2005-07-25, 20:43
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Jaså? Handlar inte denna tråd om varför det uppstår ett avstånd mellan användare och moderatorer?

När jag nu kommer med ett exempel på detta så ombeds jag att skapa en ny tråd....märkligt...är inte det bara ytterligare ett exempel på just denna vi-och-ni mentalitet?

Jo, denna tråden handlar om det. Jag raderar inlägg skrivna av såväl moderatorer som "vanliga" användare om de bryter mot reglerna så det är väl ingen "avståndsfråga"

Jag menar att det blir enklare att ta denna fråga i en seperat tråd, men du gör självklart som du vill.
Citera
2005-07-25, 23:57
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renegade
Kort fråga.

Om man ställer frågor till en moderator i PM, som sig bör, och inte får svar. Får man starta en tråd om det då eller ska man be fint igen, eller fråga admin direkt?

*nyfiken*
De flesta forumen har ju flera moderatorer, en eller två kanske är borta över helgen och då kan du ju prova med den tredje.

Jag var själv borta från internet hela helgen, men jag fick inga PM alls..

Upplever du det som att moderatorerna skiter i att svara dig så tycker jag nog att du kan starta en tråd eller skicka ett PM till admin eller admin2 om saken.

Jag svarar alla PM jag får med undantag för en del RP:s när jag inte känner att jag har tid.
Citera
2005-09-02, 17:15
Medlem
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=242948

Jag blev själv irriterad. Men om de flesta användarna klarar att skriva/tillrättavisa i tråden utan direkta påhopp (allt enligt reglerna) så borde även en moderator kunna göra det:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Jekyll
Nej nu är jag tamejfan trött.
SNORUNGJÄVEL, Kolla toppen för helvete. Är du helt bakom flötet? Är alla jävla det?
Låser denna, men hrm, jag måste fan börja varna folk för dylikt eller något. Håller ju inte att forumet blir nerspammat!

Det var ju trots allt killens första inlägg...

------

Med detta menar jag att moderatorerna verkar ofta ta på sig en roll som separerar dom från användarna - ofta på ett jävligt otrevligt sätt. Detta har även diskuterats tidigare i tråden.

Edit: Eftersom Dr jekyll fick lite ågren och editerade sitt inlägg tar jag mig friheten att slänga upp en screenshot.
http://upl.silentwhisper.net/uplfold...load9/hyfs.png
Citera
2005-09-02, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=242948

Jag blev själv irriterad. Men om de flesta användarna klarar att skriva/tillrättavisa i tråden utan direkta påhopp (allt enligt reglerna) så borde även en moderator kunna göra det:

Det var ju trots allt killens första inlägg...

------

Med detta menar jag att moderatorerna verkar ofta ta på sig en roll som separerar dom från användarna - ofta på ett jävligt otrevligt sätt. Detta har även diskuterats tidigare i tråden.

Jag har rapporterat vår nya moderator för brott mot
1.09. Personangrepp är inte tillåtet.
1.10. Trakasserier och mobbing är inte tillåtet.

Vi får väl se om reglerna gäller även för de odödliga
Citera
2005-09-02, 18:07
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jag har rapporterat vår nya moderator för brott mot
1.09. Personangrepp är inte tillåtet.
1.10. Trakasserier och mobbing är inte tillåtet.

Vi får väl se om reglerna gäller även för de odödliga
Jepp och den enda som tar tag i åtgärder mot moderatorer är admin.
Jag vet att han är medveten om detta inlägg och väljer han att kommentera detta så gör han det säkert i denna tråden.

Den "berömda" klyftan som det pratas om blir inte mindre utav att det postas oneliners ang detta. Så nu lämnar vi spekulationer och inväntar admin om han väljer att svara. Annars så funkar PM också..

(inlägg är raderade, frågor ang denna moderatoråtgärd tas i pm)

/moderator
Citera
2005-09-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Jag vet att han är medveten om detta inlägg och väljer han att kommentera detta så gör han det säkert i denna tråden.

Den "berömda" klyftan som det pratas om blir inte mindre utav att det postas oneliners ang detta. Så nu lämnar vi spekulationer och inväntar admin om han väljer att svara. Annars så funkar PM också..

(inlägg är raderade, frågor ang denna moderatoråtgärd tas i pm)

/moderator

Menar du att vi inte får diskutera denna incidenten? Trodde det var vad denna tråden var till för. Att diskutera hur det kan bli bättre och hur klyftan kan minska, inte att någon postar ett inlägg och sedan får ingen kommentera det.

Eller är tanken att vi inte får diskutera och spekulera om enskilda fall? Det gör ju hela tråden rätt tandlös.
Citera
2005-09-02, 19:05
Medlem
Klart att vi måste få diskutera enskilda moderatorers bedrifter så länge det är konstruktivt och följer regelverket.
Citat:
1.11. Kritik mot forumet och dess moderatorer ska vara konstruktiv. Moderatorerna är här för din skull och jobbar för forumets bästa. Ibland kan du kanske anse dig orättvist behandlad och överkörd. Försök då förstå att det förmodligen finns en anledning till det inträffade. Ta en funderare. Om du ändå tycker att någon moderator agerat felaktigt, samt har andra frågor och synpunkter på forumet, så ska dessa inlägg ALLTID diskuteras i avdelningen "Flashback".
Kritiken ska vara saklig och inte bygga på vad användaren tycker om moderatorn som debattör. Kritiken ska innehålla konkreta exempel och vara väl underbyggd.
Citera
2005-09-02, 19:10
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Klart att vi måste få diskutera enskilda moderatorers bedrifter så länge det är konstruktivt och följer regelverket.
Helt korrekt problemet är att det inte var det tidigare i tråden, och ni vet att en massa oneliners drar till sig mer oneliners och så tappar tråden topic fort..

Fakta är att inlägget är skrivet utav en moderator, fakta är att admin vet om det. I detta läget tycker jag att det är bättre att vänta på mera fakta än att spekulera åt ena eller andra hållet.

Och nu lämnar vi min moderatoråtgärd och återgår till trådens topic.

/moderator
Citera
2005-09-03, 08:03
Bannlyst
Citat:
/moderator
Jaha, han slapp undan alltså.
Han har redigerat bort sina utalanden och skrivit ett patetiskt PM till mig.
Varför blir det inga åtgårder mot detta?
Bevisar inte detta att det är orimligt att tillsätta 16-17-åriga ungdomar till moderatorer, de är inte mogna för arbetet, de borde knappt ens få vara medlemmar. Nu är jag riktigt sur på administrationen.
Citera
2005-09-03, 09:51
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:

Nu är jag riktigt sur på administrationen.
Ett tips är att du avvaktar lite till innan du surnar, det kan ju vara så att admin inte hunnit ta tag i detta ännu, han har t.ex. inte varit online sedan igår 19.25.

// Mod
Citera
2005-09-03, 10:40
Medlem
Citat:
Han har redigerat bort sina utalanden och skrivit ett patetiskt PM till mig.

Jag har själv rapporterat en moderator tidigare och fick därefter massa patetiska pms från moderatorn ifråga. Det är ett riktigt störande beteende och något som verkligen ökar avståndet och sänker förtroendet för moderatorskaran.

Detta är något som borde tas upp till diskussion, eftersom moderatorer som missbrukar sin status för sina egna små korståg verkligen inte hör hemma som moderatorer.

Till ev. moderatorer. Nu handlar detta inlägg inte om några spekulationer om Dr Rekyl utan om fenomenet i allmänhet. Personligen anser jag att det är oacceptabelt att moderatorer kommenterar sina egna rapporteringar till den som anmäler inlägget. Det är inte annat än rena trakasserier. Jag ville betona detta eftersom jrosen har varit väldig het på delete-knappen sista tiden i den här tråden.

Edit: Hehe. Kan ju passa på att nämna att bland de meddelandena jag fick, löd två: "Fortsätt inte okynnesrapportera på det här sättet. Ok?", samt "Har du verkligen inget bättre för dig?????"
Citera
2005-09-03, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Ett tips är att du avvaktar lite till innan du surnar, det kan ju vara så att admin inte hunnit ta tag i detta ännu, han har t.ex. inte varit online sedan igår 19.25.

// Mod

Rapporterade detta 2005-04-04 och har ännu inte fått svar i från admin. Tydligen är det ingen mening alls att skicka PM till honom om moderatorers uppträdande.

47:an och jrosen kommer fram till HELT olika beslut och båda postar samtidigt och jag ser detta och skickar då PM till jrosen som tydligen tror att det är 47:an som messat honom

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Men...

Moderatormeddelande
Tråden flyttas från Flashback till Datasäkerhet! Är dock lite osäker om det är rätt forum, modsen här får flytta den igen om det blev tokigt!

// Moderatorn

JÄVLA TROLLHELVETE TILL ATT GNÄLLA, fjärde PM idag ifrån han

Självklart händer sådant här men det tråkiga i detta fallet är språket och attityden som tydligen finns där bakom som vi vanligtvis inte ser.

jrosen, tror du ännu jag är ett troll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in