2005-04-24, 23:27
Medlem
DWOYs avatar
Nn som kan bertta skillnaden, blir rusen olika, hur framstller man dem p bst stt, vilket r lttast att framstlla? Rcker nog med dom frgorna tills vidare.
Citera
2005-04-24, 23:32
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
Nn som kan bertta skillnaden, blir rusen olika, hur framstller man dem p bst stt, vilket r lttast att framstlla? Rcker nog med dom frgorna tills vidare.

Fr i helvete, hur kan man ha postat 200 posts och fortfarande inte lrt sig att ska. FFS, sk och finn.

Men fr att snabbsvara p din frga, hasch r vxtsafterna som pressats till kakor, marijuana r blomstllningarna (budsen). Tillverkning sker igenom att du odlar plantat Cannabis.
Citera
2005-04-24, 23:34
Medlem
Psykomans avatar
*HOST HOST* http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=116774

Citera
2005-04-24, 23:46
Medlem
DWOYs avatar
Sorry, r lite borta just ikvll. Skyller p min yrsel.
Citera
2005-04-25, 01:42
Medlem
Cannabis r ju d verlgset lttast att framstlla, innefattar ju bara halva biten utav haschtillverkning, det vill sga odling och sedermera torkning, hasch r ju en frlngning av cannabis-konnserandet dr man via olika procedurer frdlar grset, hasch skulle man kanske kunna kalla cannabisrkarens crack om man vill.

Skillnaden i rus r vl helt enkelt den att det blir starkare i haschform, sen beror sjlva rusets karaktr och styrka p hur rent haschet r och frn vilken sorts cannabis sjlva haschet r gjort.

Jag vet inte mycket om cannabis ruderalis, men jag vet att hasch i sverige oftast r gjort av cannabis indica som r tyngre och "slare" i ruskaraktr(enligt mig allts, alla upplever vl cannabisruset p sitt egna personliga vis), medans den mesta marijuanan, allts helt enkelt torkade plantor, kommer ifrn C. Sativa, som jag upplever som mer "hype" och mer euforiserande. Bgge rusen upplevs som klart flummiga. Sen har jag frvisso aldrig sttt p hasch som varit gjort av sativa (men har hrt av andra som har) men dremot har jag kpt "skunk" som var mestadels indica (ibland korsbefruktas de olika sorterna), detta var faktiskt en besvikelse.

Det mest intensiva cannabisruset (per inhalerad administrering) har jag erhllit igenom att blanda bde hasch och grs, minns srskilt en gng nr jag frst rkte en geners spliff med skunk och sedan en geners spliff med ngon sorts "megabrajja", detta r enda gngen jag ftt rejla hallisar och dylikt av att rka; just den hr gngen fick jag s mycket ljusfenomen och skepnadsfrvrngningar framfr mig s att jag inte kunde se vart jag gick under ngra minuter, under ordnade omstndigheter hade det varit jvligt frckt men denna gng var jag helt ofrberedd p det, hade fram tills den gngen underskattat hasch totalt och rknat bort det som raffinerad kodynga ungefr.

Vilken sorts rus som r att fredra r upp till personen som rker ifrga, om man begrundar en seris karrir som ganjasmoker rekommenderar jag att prva bde hasch och grs av olika slag fr att finna vad just precis DU fredrar, om du nu ver huvud tycker om cannabisruset.

Fr ett mer lngvarigt rus rekommenderar jag alla att kka en geners bit av vad det nu r du har i din go, undertecknad har hittills bara inmundigat hasch av olika kvalitt och kvantitt frutom en gng, min personliga metod av val r att slnga en halvish i ett stort glas med kaffe blandat med grdde och mycket mjlk (givetvis varm) och rra om tills haschet lst sig med kaffet. Sen srplar jag helt enkelt; koffeinet gr s att THCn gr ut snabbare i blodet och det blir inga problem att smlta haschet. Har ven prvat att ta haschet bara som det r, vilket gav viss effekt men inte alls att jmfra med kaffeadministreringen, kanske berodde det p att jag tit en stadig mltid innan, eller att haschet tog sdan tid att lsa sig i sin ra form att "kicken" och intensiteten helt enkelt uteblev, eller en kombination av de bda, vet att det var sjysst brajja eftersom jag prvat att inmundiga den via ovanuttjatade kaffemetod.

Prvade ocks att koka te p en mycket geners mngd bushweed en gng, erhll bara mycket subtila effekter, tror att det var eftersom att THC inte lser sig ngot vidare bra i vatten och att jag antagligen kokade upp mer THC n vad jag faktiskt behll i teet.

Men det smakade dremot JVLIGT gott.
Citera
2005-04-25, 10:56
Medlem
Ljungborgs avatar
Tack fr tipset om kaffe. Behver alternativ till ofiltrerad tobak. Men hasch lses allts upp i varm vtska om jag frstod dig rtt?
Citera
2005-04-25, 11:53
Medlem
Det lser sig egentligen inte i vatten alls eftersom det r en dipol och THC r fettlsligt och fljaktligen r en enkelpol, men det kan smulas snder plus lsas lite i mjlken. Kul stt att f i sig det gotta i alla fall plus diskret. Man kan ven snusa det, bara knck av en rtt liten bit och lgg under verlppen. Tugga lite d och d och lgg tillbaka fr mer effekt. Klockar in p ca 10 minuter max.
Citera
2005-04-25, 12:00
Medlem
Det vanligaste haschet i Sverige r riktigt kasst, borde inte ens f kallas hasch :/ beror helt enkelt p att skandinavien mest fr det som "blir ver"..
Svart afghan, marock, typ r bra hasch, brukar vara sdr mjukt och fint det snker en, bra om man vill sova hehe...

annars tycker jag man bara blir seg p hasch, omotiverad, nstan deppig, men det beror kanske p att jag bara rker grs annars
nej hll dig till grnt, det mr man bra av helt enkelt och du blir inte lika seeeeg :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in