Jag rabblade upp min samling i en annan trd, men det inlgget blev ofrklarligt bortmodererat.
Men fr att skumma lite p ytan: Tre humidorer varav en vanlig lda fr 75-100 cigarrer. De tv andra humidorerna r av typen skp med utdragbara ldor och glas i drren. Den lilla har tre ldor, den stora sju.
Inventerade cigarrerna i frrgr, d fanns det totalt 204 cigarrer i 54 olika modeller frn 22 tillverkare.
De olika mrkena r: CAO, Cohiba, Montecristo, Zino, Griffins, Perdomo, Avo, Carlos Torano, Cusano, Partagas Habana, Rocky Patel, Macanudo, Don Tomas, A. Fuente, H. Upmann, Alec Bradley, Montesino, Occidential Reserve, Condal, W&D, Antico Toscano, Romeo y Julieta.
P verktygssidan finns ett par olika etuier i skinn, aluminium eller kolfiber. Ett gng torch-tndare dr favoriten r en Pierre Cardin som jag snart slitit ut. Snoppare frn dubbelgilijotin modell plastig via gedigen titanhistoria till en gammal reklamsnoppare frn Shell (!).
Ngot mer udda r askkoppfrrdet. Jag samlar nmligen p motorrelaterade reklamaskkoppar. Har ett 30-tal olika dckaskkoppar och en hel uppsj med anda askfat med motortema. Har ven ett urval gamla lrelaterade askfat och en sjuk gjutjrnspjs frestllandes ett sittbadkar frn Ankarsrums Bruk AB, med emalj och allt.
Totalt rr det sig skert om ver 100 askkoppar.
P pipfronten r det lite mer modest. Fyra pipor i ett sniket stll frn Tradera, och ett billigt pipverktyg. Thats it.
Hller p att bygga ett cigarrum p vervningen dr allt detta ska f bo. Innanfr baren p 40 kvadrat, med bilbaneavdelning.