2005-09-16, 09:22
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Varför skvallrar man inte om de avlidna kändisarna? Är de fredade från skvaller?

Jag vill läsa lite hett skvaller om följande kändisar...vilka var otrogna, alkoliserade, vilka slog sina fruar/makar, perversa böjelser, vilka hade skulder..osv.

-Tage Danielsson
-Allan Edwall
-Jarl Kulle
-Ernst-Hugo Järegård
-Margareta Krook
-Inga Gill
-Hagge Geigert
-Carl-Gustav Lindstedt
-Sten-Åke Cederhök
-Gösta Pruzelius
-Nils Poppe
-Torsten Lilliecrona (farbror Melker)
-Sigge Furst
-John Elfström (Åsa-Nisse)
-Georg Rydeberg
-Roffe Bengtsson....vad dog han av egentligen?
-Beppe Wolgers
-Gösta Bernhard
-Sonya Hedenbratt
-Kisa Magnusson
Citera
2005-09-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Varför skvallrar man inte om de avlidna kändisarna? Är de fredade från skvaller?

Jag vill läsa lite hett skvaller om följande kändisar...vilka var otrogna, alkoliserade, vilka slog sina fruar/makar, perversa böjelser, vilka hade skulder..osv.

-Tage Danielsson
-Allan Edwall
-Jarl Kulle
-Ernst-Hugo Järegård
-Margareta Krook
-Inga Gill
-Hagge Geigert
-Carl-Gustav Lindstedt
-Sten-Åke Cederhök
-Gösta Pruzelius
-Nils Poppe
-Sigge Furst
-Georg Rydeberg
-Beppe Wolgers
-Gösta Bernhard
-Sonya Hedenbratt
-Kisa Magnusson

Inga Gill har jag för mig torskade i matvaruaffären pga att hon snattat en avacado. Nån som vet ngt mer om detta?
Citera
2005-09-16, 11:43
Medlem
Grim_Reapers avatar
...

Var inte Ernst-Hugo ganska svinig mot sin hustru? Har ett vagt minne om nånting sådant, men jag är inte helt säkert, så nån får gärna bekräfta eller dementera detta.
Citera
2005-09-16, 11:52
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Var inte Ernst-Hugo ganska svinig mot sin hustru? Har ett vagt minne om nånting sådant, men jag är inte helt säkert, så nån får gärna bekräfta eller dementera detta.

Ernst-Hugo var svinig mot mer eller mindre alla i sin omgivning.

Har sett honom uppföra sig som ett riktigt svin på en herrklubb i stockholm.
EH kommer in med en fruktansvärd slips men helt utan kostym varpå personalen påpekar att det är mot sällskapets regler att vara utan kostymjacka men att dom gärna ordnar en åt honom. EH går i taket och förklarar med nära vansinne i rösten att han faktiskt designat slipsen själv och att den skall bäras bart.

Är det något man kunde säga om den karlen så är det att han var högljud.
Citera
2005-09-16, 12:36
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Inga Gill har jag för mig torskade i matvaruaffären pga att hon snattat en avacado. Nån som vet ngt mer om detta?

Inga gill avled den 18/10 år 2000 efter en tids sjukdom..vad för sjukdom? snatteriet var kanske orsakat av demens eller liknande...

Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Ernst-Hugo var svinig mot mer eller mindre alla i sin omgivning.

Har sett honom uppföra sig som ett riktigt svin på en herrklubb i stockholm.

Är det något man kunde säga om den karlen så är det att han var högljud.

Ernst-hugo avled 7/9 1998 av att prostatacancer spridit sig till benet. Att han ofta spelade ett svin på film visste jag, men trodde inte att det betydde att han var svinig privat också...minns att han var sommarpratare ett tag, han berättade om att blev förbannad på nån citoenförsäljare som ville att han skulle göra reklam för citroen, men annars verkade han som en högst harmonisk människa...Hasse Alfredson minns första gången han mötte Järegård:
– Det var nog hemma i Gösta Knutssons villa. Ernst-Hugo var där och jag minns att han klagade på sin låga lön. Vaddå låga lön, har dramatenskådisar verkligen låg lön. Samtidigt var han mannen som älskade eleganta, vackra kläder. Ernst-Hugo blev den självklara medelpunkten i varje salong med sin stillsamma elegans.
Hans knep var enkelt.
– Ta tid på dig i affären, var rådet han gav alla män.
– Och välj ut en expedit som du står ut med
. Vad menade han med det ..en expedit du står ut med? Fanns det några expediter som stod ut med Ernst-Hugo då?

troligtvis är skådisar som spelar griniga också griniga i verkligheten.
Citera
2005-09-16, 13:24
Medlem
Sten-Åke Cederhök var en riktig skitstövel privat. Tjejerna på den lokala mataffären brukade springa in och gömma sig på lagret när han dök upp eftersom han var ökänd för att gnälla och klaga som fan på kassörskorna.
Citera
2005-09-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper

Höll han inte ihop med samma kvinna från tonåren och hela livet? Tecken på att han inte var svinig alltså. Jobbig kanske men vem är inte det?
Citera
2005-09-16, 14:50
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Inga gill avled den 18/10 år 2000 efter en tids sjukdom..vad för sjukdom? snatteriet var kanske orsakat av demens eller liknande...

Ernst-hugo avled 7/9 1998 av att prostatacancer spridit sig till benet. Att han ofta spelade ett svin på film visste jag, men trodde inte att det betydde att han var svinig privat också...minns att han var sommarpratare ett tag, han berättade om att blev förbannad på nån citoenförsäljare som ville att han skulle göra reklam för citroen, men annars verkade han som en högst harmonisk människa...Hasse Alfredson minns första gången han mötte Järegård:
– Det var nog hemma i Gösta Knutssons villa. Ernst-Hugo var där och jag minns att han klagade på sin låga lön. Vaddå låga lön, har dramatenskådisar verkligen låg lön. Samtidigt var han mannen som älskade eleganta, vackra kläder. Ernst-Hugo blev den självklara medelpunkten i varje salong med sin stillsamma elegans.
Hans knep var enkelt.
– Ta tid på dig i affären, var rådet han gav alla män.
– Och välj ut en expedit som du står ut med
. Vad menade han med det ..en expedit du står ut med? Fanns det några expediter som stod ut med Ernst-Hugo då?

troligtvis är skådisar som spelar griniga också griniga i verkligheten.

Jag kände inte Ernst-Hugo, men har viss sympati för hans teori om försäljare. Det är j-ligt irriterande med försäljare som säger att ett plagg som inte alls passar "sitter perfekt" och därmed tror att man är dum i huvudet. En bra klädförsäljare är ärlig om plaggets passform och snitt och föreslår något annat om det man provar inte sitter bra. Åtminstone fungerar den säljtekniken på mig.
Citera
2005-09-16, 14:58
Bannlyst
John Elfström fick aldrig någon skådespelarstatus bland vanligt folk i och med att han för evigt förknippades med den infantila rollen som Åsa-Nisse.

Men bland skådespelarkretsar hade han hög status - han ansågs nämligen som en mycket duktig karaktärsskådespelare i andra sammanhang.

Men vi andra minns honom som den ständigt fån-gapande tönten från Knohult.
Citera
2005-09-16, 16:47
Medlem
fluke12s avatar
Citat:

-Tage Danielsson
-Allan Edwall
-Jarl Kulle
-Ernst-Hugo Järegård
-Margareta Krook
-Inga Gill
-Hagge Geigert
-Carl-Gustav Lindstedt
-Sten-Åke Cederhök
-Gösta Pruzelius
-Nils Poppe
-Sigge Furst
-Georg Rydeberg
-Beppe Wolgers
-Gösta Bernhard
-Sonya Hedenbratt
-Kisa Magnusson
Varför inte Sighsten Herrgård ?
Det lever ju säkert idag ett antal av hans "skorstensfejare"
Vilka är dom och vilka pipor sotar dom idag...
Citera
2005-09-16, 17:21
Medlem
Roffe B

Roffe Bengtsson krökade friskt. Tog slutligen livet av sig.
-
Lars Ekborg ingick i samma gäng tills hjärtat sa stopp.
-
Catrin Westerlund dog av alkoholrelaterad halsblödning.
-
Lasse Bagge söp också ihjäl sig. Liksom pianisten Lasse Werner.
-
Två tidigare höjdare i Aktiepararna tog livet av sig när börsen vände. En dök från kontorsfönstret nere vid Stureplan. Den andra "drunknade".
-
En känd bankekonom, också verksam som skribent på DN, (kvinnlig) "drunknade" också.
Citera
2005-09-16, 18:41
Medlem
..

lennart hyland hade sommarstuga utanför tranås och där har man hört en del.
han hade tydligen härjat runt på nåt ställe om en trasig gräsklippare.
(om det lokala skvallret är sant så klart)

men han lär ha varit en riktigt otrevlig "mysfarbror" privat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in