RickyBruch, den gamle diskuskastaren, hade rykte om sig att vara enormt stark och vild. Hittade denna video på Youtube där han tränar lite. Men visst använde väl Ricky steroider ganska flitigt? Verkar lite galen...
Men visst använde väl Ricky steroider ganska flitigt? Verkar lite galen...
I hans dokumentärfilm "själen är större än världen" så får man det bekräftat av "hans" läkare even. verkar lite galen säger däremot ingenting om preppade eller inte.
Jag läste på Kolozzeum att RickyBruch påstås ha tagit 287,5 kg i snedbänk... låter helt sjukt mycket, med tanke på att Magnus Samuelssons rekord i vanlig bänk är 290 kg...
Va i helv.. Vad har hänt med Rickys vänstra pekfinger? 02:39 in i filmen, det är ju bara en stump! Har jag missat en milstolpe i Svensk sporthistoria?
Fingret rykte efter att han som barn stoppat handen under en gräsklippare.
Det står att läsa i hans självbiografi "Gladiatorns Kamp" en mycket intressant och läsvärd bok!
Det är från dokumentären "Själen är större än världen" antar jag. Ganska kul. Man får se honom proppa i sig piller nästan så han spyr och blöder näsblod när han tränar.
Dopingreglerna kom 1974 så innan dess var det fritt fram.
Javisst men det han injicerar där är ju B-12 vitamin.... Han tränade faktiskt HELT utan steroider inför Los Angeles OS 1984. Men han var fanatisk när det gällde vitaminer, mineraler & andra naturpreparat.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!