2004-10-04, 08:09
Medlem
Spanky_O_s avatar
För ungefär 6 månader sedan hade jag köpt 100mg 5-meo-DIPT och samma mängd 2c-e.

Detta lyckades jag såklart överdosera i vanlig ordning.

Och dom närmaste timmarna efter intag fick jag spendera i ett väldigt jobbig lägenhet.

Det började med att jag fick lite CEVs. Oh va fint tänkte jag när jag låg i soffan och lyssnade på musik.

Bara några minuter efter detta började det spåra ur lite.
Alla mönster och färgera accelererade till tiodubbla hastigheten
Mina ögon trycktes nedåt, kunde fan inte titta upp från golvet hur gärna jag än ville.
Mina CEVs hade nu blandat sig med mitt synfält, nu gick det inte att fly.

Jag skulle noga våga gemföra det med att stirra in i heljuset på en bil i 2h.
Detta är nog bland det jobbigaste jag upplevt, var helt övertygad att min skalle skulle explodera.

OK till saken: efter denna skojfriska kväll har jag haft ganska kass syn:
Ser motiontrails, prickar, svarta och blåa bågar i ögonvråarna, ett lätt brus typ "myrornas krig" när jag blundar.
Och om jag tittar på ljusa färger t.ex ett moln så kokar det nästan med genomskinliga mönster.
Om jag koncentrerar mig på en punkt t.ex en klockvisare så kan klockan börja röra lite på sig, växer,krymper,lutar.
Om jag stirrar på en lampa eller vilken ljuskälla somhelst "fastnar ljuset" mitt i synen på mig under en minut eller två.

Och nu efter dom senaste veckornas svampätande så börjar effekterna intensifieras.

Nu när jag vakat hela natten blir det nästan flummigt.

Är detta någon mild form av Hppd?
Eller kanske bara något alla psykonauter får uppleva förr eller senare?

Trippa lungt..
Citera
2004-10-04, 12:33
Medlem
zacky_boys avatar
Skulle gissa på att det faktiskt är HPPD.

http://hppdonline.com/index.php

Kolla adressen och läs lite mer. Du är inte ensam.
Citera
2004-10-04, 18:55
Medlem
Spanky_O_s avatar
Heh man kan ju regga sig tillochmed
Får väl gråta ut mina sorger där då
Citera
2004-10-04, 20:43
Medlem
zacky_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanky_O_
Heh man kan ju regga sig tillochmed
Får väl gråta ut mina sorger där då

Äh, det är inte så farligt (åtminstone inte för mej), man vänjer sej och får "parera" sina syn fel. Tror faktiskt många skulle vilja ha det jag har. Det påminner om ett slags svamprus där saker och ting "andas" och ändrar storlekar. För att inte tala om det "blöta golvet".
Citera
2004-10-04, 21:05
Medlem
Spanky_O_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zacky_boy
Äh, det är inte så farligt (åtminstone inte för mej), man vänjer sej och får "parera" sina syn fel. Tror faktiskt många skulle vilja ha det jag har. Det påminner om ett slags svamprus där saker och ting "andas" och ändrar storlekar. För att inte tala om det "blöta golvet".

Hehe det e helt lungt. Tycker det e riktigt roligt faktist
Har suttit större delen av dagen och stirrat in i lampor, sedan blundat och följt efter "eldklotet" bakom mina ögonlock
Citera
2004-10-04, 21:09
Medlem
flowss avatar
För oss som inte är läkare och inte heller orkar läsa igenom doktorsavhandlingar; vad orsakas HPPD av? och går det över?
Citera
2004-10-04, 21:17
Medlem
Spanky_O_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
För oss som inte är läkare och inte heller orkar läsa igenom doktorsavhandlingar; vad orsakas HPPD av? och går det över?

"HPPD, Hallucinogen Persisting Perception Disorder, är ett sjukdomstillstånd framkallat av många psykedeliska droger, men kanske främst LSD. Drabbade får störande mängder av vissa visuella förändringar, såsom mönster och gungningar, även i nyktert tillstånd.
Symptomen går på olika sätt att lindra, men något botemedel är inte känt. Ofta mildras det dock och går över med tiden"

http://www.all2know.com/sv/wikipedia/h/hp/hppd.html
Citera
2004-10-04, 21:23
Medlem
flowss avatar
Så om du skulle berätta för någon att du har HPPD så kan den personen dra en slutsats av att du pysslat med psykedeliska droger?

Ungefär som att bryta benet men inte kunna berätta det för någon.
Citera
2004-10-04, 21:34
Medlem
Spanky_O_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Så om du skulle berätta för någon att du har HPPD så kan den personen dra en slutsats av att du pysslat med psykedeliska droger?

Ungefär som att bryta benet men inte kunna berätta det för någon.

Haha ja det var sanna ord
Citera
2004-10-05, 00:18
Medlem
Darties avatar
He

Du kan alltid säga att du tog miste på Toppisar och kantareller eller nått=)
Citera
2004-10-06, 23:04
Medlem
porrpumpans avatar
Jag har också HPPD, men kan dock inte säga att jag uppskattar det eller tycker det är kul på något vis. För många varar HPPD'n i flera år och i kan troligtvis vara hela livet. Jag har lite svårt att se det roliga i att kanske ha dessa "synfel" hela livet måste jag säga.

En annan sak är att HPPD faktiskt inte alls är särskilt känt. Faktum är inte ens många läkare/doktorer inte har en aning om vad det är. Så att om du går fram till en främmande person så tror jag inte chansen är särskilt stor att dem kommer flina lite och säga - Jasså du är en sånn där liten svampnisse du!
Citera
2004-10-08, 21:08
Medlem
varelses avatar
Om man när man börjar känna av det slutar upp med psykadelika (tyvärr, snyft) så är chansen rätt så stor att man blir av med problemen rätt så omgående.
Om du känner av det så ska du absolut inte fortsätta att svampa. Det kanske är lite roligt i början men det kan bli ett rejält handikapp om man fortsätter och ju mer man stoppar i sig efter att man upptäckt symptom ju längre tid tar det innan det försvinner.
Jag har som tur var inte råkat ut för det men har en kompis som råkade ut för det, han är väldigt sparsam med drogerna nu.

/chris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in