt bra live dessutom! Är de fortfarande ute på turné (typ, ba, typ) eller var det bara under festifvalsommaren?
Citera
2005-08-28, 07:46
Medlem
PiLLerILLers avatar
Moffegreven är en genial låt, men Kvinna - Hora känns inte så jättekul längre.
Citera
2005-08-28, 08:01
Medlem
Truxas avatar
Jag vet ett punkband i Lerum som spelade TKU-covers. För att få lite mera folk på en spelning så skrev dom på afficherna att det var i samarbete med Svenska Missionsförbundet. Hela lokalen var breddfyld av frireligiösa när konserten började. Det var dock något färre när den var slut...

Rättsliga efterspel lär ska ha följt.
Citera
2005-08-28, 13:07
Bannlyst
Någon som vet vart de fått namnet The Kristet Utséende ifrån? Har hört att de fick inspiration från Cristian Luuk! Det är ju Kristet Utséende på engelska iofs...
Citera
2005-08-28, 13:12
Medlem
ischs avatar
Klart man är gammalt TKU fans.
Citera
2005-08-28, 13:42
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Jag är nog tämligen nybiten TKU-gillare.
Ska väl kanske ta en vända och kika på dem nu i höst.
Vad beträffar låtar så tycker jag nog att "Quinna" faktiskt är ett kanonalster. "I skuggan av korset" tycker jag också är vacker. Men jag skulle gärna höra vad ni andra har för favoriter och tips på bra låtar med TKU.

Tackar
Citera
2005-08-28, 13:51
Medlem
Agent Coopers avatar
Giller Quinna (hora) stenhårt!
Citera
2005-08-28, 15:53
Medlem
Lecters avatar
Quinna är en bra låt, men den har (i min mening) blivit så uttjatad, då den är den låt av De Kristna som alla har hört...
Har haft turen att få se dem spela tvenne gånger i sommar; PDOL och Augustibuller... Asbra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in