Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-04, 05:07
  #5881
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kb_ck
Evolutionsteorin lever och frodas som alla märker fundamentalisterna står och stampar. Kreationisterna är lika korkade nu som för 70-80 år sedan, vilket visas med några alltför aktuella karikatyrer från Evolution: a journal of nature mellan åren 1927-1938.

http://www.ucl.ac.uk/sts/cain/projec...ic-ejn_n15.jpg

Här finns alla.
http://www.ucl.ac.uk/sts/cain/projects/ejn/ejn_comics/

Att teorin lever är det ingen tvekan om, evolutionen själv tycks det vara sämre ställt med.
Citera
2007-09-04, 05:27
  #5882
Medlem
Det här är den mest idiotiska tråden jag har läst, och jag syftar inte på kommentarerna nu. Trådskaparen bombarderar fb med trådar som ska bevisa saker och ting, och för att styrka sina argument länkar en rad massa olika källor. Sorgligt nog finns oftast alla dessa källor på en och samma ovetenskapliga sida. Att trådskaparen fyller i utvalda ord med fet text och dylikt, för att framhäva, dölja och förvanska sina påståenden minskar ju inte propagandavärdet speciellt..
Citera
2007-09-04, 07:21
  #5883
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Intressant, ingen som svarat?

Är det någon som har svar på dessa frågor, eller åtminstone någon av dem?

Varför ska man ens bemöda när man flertalet gånger försökt säga att big bang handlar inte om någon smäll. Läste du aldrig min länk en gång i tiden? Det som är bevisat är expansionen som startade, resten är teorier.
Citera
2007-09-04, 08:52
  #5884
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Intressant, ingen som svarat?

Är det någon som har svar på dessa frågor, eller åtminstone någon av dem?
Han postade samma frågor tidigare i tråden där dom besvarades och sedermera krossades, varpå DoÅ ignorerade svaren och fortsatte med sina straw man-argument. Väldigt oväntat...
Citera
2007-09-04, 09:04
  #5885
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Han postade samma frågor tidigare i tråden där dom besvarades och sedermera krossades, varpå DoÅ ignorerade svaren och fortsatte med sina straw man-argument. Väldigt oväntat...

Okey, tack!
Citera
2007-09-04, 10:25
  #5886
Medlem
Död o återfödds avatar
Sinnesintryck

Ljusvågor och ljudvågor som passerar in genom ögonen och öronen och där omvandlas till elektriska signaler som sedan skickas vidare in till hjärnan och som där uppfattas som bilder och ljud, ger upphov till frågan:

Vad/Vem är det som fångar upp dessa sinnesintryck i hjärnan och uppfattar och upplever dem som angenäma eller oangenäma?
Citera
2007-09-04, 10:29
  #5887
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vad/Vem är det som fångar upp dessa sinnesintryck i hjärnan och uppfattar och upplever dem som angenäma eller oangenäma?
Vårt medvetande, som inte går att förklara.
Citera
2007-09-04, 10:45
  #5888
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
Vårt medvetande, som inte går att förklara.

1) När du talar om medvetandet, så måste det ju samtidigt vara något/någon som är medveten om sinnesintrycken?

Vad/Vem?

2) Vad består medvetandet av?

3) Varför går inte medvetandet att förklara? Är vi inte bara kemikalier och impulser?
Citera
2007-09-04, 10:52
  #5889
Medlem
Har inte du en plats för dina skittrådar?
Har inte du redan skapat en tråd om just detta ämne? Dvs hurvida medvetandet befinner sig i närheten av hjärtat fast i en annan dimension som råkar ha sin magiska portal i våran hjärtrakt? Det är det du vill leda in diskussionen på så då kan du lika gärna bumpa din stora feta tråd om skit som du har.
Citera
2007-09-04, 10:54
  #5890
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Har inte du en plats för dina skittrådar?
Har inte du redan skapat en tråd om just detta ämne? Dvs hurvida medvetandet befinner sig i närheten av hjärtat fast i en annan dimension som råkar ha sin magiska portal i våran hjärtrakt? Det är det du vill leda in diskussionen på så då kan du lika gärna bumpa din stora feta tråd om skit som du har.

1) Har ALDRIG startat en liknande vetenskaplig fråga!!

2) Varför inte istället vara hövlig och svara på min befogade vetenskapliga fråga här? Jag vill ta in dina intryck och förståelse av detta problem!

Eller har detta inget med vetenskap att göra?

Om inte, varför inte?
Citera
2007-09-04, 10:57
  #5891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Kanske Gud låg bakom big bang? En uttänkt och kontrollerad expansion med andra ord.

Varför inte?

Om man väldigt filosofiskt talar om innan big bang (ty tiden staratade med bing bang så vi talar inte tidsmässigt när vi säger "innan") så finns det inget som hindrar "gud" från att ha startat det hela. Däremot så är det det enda som gud gjort i sånnafall. För efteråt så har förloppet skett så som vetenskapen påstår. Jag tror inte på gud men jag har inget emot det synsättet.
Citera
2007-09-04, 10:59
  #5892
Medlem
Inte din första fråga i tråden nej. Men redan i den tredje posten leder du in oss på att snacka om vad medvetandet är och vart det sitter. Det har du tagit upp i din stora tråd om skit. Så du kan gott och väl ta upp den diskussionen där igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ljusvågor och ljudvågor som passerar in genom ögonen och öronen och där omvandlas till elektriska signaler som sedan skickas vidare in till hjärnan och som där uppfattas som bilder och ljud, ger upphov till frågan:

Vad/Vem är det som fångar upp dessa sinnesintryck i hjärnan och uppfattar och upplever dem som angenäma eller oangenäma?

Vem? Du.
Vad? Hjärnan. Specifikt vilka områden i hjärnan vet jag inte men jag är säker på att någon annan kan ge dig ett mer utförligt svar.
Vem uppfattar dem som angenäma/oangenäma? Du.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback