• 1
  • 2
2005-12-30, 23:11
Medlem
Pamlors avatar
Tja har tänkt att man skulle pröva svampar som själv terapi dock är det här med HPPD avskräckande.

A large percentage (probably the majority) got HPPD fairly early in their experimentation with hallucinogens. They also seem to get fairly severe cases of it.

but there are also reports of HPPD being caused by other psychedelics such as mushrooms, MDMA, MDA, 2CT7, 5-MEO-DiPT, etc.

However, some people with severe HPPD got it after their first trip. From the evidence so far, it appears that if you are prone to HPPD, then you have a good chance of getting it after only a few experiences

Severe HPPD seems to be very rare although Dr. Abraham estimates the number may be as high as 1-5% of LSD users.

Some references suggest that as many as "30 to 60% of heavy users experience [visual changes] in some form or another.

Many HPPD subjects got HPPD after an early hallucinogen experience. It may even have been their first. They had no warning signs

All info är hämtad från
http://www.erowid.org/psychoactives/...hppd_faq.shtml
http://www.erowid.org/psychoactives/...ppd/hppd.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/HPPD

Är det så illa som det ser ut, ska man våga konsumera svampar.
Citera
2005-12-30, 23:13
Medlem
flowss avatar
Risken finns.

Sök lite på HPPD här på FB.. finns en del trådar och även de som råkat ut för det.
Citera
2005-12-30, 23:48
Bannlyst
Vad later bast?

Att finna din sjal, ma battre som manniska, och se lite prickar och skit nar det e morkt om du har otur.

Eller vara den gamla vanliga trista manniskan i behov av terapi, med normal syn?

Chansen att du far sa stark HPPD att du far illa utav den ar ju javligt liten av vad jag har forstatt ocksa?

For ovrigt sa borde du skaffa dig en sitter och du ska djavlas med terapi

Peace.
Citera
2005-12-31, 00:19
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Risken finns.

Sök lite på HPPD här på FB.. finns en del trådar och även de som råkat ut för det.

Aj det känns lite som rysk rolett, det jag skulle vilja ha svar på är om jag kan få detta första gången jag konsumera svamp, låt oss säga att jag äter 20 toppisar. Dessutom vill jag ha mer fakta specifikt kring svampar, det jag har hittat om HPPD är mer generelt kring samtliga Hallucinogener.
Citera
2005-12-31, 02:32
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Aj det känns lite som rysk rolett, det jag skulle vilja ha svar på är om jag kan få detta första gången jag konsumera svamp, låt oss säga att jag äter 20 toppisar. Dessutom vill jag ha mer fakta specifikt kring svampar, det jag har hittat om HPPD är mer generelt kring samtliga Hallucinogener.

Kort svar: Ja.

du kan få HPPD av din första svamp tripp men risken är väldigt liten.
Citera
2005-12-31, 02:56
Bannlyst
Alltså... HPPD e inte så farligt.. Jag brukar få det dagarna efter svampen... (Konstig nog så brukar synfältet kännas extra rent dagen efter...)
Det går dock över man ignorerar det ganska totalt. Min brukar sitta i allt från 3 timmar till 3 dagar men försvinner alltid efter ett tag. Hjälper o knappra benzo dagarna efter svampen. (Men inte upp till en vecka innan.. Benzo skapar tolerans mot psilocybin/cin o LSD...)

Happy trippin' o sluta noja, för då sabbar du din tripp.. Bara käka svampen o låt det som skall komma, komma... Belive me.. Du blir inte besviken...

Fred o kärlek.
Citera
2005-12-31, 15:41
Medlem
diversions avatar
Citat:
Tja har tänkt att man skulle pröva svampar som själv terapi dock är det här med HPPD avskräckande.

A large percentage (probably the majority) got HPPD fairly early in their experimentation with hallucinogens. They also seem to get fairly severe cases of it.

but there are also reports of HPPD being caused by other psychedelics such as mushrooms, MDMA, MDA, 2CT7, 5-MEO-DiPT, etc.

However, some people with severe HPPD got it after their first trip. From the evidence so far, it appears that if you are prone to HPPD, then you have a good chance of getting it after only a few experiences

Severe HPPD seems to be very rare although Dr. Abraham estimates the number may be as high as 1-5% of LSD users.

Some references suggest that as many as "30 to 60% of heavy users experience [visual changes] in some form or another.

Many HPPD subjects got HPPD after an early hallucinogen experience. It may even have been their first. They had no warning signs

All info är hämtad från
http://www.erowid.org/psychoactives/...hppd_faq.shtml
http://www.erowid.org/psychoactives/...ppd/hppd.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/HPPD

Är det så illa som det ser ut, ska man våga konsumera svampar.

Ta svamp.. man får inte HPPD av det på långa vägar lika lätt som av LSD, RC:s osv..

Vet inte ens om det finns ett enda dokumenterat fall av HPPD på svamp. Det finns det säkert.. Men man kan inte säga att man har HPPD för att man har lite brus i ögonen dagen efter trippen, det är ju fortfarande avtändning. Däremot om det börjar hålla i sig veckovis.. DÅ är det en DISORDER.
Citera
2005-12-31, 17:37
Medlem
Dancing_Galaxys avatar
Man ska börja med en relativt liten dos för att se hur ens kropp reagerar. Känner man sig bra efteråt kan man öka den till en normaldos. Risken att åka på något bestående men av svamp, meskalin eller LSD är väldigt liten. Har du läst i följesedeln till diverse läkemedel om biverkningar? Det samma gäller svamp. INGET läkemedel är helt riskfritt att ta. Väldigt få människor drabbas av biverkningar men några gör det. Då är det viktigt att inte pressa i sig mer eller fortsätta. Simma lugnt så är riskerna minimala. Svampat och ätit kaktus har människor gjort i tusentals år.
Citera
2005-12-31, 18:14
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Alltså... HPPD e inte så farligt.. Jag brukar få det dagarna efter svampen... (Konstig nog så brukar synfältet kännas extra rent dagen efter...)
Det går dock över man ignorerar det ganska totalt. Min brukar sitta i allt från 3 timmar till 3 dagar men försvinner alltid efter ett tag.
Hjälper o knappra benzo dagarna efter svampen. (Men inte upp till en vecka innan.. Benzo skapar tolerans mot psilocybin/cin o LSD...)

Happy trippin' o sluta noja, för då sabbar du din tripp.. Bara käka svampen o låt det som skall komma, komma... Belive me.. Du blir inte besviken...

Fred o kärlek.

Är du helt dum i huvudet eller?

Om du inte lanserar ett faktapaket i ditt nästa inlägg så tycker jag att du bara ska hålla käften med dina låtsassanningar.
Citera
2006-01-01, 01:03
Medlem
Pamlors avatar
Tack för feedback den har varit värdefull, Dancing_Galaxy du föreslog att man skulle börja lite försiktigare för att se hur kroppen reagera på svamp, det tycker jag lät rätt så vettigt kanske börja med fem toppisar, för att 5 dagar senare köra normal dosen på 20 .

Något jag förundra mig över, är att visa skulle se det som en fördel att få HPPD. Fast det verka som man inte kan få ett vettigt svar varför, man måste kanske själv ha upplevet hallocinogener för att förstå.
Citera
2006-01-01, 05:19
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Tack för feedback den har varit värdefull, Dancing_Galaxy du föreslog att man skulle börja lite försiktigare för att se hur kroppen reagera på svamp, det tycker jag lät rätt så vettigt kanske börja med fem toppisar, för att 5 dagar senare köra normal dosen på 20 .

Något jag förundra mig över, är att visa skulle se det som en fördel att få HPPD. Fast det verka som man inte kan få ett vettigt svar varför, man måste kanske själv ha upplevet hallocinogener för att förstå.

Är väl en fördel för att man kan ligga och kolla på när saker rör sig när man har tråkigt...
Citera
2006-01-01, 05:52
Medlem
Smokey McPots avatar
Kan tänkta mig att det blir rätt så jobbigt att ha HPPD i vardagen, som tex skolan/jobbet då det kan vara ivägen. Lever man ett väldigt slappt liv där man bara sitter hemma är det nog en skön omväxling från den grå och trista vardagen. Men vad vet jag, har aldrig haft HPPD så jag ska egenligen inte yttra mig :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in