Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Inga Gill har jag för mig torskade i matvaruaffären pga att hon snattat en avacado. Nån som vet ngt mer om detta?
Inga gill avled den 18/10 år 2000 efter en tids sjukdom..vad för sjukdom? snatteriet var kanske orsakat av demens eller liknande...
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Ernst-Hugo var svinig mot mer eller mindre alla i sin omgivning.
Har sett honom uppföra sig som ett riktigt svin på en herrklubb i stockholm.
Är det något man kunde säga om den karlen så är det att han var högljud.
Ernst-hugo avled 7/9 1998 av att prostatacancer spridit sig till benet. Att han ofta spelade ett svin på film visste jag, men trodde inte att det betydde att han var svinig privat också...minns att han var sommarpratare ett tag, han berättade om att blev förbannad på nån citoenförsäljare som ville att han skulle göra reklam för citroen, men annars verkade han som en högst harmonisk människa...Hasse Alfredson minns första gången han mötte Järegård:
– Det var nog hemma i Gösta Knutssons villa. Ernst-Hugo var där och jag minns att han klagade på sin låga lön. 
Vaddå låga lön, har dramatenskådisar verkligen låg lön.
Samtidigt var han mannen som älskade eleganta, vackra kläder. Ernst-Hugo blev den självklara medelpunkten i varje salong med sin stillsamma elegans.
Hans knep var enkelt.
– Ta tid på dig i affären, var rådet han gav alla män.
– Och välj ut en expedit som du står ut med.

Vad menade han med det ..en expedit du står ut med? Fanns det några expediter som stod ut med Ernst-Hugo då?
troligtvis är skådisar som spelar griniga också griniga i verkligheten.