Mitt liv uppnådde klimax för runt 4 år sen. Då upptäckte jag vinägerchipsen, och i ungefär sama veva kom vanilla-coke. De två blev kära favoriter, men dock inte hoss alla. Eller snarare, bara hoss mig. Jag tror de båda försvann för ett år sedan, iaf från ica och konsum och alla andra större matvarukedjor.
Mitt liv har tappat gnistan, och det är här ni kommer in.
Vet ni någon affär som fortfarande saluför dessa? Jag har hittat dom i de flästa länder, men sverige finns dom typ inte i.
Jag bor i stockholm, så affärer i området skulle uppskattas.
Svenska chipsfabrikanter är fan ute efter mig. Har känt av detta i flera års tid, alla de smaker jag fastnar för, ofta variationer på ost-temat, försvinner direkt. Började med estrellas cheese-chips för säkert tio år sedan, blev sedan OLWs cream cheese, som fortfarande är de godaste chips jag ätit. Sedan var det den dära steak and onion som var förbannat goda, och nu senast sourcream and cheese.
Nu blev jag ledsen, ska gå och tröstäta ostbågar och dricka en öl.
För att gå lite ontopic efter mitt föra inlägg så är ju vinägerchipsen still going strong i storbritannien, där det ju är en av de verkligt klassiska smakerna.
Förmodligen borde det väl funka att stänka lite vinäger på lättsaltade chips.
vinägerchipsen tyckte jag va grymt goda, vanilla coke däremot klarar ja mig utan, några andra chips som jag då å då får ett sug efter är en sort som fanns ett tag i början av 90talet, tror dom hette italienska kryddor eller nåt sånt, minns inte om det var estrella eller olw som hade dom goda som fan var dom iaf
För att gå lite ontopic efter mitt föra inlägg så är ju vinägerchipsen still going strong i storbritannien, där det ju är en av de verkligt klassiska smakerna.
Förmodligen borde det väl funka att stänka lite vinäger på lättsaltade chips.
Tro mig, jag har prövet. Fungerar inte.
OT: Snygg avatar. Shane MCgowan?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!