2005-08-09, 17:18
Bannlyst
Efter flera månaders sökande har jag hittat en sida som gör det möjligt att ladda ner teman till Motorola E1000. Dock är det en tysk sida som gör det svårt att följa beskrivningarna om man inte har gått Tyska som B-språk i gymnasiet.

Därför ska jag beskriva för er hur ni ska ta er till väga för att få ett nytt tema till eran Motorola E1000.

OBS! OBS!
Jag tar inte ansvaret för vad som kan hända med eran mobil eller dator. Detta får ni göra på egen risk, men det funkade för min del och jag ser inte varför det inte skulle göra det för eran. Men observera att jag inte tar ansvaret för det ni gör.
OBS! OBS!

STEG 1 - Nerladdning\Installation:
----------------------------------

Du måste ladda ner ett program som heter RSD Lite .

Installera sedan RSD Lite. Sedan rekommenderar jag att ni startar om datorn även om det inte står i den officiella beskrivningen, men jag var tvungen att starta om datorn för att få det att fungera.

STEG 2 - Hitta mobilen:

Starta sedan RSD Lite utan att ha kopplat E1000 med USB kabeln.

När RSD Lite har startats kan ni koppla E1000 till datorn med hjälp av USB kabeln. När detta är utfört trycker ni på "Show Device" i RSD Lite fönstret. Är allt som det ska bör det komma upp ett fönster för att "Installera ny maskinvara". Gör det inte det rekommenderar jag att ni startar om datorn, vilket jag gjorde.

Den maskinvara ni ska installera heter "Motorola Accessory" eller "Motorola Interface". Guiden kommer då att be dig att leta efter drivrutiner som finns i en mapp som heter "MotPCSDrivers". Dock visste jag inte var denna mappp låg och sökte därför efter den. Om ni inte hittar den manuellt bör även ni söka efter denna mapp så att ni vet hur ni ska hitta mappen i Guiden. Efter att ni valt denna mapp så är det bara att installera den och vänta. Sedan kommer ett nytt fönster att öppnas där du ska installera ännu en maskinvara. Installera den.

Sedan efter det kommer det sista fönstret att komma upp och då installerar du maskinvaran precis som de föregående.

Efter detta kommer det att stå "En ny enhet har installerats" i verktygsfältet. Notera att RSD Lite har upptäckt din mobil och nu kan du äntligen börja installera teman.

STEG 3 - Installera Teman:

I RSD Lite ska ni välja vilken .hs-fil ni vill installera i mobilen, med andra ord vilket tema. För att få tag på teman så kan ni ladda ner dem från Motolution Themes. Unzippa dessa mappar och sedan är det bara att, i RSD Lite, öppna .hs-filen som finns i varje mapp för varje tema som ni laddat ner. Efter att ni valt .hs-fil är det bara att klicka på start.

Nu kommer RSD Lite att installera temat på mobilen.

STEG 4 - Starta mobilen:

Dra ut USB kabeln och dra sedan ut batteriet på eran Motorola E1000. Sedan stoppar ni in batteriet igen och sätter på Motorola E1000.

Har ni gjort rätt så bör temat ligga under följande sida i eran mobil; Inställningar > Anpassa > Skin

I fall ni vill se bilder på installation eller den officiella guiden till hur ni installerar teman är det bara att gå in på Motolution Guide. Dock är denna sida, som tidigare nämnt, på tyska.

Lycka till!
Citera
2005-08-09, 18:15
Medlem
Azpers avatar
Great. En annan fråga, Nån som vet var man kan få tag på 3:s Firmware? Orkar inte gå till äckel 3 igen och lämna in telefon om dom nu tar emot den vill säga... > Flashade om min e1000 men man var ju så ivrig så man inte insåg att l.packet inte innehöll svenska. :/ Så nu har jag en e1000 på engelska och alla mms och andra inställningar borta.
Citera
2005-08-09, 18:19
Medlem
Azpers avatar
Vore tacksamt! Jag har letat som ett svin i flera månader
Citera
2005-08-09, 18:19
Bannlyst
Om jag inte tar fel så tror jag att det fanns en firmware som jag laddade ner från Motolution. Men jag kan göra så att jag kollar efter lite. Så återkommer jag senare.
Citera
2005-08-09, 18:25
Bannlyst
Sorry, märkte nu i efterhand att du frågade efter 3:s Firmware. Det vet jag inte hur man kan få tag på. Tror dessvärre att du måste gå via 3 när det kommer till det. Ledsen.
Citera
2005-08-09, 18:33
Medlem
Azpers avatar
Okej, Men strunt i 3, bara jag får d på svenska. finns det nån Firmware med lp000C, kollade runt lite på motolution och hittade http://e1000.floid.org <- med massa firmware och massa annat ql, men vettifan om d finns nån firmware med lp000c
Citera
2005-08-10, 16:49
Bannlyst
Det där är jag inte så insatt i så det vet jag inte. Ledsen kan inte hjälpa dig på den fronten .

Lycka till!
Citera
2005-12-12, 10:46
Medlem
Kobs avatar
Går det att ta bort skins med RSD Lite också? hur gör man i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in