Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-31, 16:47
  #25
Medlem
Mich13s avatar
Mästerligt av Verstappen ändå. Hatten av.
2022-07-31, 16:48
  #26
Medlem
Riktigt kul race! Redbulls strateger vet vad sysslar med, till skillnad ifrån det där röda teamet...
2022-07-31, 16:53
  #27
Medlem
Porryhatters avatar
Jag misstänker att Verstappen kommer få smaka på €10,000 i böter nu på grund parc fermé firandet.
2022-07-31, 16:53
  #28
Medlem
Jag får känslan att så fort Något annat toppstall gör något Ferrari inte riktigt väntat sig med strategin (som att gå in några varv "tidigt") så blir det total härdsmälta och man verkar nästan chansa på något som man inte ursprungligen tänkt sig.
2022-07-31, 17:05
  #29
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Jag får känslan att så fort Något annat toppstall gör något Ferrari inte riktigt väntat sig med strategin (som att gå in några varv "tidigt") så blir det total härdsmälta och man verkar nästan chansa på något som man inte ursprungligen tänkt sig.

Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte är rätt stora förändringar när det drar igång i Belgien sen.

Så här kan det inte få fortgå. Ferrari har slängt bort en VM-titel.
2022-07-31, 17:09
  #30
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu såg visserligen inte jag starten av racet. Men ändå jävligt imponerad av Max, den killen har i princip redan säkrat årets WDC titel.
2022-07-31, 17:49
  #31
Medlem
Leclerc borde överge Ferrari och ta Vettels plats..
2022-07-31, 18:31
  #32
Medlem
Mich13s avatar
Antal varv i ledning:
Verstappen - 308
Leclerc - 290

Antal segrar:
Verstappen - 8
Leclerc - 3

Vansinnigt.
2022-07-31, 20:24
  #33
Medlem
Porryhatters avatar
Race Highlights | 2022 Hungarian Grand Prix
https://www.youtube.com/watch?v=ZF-w__uUs8c

Bra race trots att det skulle vara svårt med omkörningar. Verstappens andra däckbyte rörde om i grytan.
Hade det börjat regna 10 sista varven, istället för på det sista varvet. Så kunde det ha blivit riktigt bra drama i slutet.
2022-07-31, 21:03
  #34
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Vem är Ferraris strateg? Han/hon bör få sparken omgående. Lopp efter lopp ser vi Ferrarri ge bort vinsten till andra stall pga dålig strategi.
2022-07-31, 21:32
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Jag misstänker att Verstappen kommer få smaka på €10,000 i böter nu på grund parc fermé firandet.

Nä, det är soprent i beslutsdatabasen. De enda som fick någon överträdelse var Riccardio på 5sec + 2 poäng och Zhou som inte fick något straff för hans track limit. Det blev väldigt lite dokumentation denna helg.

Den enda Park Ferme som finns registrerat är en drös tekniska PU-detaljer före racet.
2022-07-31, 21:34
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Vem är Ferraris strateg? Han/hon bör få sparken omgående. Lopp efter lopp ser vi Ferrarri ge bort vinsten till andra stall pga dålig strategi.

Ja, något är ju uppenbart fel när man tar beslut om box mot förarens vilja och sedan på totalt felaktiga tider och val av däckstyp.

Problemet med hjulskiftena verkar fortfarande finnas i samtliga stall. Något med det nya navet gör att hjulen tenderar att fastna. Det händer varje race nu.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback