2005-08-10, 22:41
Medlem
IMPlicits avatar
Busstorgsbarnen: De som står på parkeringen utanför ICA Supermarket och väntar på regn för att kunna få ena hjulet på sina slutkörda Volvo 240:n att spinna. Jag och min bror har funderat på att göra en dokumentär om dem (Genomförs den planen så ska ni självklar få se den). De är oftast mellan 18 och 25 år och har inte haft körkort speciellt länge (borde inte ha körkort alls om du frågar mig). De står alltid med sina bilar på tomgång och när de ska vara extra häftiga så ställer de sig på ett led så att ingen annan kan komma in till parkeringen. Deras ljuddämpare är borttagna eller genomborrade och liknar schweizerostar. På vintern brukar de röra sig norrut mot ÖoB-parkeringen för att "drifta". De spelar oftast ofta mycket hög "musik" (basdunk) och det verkar vara för att locka till sig så många 15-åriga tjejer som möjligt. Jag är inte säker, men det verkar som att "ledaren" är den som kan få sin bil att låta högst och samtidigt kan "dra" (köra ifrån) de andra. De sitter alltid fruktansvärt framåtlutade över ratten, en sak som jag aldrig förtått varför. Ofta har de tagit bort nackstöden också. Förmodligen för att få lite jänkarstuk över bilen. Ingen eller få av dem verkar kunna högerregeln utan kör när de vill köra. De har aldrig halvljusen på utan bara dimljusen/varselljusen. Det är en till sak som jag länge funderat på varför. Folk som håller hastighetsbegränsningarna "krypkör" enligt busstorgsbarnen. Det är säkert mer som kännertecknar dessa otyg. Folk från Enköping kan fylla i om det är något som fattas.
Citera