2005-06-27, 09:29
Medlem
LadyTieras avatar
Här är en länk till den aktuella sidan i diskussionen; http://forum.flashback.info/scandina...5&page=7&pp=15
Citera
2005-06-27, 11:12
Medlem
jobes avatar
faktiskt så är dina argument som jag ser det ok i tråden och sitt sammanhang. Lite kul bara att du delar ut en tillsägelse för OT och strax senare själv går OT genom en oneliner : Rot lelle, du har i alla fall gjort min dag lite gladare...

Gav du dig själv en tillsägelse där eller är det skillnad på folk och folk Eller du kanske gjorde bedömningen att det tillförde tråden något unikt, vad fan vet jag.

Attityden du har i diskussionen är lite onödig, lille vän. Vännen, lille vän... Det känns som du medvetet klappar användaren på huvudet men det kanske är en skitsak. Fast i långa loppet upplevs det bara som att du nedvärderar oss. Jag brukar använda dina fraser när jag tilltalar min 4-åring, aldrig någonsin i ett vuxet sammanhang.

Använd gärna provokationen när du debatterar privat, men som mods behöver du inte sätta dig på folk eller försöka spela Allan. Bara en tanke...

Sedan ser det lite lattjo ut när en mod med fet stil talar om att en användare inte ska tramsa och att fan, hans moster och digerdöden kommer att drabba honom nästa gång han gör det. Några inlägg senare tramsar en mod till det, men det var väl ok? Roligt var det i alla fall.

Edit:inget illa ment mot dig Enver, jag är själv mästare på att tappa tråden, men i sammanhanget blev det lite dingt i agerandet från modsen
Citera
2005-06-27, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
jag har redan skickat den länken med HELA diskussion till admin som vid den tidpunkten bedömde att mina svar och mina inlägg i den aktuella tråden var helt ok, jag döljer inget och tog upp det på en gång med admin när du tyckte det var olämpligt uppförande

Så admin bedömde "vid tidpunkten" att bara personer som varit moderatorer de senaste året hade rätt att förvänta sig att deras åsikter var intressanta?

Tvilvar på att admin är så dum. Han inser säkert att forumet är värt 0 utan medlemmarna och värdesätter säkert deras åsikter.
Citera
2005-06-27, 20:44
Medlem
Det har kommit en hel del intressanta synpunkter beträffande öppenheten på Flashback... och öppenheten är väl en grundbult på ett forum som värnar yttrandefriheten.

Tyvärr så har admin tvingats begränsa den interna kritiken eftersom "gnällmaffians" åsikter tog för mycket tid i anspråk... orsakerna kan man ju iof. diskutera...

För att göra något konkret (med tanke på ordspråket om sten-och-glashus) vill jag upprepa mej lite
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Jag tror att regeln (0.7) om att kritik måste skötas via pm är det stora problemet... Man skulle ju kunna ändra den liiite...

Citat:
0.7a. Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc. tas med moderator i kritikforumet. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på övriga forumet. Inlägg som postas på kritikforumet ska vara av intresse även för andra användare.
http://forum.flashback.info/scandina...&postcount=108
Alltså... varför inte skapa ett subforum till varnings / bannforumet där synpunkter kan vädras?

Det kan faktiskt vara befogat för vissa användare att erkänna sina misstag...
Det kan också vara befogat med en diskussion kring vissa åtgärder... t.ex. mods som raderar inlägg

Ge ett kritikforum en chans!
Om det inte funkar är det väl bara att skicka hela skiten till papperskorgen...

Vem ska då moderera ett kritikforum?
Jo... någon som inte är moderator i övriga fora...

jobe!
Citera
2005-06-27, 21:05
Moderator
tobess avatar
Det där var en skolexempel på hur det går till när avståndet mellan moderatorer och användare ökar.

Först säger LT att hon skiter totalt i vad användarna säger, sen tramsar båda på, men bara Rot får en poll i outlaw (och ev. varning/tillsägelse). Vad gjorde Rot som inte LT gjorde?

Hur ofta det än sägs så ser man gång på gång att mods kommer undan med nästan vadsomhelst, vilket knappat är något man kan säga om oss vanliga användare..
Citera
2005-06-27, 21:58
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Det där var en skolexempel på hur det går till när avståndet mellan moderatorer och användare ökar.

Först säger LT att hon skiter totalt i vad användarna säger, sen tramsar båda på, men bara Rot får en poll i outlaw (och ev. varning/tillsägelse). Vad gjorde Rot som inte LT gjorde?

Hur ofta det än sägs så ser man gång på gång att mods kommer undan med nästan vadsomhelst, vilket knappat är något man kan säga om oss vanliga användare..
Nu var jag själv världsmästare på att gå ot som mods, men här är ett tydligt exempel på den s.k klyftan. Hur i helvete kan LT ge Rot en tillsägelse för ot, för att strax därefter själv gå ot så det står härliga till?

jrosen skriver med stora bokstäver att Rot ska passa sig för trams, för att sedan släppa Envers nonsen. Vilka fan tror ni att ni är? Vad gjorde ni så mycket bättre än användaren? Svara gärna på det. Svågerpolitik?

Eller vad fan handlar det om, att till varje pris nita användaren från sin höga häst?

Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Det har kommit en hel del intressanta synpunkter beträffande öppenheten på Flashback... och öppenheten är väl en grundbult på ett forum som värnar yttrandefriheten.

Tyvärr så har admin tvingats begränsa den interna kritiken eftersom "gnällmaffians" åsikter tog för mycket tid i anspråk... orsakerna kan man ju iof. diskutera...

För att göra något konkret (med tanke på ordspråket om sten-och-glashus) vill jag upprepa mej lite
Alltså... varför inte skapa ett subforum till varnings / bannforumet där synpunkter kan vädras?

Det kan faktiskt vara befogat för vissa användare att erkänna sina misstag...
Det kan också vara befogat med en diskussion kring vissa åtgärder... t.ex. mods som raderar inlägg

Ge ett kritikforum en chans!
Om det inte funkar är det väl bara att skicka hela skiten till papperskorgen...

Vem ska då moderera ett kritikforum?
Jo... någon som inte är moderator i övriga fora...
jobe!
Hur menar du? Att jag ska sitta och besvara alla klagomål
Citera
2005-06-27, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jobe

jrosen skriver med stora bokstäver att Rot ska passa sig för trams, för att sedan släppa Envers nonsen. Vilka fan tror ni att ni är? Vad gjorde ni så mycket bättre än användaren? Svara gärna på det. Svågerpolitik?

Eller vad fan handlar det om, att till varje pris nita användaren från sin höga häst?

Hur menar du? Att jag ska sitta och besvara alla klagomål

Ytterligare ett lite exempel på hur det går till.... 47:an och jrosen kommer fram till HELT olika beslut och båda postar samtidigt och jag ser detta och skickar då PM till jrosen som tydligen tror att det är 47:an som messat honom

Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Men...

Moderatormeddelande
Tråden flyttas från Flashback till Datasäkerhet! Är dock lite osäker om det är rätt forum, modsen här får flytta den igen om det blev tokigt!

// Moderatorn

JÄVLA TROLLHELVETE TILL ATT GNÄLLA, fjärde PM idag ifrån han
Citera
2005-06-27, 22:55
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Ytterligare ett lite exempel på hur det går till.... 47:an och jrosen kommer fram till HELT olika beslut och båda postar samtidigt och jag ser detta och skickar då PM till jrosen som tydligne tror att det är 47:an som messat honom
Mänskligt och rätt kul misstag men som ganska tydligt illustrerar klyftan.
Citera
2005-06-27, 23:36
Moderator
tobess avatar
Kommer med några förslag till på hur man kan minska på klyftan mellan användare/moderatorer.

Ta bort regel "1.11. Kritik mot forumet och dess moderatorer ska vara konstruktiv."

Visst kan det tänkas att grundtanken bakom regeln är bra, men sanning att säga så tror jag den förstör mer än vad det gör nytta. Iaf har jag personligen avstått från att ge kritik åt vissa moderatorer även om jag anser den vara befogad pga denna regel. Tyvärr har vissa moderatorer en egenskap att ta åt sig allt personligen och har ett ganska "triggerhappy" låsning/varning/tillsägelse avtryckarfinger. Bort med denna regel och folk skulle våga säga vad som är fel utan en rädsla över varningar/banningar.

Sen är ett annat förslag att ha en lista över vem som moddar olika forum i huvudforumet så att det står en lista över moderatorerna för varje delforum. På så sätt kan man iaf hålla reda på vem som moddar var så att man vet vilken moderator som bara är och postar som användare i vilket delforum.
Citera
2005-06-27, 23:54
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Sen är ett annat förslag att ha en lista över vem som moddar olika forum i huvudforumet så att det står en lista över moderatorerna för varje delforum. På så sätt kan man iaf hålla reda på vem som moddar var så att man vet vilken moderator som bara är och postar som användare i vilket delforum.

Voila!

http://forum.flashback.info/scandinavia/showgroups.php?
Citera
2005-06-27, 23:56
Medlem
CrapOramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Voila!

Annars så står det också längst ned i högra hörnet i varenda forum vilka som är moderatorer i de forumet.
Citera
2005-06-27, 23:58
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Voila!

Javisst, men det förutsätter ju att man endera ska plugga in vem som moderar var, eller att man har bra minne..

Skulle vara bättre om det t.ex stod

Citat:
Alkohol
Diskussioner om alkohol.

Moderatorer: mod1, mod2 osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in