Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-13, 23:28
Medlem
soundchecks avatar
Skulle gärna vilja få spela in några program från Sveriges Radio. Problemet är att de finns att lyssna på deras hemsida, men inte som podcast, som många andra program.

Finns det något särskilt program som man kan använda?
Citera
2007-08-14, 00:10
Medlem
Sigmaswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Skulle gärna vilja få spela in några program från Sveriges Radio. Problemet är att de finns att lyssna på deras hemsida, men inte som podcast, som många andra program.

Finns det något särskilt program som man kan använda?

Du kan ju använda ett program som spelar in "What you hear" alltså exakt det som ljudkortet spelar upp. Ett exempel på ett sådant program är Audiorecord Wizard, som dock kostar pengar och kan vara svårt att hitta på trackers.
Citera
2007-08-14, 00:12
Medlem
waccos avatar
hade det varit genom winamp du lyssnade så hade det inte vart så svårt! Men ja har eller vet ingen program till det du söker! annars kan du använda nero waveditor, funkar skit smidigt om du bara vill kopiera, men då måste du ha en kabel mellan audio in och mic ingången!

/wacco
Citera
2007-08-14, 00:16
Medlem
soundchecks avatar
Nja, det är ju tyvärr inte genom winamp. Och jag har ju heller lust att slösa pengar på något dyrt program.
Är lite förvånad, trodde faktiskt att det fanns något lätt program där man kunde kopiera program från SR.

Man brukar ju se med jämna mellanrum program på piratebay som folk har rippat.
Citera
2007-08-14, 00:50
Medlem
Allt som du kan lyssna på kan du spela in...

Windows mixern > Alternativ > Egenskaper > Inspelning > What you hear > Audacity > spela in > mission accomplished...
Citera
2007-08-14, 12:18
Medlem
www.screamer-radio.com bara trycka på rec så får du en mp3.
Citera
2007-08-14, 18:56
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
www.screamer-radio.com bara trycka på rec så får du en mp3.

Låter enkelt och bra. Skall testa. Tack!
Citera
2007-08-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Låter enkelt och bra. Skall testa. Tack!

Kom på att detta fungerar endast om du lyssnar live, är det från arkivet du vill rippa så funkar det inte.

Men i vilket fall som helst så är det en i mitt tycke grym webradio spelare.

edit: kom på att det nog visst funkar, men du måste mata in addressen till den sändningen du vill rippa manuellt.
Citera
2008-01-28, 19:16
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Allt som du kan lyssna på kan du spela in...

Windows mixern > Alternativ > Egenskaper > Inspelning > What you hear > Audacity > spela in > mission accomplished...

Nu är jag nyfiken på det här med spela "what you hear", det som hörs på ljudkortet. Men jag förstår inte riktigt instruktionerna. Vad är windows mixern? Det har jag aldrig hört talas om faktiskt. Hur kommer jag in där?
Citera
2008-08-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Kom på att detta fungerar endast om du lyssnar live, är det från arkivet du vill rippa så funkar det inte.

Men i vilket fall som helst så är det en i mitt tycke grym webradio spelare.

edit: kom på att det nog visst funkar, men du måste mata in addressen till den sändningen du vill rippa manuellt.

Hej nu drar jag upp en gammal tråd men.. jag prövar med adressen och får bara felmeddelande om "All sources failed, giving up!" när jag prövar. Vart hittar du den exakta adressen (inbillar mig att jag gjort det men..)?
Säkert skitlätt men jag är för oteknisk
Citera
2008-08-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitseleh
Hej nu drar jag upp en gammal tråd men.. jag prövar med adressen och får bara felmeddelande om "All sources failed, giving up!" när jag prövar. Vart hittar du den exakta adressen (inbillar mig att jag gjort det men..)?
Säkert skitlätt men jag är för oteknisk

Och jag kommer faktiskt inte ihåg hur man gör tyvärr, har bara rippat någon enstaka arkivsändning..

Ska rota lite och se om jag kommer ihåg hur man gör..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in